درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه اقتصاد کلان و بودجه/ایران شناسه: ۸۴۶۸۶۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱ : ۱۱ دیدگاه: ۰

اولین تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت از دو هفته آینده پرداخت می‌شود

 اولین تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت از دو هفته آینده پرداخت می‌شود 1500 میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و 500 میلیاردتومان هم از بازپرداخت اقساط بانک‌ها به حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز شد که نخستین تسهیلات آن از دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، ابراهیم صیامی در مورد حساب‌های پیشرفت و عدالت و گذشت 6 ماه از سال گفت:‌ در حال حاضر 1500 میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه به حساب‌های پیشرفت و عدالت اختصاص یافته و 500 میلیارد تومان هم از محل بازپرداخت اقساط سال‌های قبل وام‌های بانکی دریافت کرده‌ایم و در مجموع 2 هزار میلیارد تومان به حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز شده است.

وی گفت:‌ تا کنون برنامه‌های اجرایی 4 دستگاه اجرایی را بررسی کرده‌ایم و با نهایی شدن این برنامه‌ها ظرف دو هفته آینده اولین تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی شده و در مرحله ابلاغ نهایی قرار دارد، در این زمینه برنامه وزارت نیرو با رویکرد رفع ناترازی‌های برق و بهینه‌سازی انرژی دنبال می‌شود، همچنین برنامه وزارت ورزش و جوانان در راستای افزایش دسترسی جوانان به فضاهای ورزشی با رویکرد و تأکید بر مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دنبال می‌شود. برنامه وزارت نفت در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت و کاهش ناترازی‌های انرژی و جمع‌آوری گازهای فلر (مشعل‌ها) دنبال می‌شود، همچنین برنامه وزارت جهاد کشاورزی با رویکرد اجرای کشاورزی قراردادی در کشور دنبال می‌شود.

صیامی این را هم گفت:‌ در همین راستا از حساب پیشرفت و عدالت 500 میلیارد تومان در بانک کشاورزی سپرده‌گذاری کردیم که در ترکیب با منابع داخلی بانک این مبلغ به 1500میلیارد تومان اضافه می‌شود و منابع آن به متقاضیان حساب‌های پیشرفت و عدالت در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته وی، تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت ارزان بوده و با نرخ‌های 13 تا 20 درصد پرداخت می‌شود زمان بازپرداخت این تسهیلات برای سرمایه در گردش یکسال است و برای سرمایه ثابت 5 ساله خواهد بود.

مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد همچنین با بیان اینکه حساب‌های پیشرفت و عدالت با رویکرد استانی خواهد بود، گفت: کارگروه استانی در استانداران تشکیل می‌شود که متشکل از معاون اقتصادی استاندار با دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل کار و تعاون استان و نماینده دستگاه مربوطه تشکیل می‌شود و منابع این حساب‌ها به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی پرداخت خواهد شد.

صیامی در مورد اینکه اولین پرداخت‌های حساب پیشرفت و عدالت از کی انجام می‌شود، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود از دو هفته آینده اولین پرداخت‌ها انجام شود و اولویت این تسهیلات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در استان‌ها و ایجاد اشتغال در بخش خصوصی و تعاونی خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود با اجرای پروژه‌های حساب‌های پیشرفت وعدالت علاوه بر توازن منطقه‌ای اختیارات استان‌ها افزایش پیدا کند و این منابع با اولویت به متقاضیان بخش خصوصی و دولتی پرداخت شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/84686کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب