درحال بارگذاری

گروه: سیاست/بین الملل/ایران شناسه: ۸۴۴۷۱۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۴۲ : ۱۲ دیدگاه: ۰

فواد حسین:

در دیدار با رئیس جمهوری ایران بر پایبندی عراق به توافقنامه امنیتی تاکید کردم

در دیدار با رئیس جمهوری ایران بر پایبندی عراق به توافقنامه امنیتی تاکید کردم «فواد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق گفت: در دیدار با رئیس‌جمهوری ایران بر پایبندی عراق به توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای به نقل از «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور افزود: در دیدار با آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه گذشته در تهران انجام شد درباره توافقنامه امنیتی و اجرای کامل آن و خلع سلاح گروه‌های مسلح در مرزهای عراق و ایران در کردستان عراق گفت و گو کردند.

در این دیدار همچنین اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر امور خارجه [عراق] نسبت به همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین منافع دو کشور ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار همچنین وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه و نقش کشورهای منطقه در حل بحران‌ها و مقابله با چالش‌های موجود بین آن‌ها بحث و تبادل نظر شد. همچنین بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای کاهش تنش و بحران‌هایی که منطقه با آن مواجه است و اولویت دادن به زبان گفتگو برای بازگشت امنیت و ثبات به آن تاکید شد.

وزارت خارجه عراق در این بیانیه آورده است که در این دیدار «سید ابراهیم رئیسی» با اشاره به اینکه عراق شریک محترم و مهمی برای ایران است بیان کرد که تهران علاقه‌مند است در زمینه‌های مختلف بهترین روابط را با بغداد داشته باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط ایران و عراق دارای روابط تاریخی در سطوح مختلف است که دو ملت همسایه را به هم پیوند داده است، تاکید کرد که ایران از امنیت، ثبات و وحدت عراق حمایت می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی در پایان با تشکر از دولت و ملت عراق برای سازماندهی عظیم پیاده روی میلیونی اربعین حسینی به کربلای مقدس، از پذیرایی صمیمانه و گرم مردم عراق از زائران امام حسین (ع) تشکر کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/84471کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب