درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۰۱۵۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۵۶ : ۱۲ بازدید: ۶۳۵دیدگاه: ۰

فروپاشی روسیه به کلی لغو شد!؟

فروپاشی روسیه به کلی لغو شد!؟ چند ساعت پیش، من کاملا مطمئن بودم که دولت روسیه به طور کامل سقوط می‌کند، و اوکراین خاک روسیه را تصرف خواهد کرد. اکنون به نظر می‌رسد، با برخی پیچ و تاب‌های خارق العاده، در واقع این پیش بینی اتفاق نخواهد افتاد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، چند ساعت پیش، من کاملا مطمئن بودم که دولت روسیه به طور کامل سقوط می‌کند، و اوکراین خاک روسیه را تصرف خواهد کرد.

اکنون به نظر می‌رسد، با برخی پیچ و تاب‌های خارق العاده، در واقع این پیش بینی اتفاق نخواهد افتاد.

من نمی‌دانم که چگونه ممکن است که پریگوژین همه چیز را برای کنترل فرماندهی جنوب آماده کرده باشد و سپس صدائی بشنویم مانند  "آه - نه، حدس می زنم، من فقط باید تسلیم شوم."

او فقط می توانست مست باشد. اما او باید همه اینها را با سرویس امنیتی روسیه  FSB و ارتش هماهنگ می‌کرد، و این کار بسیار بزرگی بود، تا این کار را مخفیانه انجام دهد و بازیکنان قدرتمند زیادی را در کنار خود داشته باشد.

در حال حاضر، او فشار به سمت مسکو را متوقف کرده است و احتمالاً در مسیر بلاروس باشد.

بدون هیچ اثری، اعلام شد که پریگوژین با لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به توافق رسیده اند و ساعاتی بعد اعلام شد که او در حال لغو همه چیز است.

این بخشی از بیانیه بلاروس است:

اوگنی پریگوژین پیشنهاد رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو برای توقف حرکت افراد مسلح واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت. این سازمان افزود که به پریگوژین «یک گزینه مناسب و قابل قبول برای حل و فصل وضعیت با تضمین های امنیتی برای مبارزین واگنر پیشنهاد شده است.


واگنر به طور مسالمت آمیز پایگاه روستوف را ترک و کنترل خود را واگذار کرد و سربازان به میادین جنگ سابق بازگشتند و خود پریگوژین، من حدس می‌زنم در صورت  معامله می‌تواند از اعدام فرار کند. ولی فکر می کنم او به احتمال زیاد در چند ماه آینده در هر صورت خواهد مرد.

واقعاً، واقعاً، واقعاً به نظر می رسید که این تراژدی قرار بود به یک جنگ داخلی تمام عیار تبدیل شود، جنگ اوکراین به پایان برسد و روسیه همانطور که ایالات متحده می خواست از هم فرو پاشد.

من نمی دانم چگونه پریگوژین اینقدر صلاحیت داشت که فرماندهی جنوب را سازماندهی کند و سپس تسلیم شود.این حتما مشکلی پیش آمده است.

هرج و مرج اکنون به پایان رسیده است، مرزها و فرودگاه ها دوباره مشغول به کار شده اند، به نظر می رسد که ارتش کاملاً از خیابان های مسکو خارج شده است.

افرادی که می گفتند کل ماجرا یک رویداد صحنه سازی شده است، ادعای پیروزی می کنند. من واقعاً نمی‌دانم هدف از جعل این واقعه چه بود و چگونه ناگهان نقش برآب  شد، و هیچ‌کدام از آن معنا نداشت، به آن نظریه‌پردازان اجازه می‌دهد تا بگویند "ببینید، این طرح در تمام مدت همین بوده است!"

من نمی دانم که چگونه این امر بر روسیه و تلاش های جنگی در درازمدت تأثیر خواهد گذاشت ولی فکر می کنم باید تمایل بیشتری برای تشدید وجود داشته باشد، و پوتین قطعاً نمی خواهد بعد از همه اینها ضعیف به نظر برسد، بنابراین او احتمالاً  به سمت «جنگ کامل» خواهد رفت، یا در عبارتی که من بکار می برم به «حمله برق اسا» دست خواهد زد

دیروز گفتم اگر اتفاقات جمعه شب طی 12 ساعت حل نشود مشروعیت پوتین از بین می رود و 8 ساعت بعد از این که  به این نکته اشاره کردم، قضیه حل شد. بنابراین فکر نمی کنم  که او مشروعیت خود را از دست داده باشد. موضوع بد به نظر میرسد، اما آنقدر هم بد نیست که او باید استعفا دهد.

 فکر می کنم این واقعیت که افراد زیادی از طرح جنون آمیز  پریگوژین حمایت می کنند ، پوتین را به این نتیجه برساند که باید در اوکراین بصورت تهاجمی تر وارد عمل شد و این موضوعی است که باید در نظر گرفته شود.

اما وای! این از بدترین چیزی که تا به حال بوده به گیج کننده ترین چیزی که در زندگی ام دیده ام تبدیل شده است.
این 36 ساعت واقعاً عجیب بود.

 

اندرو آنگلین
تارنمای اونز ریویو
برگردان علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80150کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب