درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۷۹۵۱۲۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹ : ۱۷ دیدگاه: ۰

واگذاری بیش از 32 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن

 واگذاری بیش از 32 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون بیش از 32 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن واگذار شده اما در حوزه تأمین منابع بانک‌های خصوصی همکاری ندارند و تنها بانک ملی عملکرد قابل توجهی در این زمینه داشته ا ست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در بحث تأمین مسکن با عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه تخصیص زمین و منابع مالی مواجه هستیم، گفت: تاکنون بیش از 32 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن اختصاص یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی 20 هزار هکتار زمین دیگر نیز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در حال واگذاری است که البته ما برای اجرای کامل این طرح نیازمند 120 هزار هکتار زمین هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه تأمین منابع بانکی برای تأمین به میزان 147 میلیارد تومان با بانک‌ها قرارداد امضا شده است و یک میلیون و 200 هزار نفر که در قالب پروژه‌های نیروهای مسلح چه بنیاد مسکن و چه دیگر پروژه‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این میزان منابع مالی 400 هزار مورد معرفی شده تأمین شده است.

دنیامالی خاطرنشان کرد: طبق قانون باید در طول 2 سال گذشته 800 هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه جهش تولید مسکن اختصاص پیدا می‌کرد که تاکنون حدود 15 درصد از این میزان محقق شده است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در سال جدید جلسات شورای عالی مسکن را به صورت مرتب برگزار می‌کنند و استانداران نیز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مجدانه تلاش دارند که این مسئله این بارقه امید را ایجاد می‌کند که ما شاهد پیشرفت خوبی در اجرای این طرح باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در یکی دو ماه گذشته بعضی از بانک‌ها عملکرد بهتری در تأمین منابع طرح جهش تولید مسکن داشته‌اند اما این اقدامات کافی نیست چرا که همه فشارها در تأمین منابع این طرح به دوش بانک مسکن است.

دنیامالی خاطرنشان کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی در اجرای طرح جهش تولید مسکن هیچ عملکردی ندارند و ما پیشنهاد داده‌ایم که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی روش‌هایی را پیگیری کنند که از ظرفیت بانک‌های خصوصی نیز در حوزه جهش تولید مسکن استفاده شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/79512کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب