درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۹۳۳۰۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۳۳ : ۲۳ دیدگاه: ۰

آسوشیتدپرس:

«بلینکن» ۲۸ خرداد به چین می‌رود

«بلینکن» ۲۸ خرداد به چین می‌رود یک رسانه غربی اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا قرار است یکشنبه ۲۸ خرداد به چین سفر کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هجدهم ژوئن (یکشنبه ۲۳ خرداد ماه) جاری به چین سفر خواهد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده (به وقت محلی) برای گفتگوهای دیپلماتیک به چین سفر خواهد کرد.

رویترز نیز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داده بود که بلینکن در هفته‌های آینده به چین سفر خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بلینکن قرار است در ۱۸ ژوئن با مقامات پکن دیدار کند.

برخی رسانه‌ها ادعا کرده بودند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اوایل سال جاری میلادی (بهمن ماه سال ۱۴۰۱) سفر برنامه ریزی شده خود را به دلیل پرواز بالن مظنون به جاسوسی چین در سراسر ایالات متحده لغو کرده بود.

در همین ارتباط، وزارت خارجه چین اعلام کرد که نه واشنگتن و نه پکن، هیچکدام خبر سفر بلینکن را به طور رسمی اعلام نکرده بودند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آن زمان اعلام کرده بود که دولت آمریکا یک بالون جاسوسی را در ارتفاع بالا بر فراز قاره آمریکا شناسایی و ردیابی کرده است.

بالون جاسوسی یاد شده بر فراز ایالت مونتانای آمریکا مشاهده شد و گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که این بالون از منطقه آلاسکا و کانادا به پرواز درآمده بود.

پس از این حادثه، شبکه تلویزیونی اِی‌بی‌سی نیوز در خبری اعلام کرده بود که بلینکن سفر برنامه ریزی شده خود به پکن را به بهانه حادثه بالون چینی به تعویق انداخت.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای در این باره گفته بود: در واقع، آمریکا و چین هرگز چنین سفری را اعلام نکرده بودند و اطلاع‌رسانی درباره این موضوع از سوی واشنگتن، تصمیم خودش بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم.

گفتنی است که دیپلمات‌های چینی اعلام کرده بودند که آن یک «بالن هوایی تحقیقاتی و غیرنظامی» بود که به دلیل وزش باد تغییر مسیر داده و تصادفاً وارد حریم هوایی آمریکا شد.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/79330کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب