درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۸۴۱۴۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱ : ۱۴ دیدگاه: ۰

واشنگتن:

از حمله به خاک روسیه حمایت نمی‌کنیم اما مسکو آغازگر جنگ است

از حمله به خاک روسیه حمایت نمی‌کنیم اما مسکو آغازگر جنگ است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله خرابکارانه اخیر در خاک روسیه، مدعی شد که واشنگتن از حملات خارج از مرزهای اوکراین حمایت نخواهد کرد!

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از نیویورک‌تایمز، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به استفاده از تسلیحات آمریکایی در جریان حمله اخیر شبه‌نظامیان به منطقه بلگورود در خاک روسیه، گفت که «نباید از یاد ببریم که روسیه جنگ علیه اوکراین را آغاز کرده است.»

میلر در واکنش به حمله به منطقه بلگورود در خاک روسیه گفت: صراحتاً به طرف اوکراینی اعلام کرده‌ایم که نه زمینه را برای تدارک حملات خارج از مرزهای اوکراین فراهم کرده و نه اوکراین را به این کار ترغیب می‌کنیم.

وی افزود: اما لازم می‌دانم کمی به عقب برگردیم و به جهان یادآوری کنیم که این روسیه بود که این جنگ را به‌راه انداخت.

میلر ادامه داد: بنابراین، همه به چیز به اوکراین بستگی دارد که درباره نحوه انجام عملیات‌های نظامی خود تصمیم‌گیری کند اما باز هم تاکید می‌کنم که در این جنگ، روسیه متجاوز است.

در حمله بامداد امروز (سه‌شنبه) گروهی از شبه‌نظامیان به منطقه بلگورود روسیه، دست کم هشت غیرنظامی به شدت مجروج شدند. ویاچسلاو گلادکف، فرماندار این منطقه گفته که نیروهای امنیتی روسیه برای متلاشی کردن این گروه به منطقه اعزام شده‌اند.

کرملین این حمله را «شیرین‌کاری اوکراین برای منحرف کردن توجهات از شکست آنها در باخموت» توصیف کرده است.

براساس برآورد وزارت دفاع روسیه، آمریکا و متحدانش تا پایان سال ۲۰۲۲، دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار اسلحه، تجهیزات و مهمات برای دولت کی‌یف فراهم کرده‌اند.

مسکو همواره درباره تدوام انتقال سلاح و تجهیزات به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده که این اقدام می‌تواند به رویارویی مستقیم روسیه منجر شود اما مقامات غربی مدعی هستند که تأمین سلاح، کمک مالی و سیاسی به اوکراین، الزاماً آنها را به طرف جنگ تبدیل نمی‌کند!

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/78414کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب