درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۶۷۸۰۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۴۰ : ۲۱ بازدید: ۱۲۱دیدگاه: ۰

تقابل با حجاب اسلامی، چرا؟

تقابل با حجاب اسلامی، چرا؟ تحقق و بقای جامعه اسلامی، بسته تام و کامل با اجرای قوانین و حدود الهی دارد. چنین است که معاندان برای نابودی و تلاشی جامعه اسلامی، سعی در جایگزین کردن ضدارزش‌ها به ازای ارزش‌ها دارند و بر ترویج مظاهر غیراسلامی و امتناع حاکمیت دینی در اجرای بایدهای الهی اصرار می‌ورزند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، تحقق و بقای جامعه اسلامی، بسته تام و کامل با اجرای قوانین و حدود الهی دارد. چنین است که معاندان برای نابودی و تلاشی جامعه اسلامی، سعی در جایگزین کردن ضدارزش‌ها به ازای ارزش‌ها دارند و بر ترویج مظاهر غیراسلامی و امتناع حاکمیت دینی در اجرای بایدهای الهی اصرار می‌ورزند. یکی از قوانین اسلامی که همواره نقطه هدف هجمه معاندان است، "حجاب" است. رعایت حجاب اسلامی دستور صریح قرآنی است. پیش‌تر از ظهور دین اسلام نیز بنا به اینکه ضرورت رعایت حجاب برخاسته از  خرد است، "حجاب" از سوی اهالی اقلیم خرد و پاکدامنی، هدف احترام و تاکید بود. جالب اینکه تاریخ تصریح دارد حجاب از ایران باستان به سایر نقاط زمین گسترش یافت. در واقع درک مصونیت‌بخشی حجاب،  مختص به دوران پس از ظهور اسلام نیست و برخی فرقه‌های فکری مصلح غیردینی و بعد؛ ادیان آسمانی بر ضرورت و برکات حجاب تاکید داشتند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان که رعایت ارزش‌های اسلامی و خاصه حجاب را عامل تحقق جامعه اسلامی و مانع امیال شیطانی خود می‌دانستند، اولین اقدام تقابل خود با نظام دینی را نه جنگ تجزیه‌طلبی و ترور که برافراشتن بیرق مخالفت با حجاب در نظر گرفتند. چنین بود که زنان لاقید، در مخالفت با حکم الهی یاد شده، در پایتخت تظاهراتی را ترتیب دادند و به اجرا گذاشتند. پس از آن بود که عناصر و رسانه‌های معاند، هرگاه خواستند که مقبولیت نظام دینی را به چالش کشند و حاکمیت اسلامی را مغایر با آزادی‌های انسانی جلوه دهند، موضوع حجاب را پیش کشیدند و هر زمان هم خواستند طرحی را در جهت گسترش فساد در بطن جامعه ایرانی آماده و اجرا کنند، بر بی‌حجابی و به راه انداختن لشکر بی‌حجابان تمرکز کردند.
در جریان فتنه ۱۴۰۱ که به بهانه مرگ دختری در یکی از مراکز ارشاد نیروی انتظامی در تهران صورت گرفت، موضوع تقابل با حجاب اسلامی دستمایه قرار گرفت. یعنی همه ریشه و منطق فتنه در عبارت "ترویج بی‌حجابی و بی‌حیایی" خلاصه شد. گویی اینکه حجاب اسلامی به مثابه زنجیری است که زن ایرانی را در گوشه‌ای از اسارتگاهی بزرگ به نام جامعه به تحمل شکنجه و سکون واداشته است و تنها راه رهایی زن از عذاب حجاب و تحقق آزادی و ظهور و تبلور استعدادهای وی لاقیدی ظاهری است! القای چنین تصوری به اذهان و خاصه مخاطب زن، نه تنها توهینی آشکار به زن ایرانی و زن مسلمان و جامعه اسلامی و تهمت تضییع حقوق انسانی به اسلام و حاکمیت و حکومت اسلامی بود و هست، بلکه نافی منفعت‌ها و برکات حجاب اسلامی است که مصونیت‌بخش و زمینه‌ساز برای حضور سازنده زن در ساحت جامعه توصیف می‌شود. کیست که بتواند کتمان کند، امروز زن مسلمان ایرانی در مقایسه با زنان دیگر کشورها در شرایط نسبی مطلوب از حیث امنیت و بهره از استعدادهای فکری و فعالیت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است؟ این توفیق بی‌شک ثمره فضایی معنوی و مصونیتی است که برآمده رعایت قوانین الهی و از جمله حجاب اسلامی است.
متاسفانه پس از فتنه ۱۴۰۱ با سوءاستفاده از تحمل نظام اسلامی، برخی زنان و دخترکان به تظاهر بی‌حجابی پرداختند. برخی عناصر داخلی و خارجی هم بر این تلقی اصرار کردند که برخورد با این رویداد، عوارض حاد امنیتی در پی دارد. این در حالی است که مسامحه با عارضه‌ای ضددینی و  هدف خواست دشمن، دارای تبعات امنیتی و اخلاقی است که گاه در قالب بحران سر بر می‌کند.
خوشبختانه نظام اسلامی با طراحی سامانه برخورد هوشمندانه با افراد بی‌حجاب توانست اگر چه دیرهنگام، به مصاف با لاقیدی بی‌حجابی برود. در راس مبارزان با فساد و بی‌حجابی بی‌شک نیروی انتظامی و فرمانده لایق آن سردار سرتیپ رادان قرار دارد. فراجا و فرمانده آن بی‌توجه به رجزخوانی‌های دشمنان و تقلای معاندان و حمقای داخلی در مسیر دلسردسازی، رو به جلو در حرکت‌اند. حرکتی که ارزش آن کم‌تر از حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیست و بلکه به دلیل صیانت از ارزش‌های جامعه اسلامی حساسیتی بیش‌ از تدافع در برابر دشمن خارجی و بیرون از مرزهای کشور دارد.
اینک بر ماست که با حمایت از فراجا و همزمان تکاپوی فرهنگی در جهت تبیین و ترویج فلسفه حجاب اسلامی، در راه صیانت از جامعه اسلامی گام برداریم.

پژمان کریمی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/76780کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب