درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۷۵۷۹۴۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰ : ۲۱ دیدگاه: ۰

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به تحولات اخیر در سوریه؛

حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه ایجاد شده با پاسخ متقابل روبه‌رو خواهد شد

حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه ایجاد شده با پاسخ متقابل روبه‌رو خواهد شد سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه گفت: هرگونه بهانه‌گیری برای حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عوامل داعش در خاک این کشور ایجاد شده، بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، کیوان خسروی روز شنبه به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مشارکت ایران در حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه واکنش نشان داد و تاکید کرد: آمریکا تلاش دارد با فرافکنی و فرار از تبعاتی که اشغال غیرقانونی بخشی از خاک سوریه متوجه نیروهای نظامی این کشور می‌کند، اتهاماتی را متوجه ایران نماید که واقعیت ندارد.

وی تاکید کرد: واشنگتن نمی‌تواند با ایجاد بحران‌های تصنعی و دروغ‌پردازی، مقابله‌ طبیعی و قانونی کشورهای اشغال شده با نیروهای نظامی آمریکا را به کشورهای دیگر منتسب کند.

خسروی در ادامه گفت: ایران برای مقابله با تروریسم وابسته و ایجاد امنیت پایدار در سوریه، هزینه‌های زیادی را متحمل شده و با هرگونه اقدامی که ثبات در این کشور را با مخاطره روبرو کند، مخالف است و با آن مقابله می‌کند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: نقش آمریکا در ایجاد و حمایت از داعش به عنوان ابزار نیابتی برای پیگیری اهداف سیاسی در سوریه و عراق بر همگان آشکار است و طی دو روز گذشته نیز بالگردهای آمریکایی با چندین سورتی پرواز با هدف توسعه بی‌ثباتی در سوریه اقدام به جابه‌جایی تروریست‌های داعشی در خاک این کشور کرده‌اند که باید در قبال آن پاسخگو باشند.

خسروی اظهار داشت: هرگونه بهانه‌گیری برای حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عوامل داعش در خاک این کشور ایجاد شده بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.

شامگاه جمعه - ۴ فروردین - در پاسخ به حمله تروریستی و ضدانسانی بامداد جمعه بمب افکن های متجاوز آمریکایی به شرق شهر دیرالزور (شرق سوریه) که موجب زخمی شدن پنج نفر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی دو پایگاه از ۲۵ پایگاه غیرقانونی تروریست های آمریکایی در سوریه را با ۶۰ راکت، موشک و پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.

بمب افکن های آمریکایی بامداد جمعه به مرکز جمع آوری غلات و مرکز توسعه روستایی واقع در محله "هرابش" در شرق دیرالزور حمله کرده بودند که موجب آتش سوزی در این مکان شده و خسارت هایی به آن وارد آمده بود.

در همان زمان برخی منابع سوری اعلام کردند که چند جنگنده – بمب افکن ناشناس چندین موشک از خاک عراق به سمت استان دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرده اند و سپس با پرواز در فاصله کم، دیوار صوتی محله های الحسکه را نیز شکستند.

به دنبال این اقدام تروریستی و تجاوزکارانه یانکی ها، رزمندگان مقاومت اسلامی جمعه شب ۲ پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه نفتی العمر و پایگاه "کونیکو" در استان دیرالزور را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار دادند.

با پاسخ محکم مقاومت اسلامی به جنایات آمریکایی ها، شب گذشته ۲۵ پایگاه غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه در آماده باش کامل بود و بالگردهای آمریکایی تا صبح اقدام به گشت زنی کردند و یانکی ها برای در امان ماندن از حملات رزمندگان مقاومت اسلامی در پناهگاههای خود مخفی شدند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75794کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب