درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه انتظامی و حوادث/ایران شناسه: ۷۵۶۱۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۴۵ : ۱۱ دیدگاه: ۰

سردار رادان:

مردم خودشان شعائر دینی را رعایت می‌کنند/ ۲۰ هزار دوربین البسه پلیس فعال می شود

مردم خودشان شعائر دینی را رعایت می‌کنند/ ۲۰ هزار دوربین البسه پلیس فعال می شود فرمانده کل فراجا، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برنامه پلیس برای مقابله با روزه خواری، گفت: مردم ما ثابت کرده‌اند که خودشان شعائر دینی را رعایت می‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان، در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس و در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز سال نو گفت: ما سال ۴۰۲ را این‌گونه آغاز می‌کنیم که نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای داشته باشیم. تفاوت در این است که غیر از تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز پلیس هم قرار است با مدلی از حرفه‌ای گری و هوشمندی سال ۱۴۰۲ را به گونه‌ای آغاز کند که پایان سال ۴۰۲ بتواند دغدغه‌های مردم را به راحتی شناسایی کند و حرفه‌ای به آنها پاسخ دهد تا دغدغه مردم در حوزه‌هایی که با پلیس مشترک است و در مأموریت پلیس است بهتر از گذشته سامان یابد و پاسخ داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوربین البسه روی لباس سربازان پلیس نصب خواهد شد، گفت: قطعاً امکان اینکه روی لباس همه مأمورین پلیس دوربین کار گذاشته شود وجود ندارد؛ به واسطه اینکه هنوز تا آن حد نرسیده‌ایم. اما من قول می‌دهم که هر آنچه که دوربین البسه وجود دارد فعال و بر خط باشد برای این که ما بتوانیم هم با حضور مأمور خود، محیط را شناسایی کنیم و هم رفتار مردم و مأمورین را تجزیه و تحلیل کنیم و ان‌شاالله در موقع خود رفتارها را اگر نیاز به اصلاح باشد اصلاح کنیم.

سردار رادان افزود: برنامه گذاشته ایم که بتوانیم بالغ بر ۲۰ هزار دوربین البسه در سال ۱۴۰۲ برای پرسنل خود آماده کنیم تا تجهیز و استفاده شود؛ البته در همه مأموریت‌های انتظامی این البسه استفاده خواهد شد به همین خاطر فکر می‌کنم این تعداد تعداد بدی نیست و می‌تواند تا حدودی مأموریت ما را پاسخ دهد.

فرمانده کل فراجا با بیان اینکه در کل کشور بالغ بر ۲۵۰ هزار نیرو به کارگیری شده است، گفت: این تعداد نیرو به کار گرفته شده تا بتوانیم در دو حوزه جاده - شهر یعنی پلیس راهنمایی و رانندگی و مرزها و در حوزه انتظامی خاصه مقابله با سرقت در شهرها مأموریت خود را انجام دهیم. در تهران بزرگ این عدد چیزی نزدیک به ۲۵ هزار نیرو است.

وی در خصوص برنامه‌های پلیس برای امنیت مرزها هم گفت: ما در جمهوری اسلامی می‌توانیم بگوییم که از امن ترین و بهترین مرزها علی‌رغم همه تهدیدها برخوردار هستیم. طبیعی است که در دو قالب اضافه کردن استحکامات در مرزها و پوشش‌های بیشتر و هوشمندی انشالله بتوانیم مرزهای بهتری داشته باشیم.

سردار رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود طرحی در نیروی انتظامی برای مقابله با روزه خواری، گفت: من فکر می‌کنم مردم ما ثابت کرده‌اند که به نسبت به شعائر دینی ملزم هستند و خودشان رعایت می‌کنند. آن دسته جزئی و اندکی هم که شاید در دسته رعایت کنندگان نباشند، حتماً توجه خواهند کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75613کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب