درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه زنان و جوانان/ایران شناسه: ۷۳۱۴۷۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۵ : ۱۰ دیدگاه: ۰

خزعلی خبر داد

انتخاب ۱۴ هزار زن تاثیرگذار ایرانی/ حمایت دولت از ایده‌های بانوان

انتخاب ۱۴ هزار زن تاثیرگذار ایرانی/ حمایت دولت از ایده‌های بانوان معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از انتخاب ۱۴ هزار زن تاثیرگذار ایرانی و حمایت دولت از ایده‌های بانوان در کنگره بین المللی بانوان تاثیرگذار خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر ، انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار اظهارداشت: این کنگره سال پیش بیشتر در سطح ملی برگزار شد و امسال این کنگره وسعت یافته است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از شناسایی ۱۴ هزار زن تاثیرگذار ایرانی و حمایت از ایده‌های بانوان خبر داد.

وی افزود: کنگره بانوان تاثیر گذار علمی، اقتصادی، پژوهشی و نوآورانه است و هدف اصلی آن تقدیر، حمایت، بهره مندی، توانمندی و کمک به رشد ایده بانوان است.

خزعلی خاطر نشان کرد: انتخاب این زنان تاثیر گذار از طریق عموم مردم، سایت گوهرشاد، امور بانوان استداری‌ها، حلقه‌های میانی همچنین از طریق شناسایی در جشنواره بانوی ایرانی در هنر و فرهنگ و جشنواره ایده های دختران ۱۲ تا ۱۸ سال بوده است.

وی بیان داشت: در سطح بین المللی نیز تعدادی از مقامات کشورها که از زنان فعال در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند انتخاب شده آمد و حدود ۷۰ نفر آنها برای کنگره منتخب شده‌اند. همچنین این کنگره فقط برای زنان مسلمان نیست و برای زنان غیر مسلمان هم در نظر گرفته ایم.

معاون رییس جمهور گفت: همچنین نمایشگاه جانبی در ۳ بخش در حوزه تولید و دستاوردهای زنان برگزار و ۹۰۰ مدیرعامل زن شرکت های دانش بنیان و کارآفرین نیز حضور دارند.

خزعلی از تشکیل کارگروه زنان ضد فساد با پیشنهاد ایران در جهان خبر داد و گفت: ۱۰ سند و تفاهم نامه دو جانبه بین دستگاه‌های مختلف و همتایان آنها جهت تاثیر گذاری بانوان در جهان منعقد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه پیگیری زنان از حقوقشان در خانواده گفت: زنان هنگام ازدواج می‌توانند حقوق خود را شرط کنند و ما هم به دنبال لایحه ای در این زمینه هستیم تا اصلاحاتی جهت حمایت بیشتر از زنان صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور درباره قتل‌های ناموسی گفت: متاسفانه قتل های ناموسی در فرهنگ محلی برخی شهرها است و باید در گام نخست از طریق موضوعات فرهنگی به آن ورود یافت لایحه قانونی هم از سوی دولت به مجلس رفته و امیدواریم بزودی تصویب شود و اکنون با فوریت در دستور کار مجلس است.

خزعلی با اشاره به اینکه سازمان ملل به حمایت ایران از زنان افغانستان داشته است، گفت: امسال امیدواریم بتوانیم حمایت‌های بیشتری از زنانه افغانی داشته باشیم زمینه تحصیل آنها فراهم شده و دانشگاه های زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند ثبت نام‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته در حاشیه کنگره امسال نیز امضای تفاهم‌نامه‌ای با کشورهای همسایه انجام دهد افغانستان در حوزه زنان خواهیم داشت.

وی درباره پرسشی در مورد لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی لغو عضویت برطرف شود برای برگشت عضویت نیاز به زمان داریم متاسفانه چهره نامناسب از زن ایرانی نشان داده اند در حالی که توانمندی زنان ایرانی بسیار بی نظیر است.

وی گفت: زنان ایران در حوزه علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی و کارآفرینی بسیار موفق بوده اند و فقط در دولت کنونی ۸۷۷ مدال از سوی زنان ورزشکار کسب شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73147کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب