درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۲۰۰۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹ : ۰۷ دیدگاه: ۰

صدها نفر در اعتراض به کابینه جدید رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند

 صدها نفر در اعتراض به کابینه جدید رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند تنها پس از گذشت یک هفته از تظاهرات بزرگ ساکنان اراضی اشغالی علیه نخست‌وزیر مکلف این رژیم در تل‌آویو، صدها نفر دیگر در اعتراض به شکل‌گیری این کابینه در حیفا به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، رسانه‌های عبری، شامگاه شنبه، خبر دادند که صدها نفر علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه در اراضی اشغالی تظاهرات کرده‌اند.

وبگاه عبری «والا» گزارش داد که صدها نفر که برخی از رسانه‌های عبری این تعداد را هزاران نفر بر شمرده‌اند، در شهر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی علیه نتانیاهو و کابینه جدید او که متشکل از احزاب راستگرای تندرو است، تظاهرات کرده‌اند.

طبق این گزارش، این تظاهرات را فعالان صهیونیست، معترضان شهر حیفا به همراه چند سازمان معترض و اعضای جنبش موسوم به «کیفیت حکومت» برگزار کرده‌اند که «موشیه یعالون» وزیر جنگ و رئیس ستاد کل اسبق ارتش رژیم صهیونیستی و «رون کاتری» سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی و چند نظامی سابق این رژیم در میان معترضان دیده شده‌اند.

وبگاه «مفزاک لایف» نیز اشاره کرد که این تظاهرات ادامه همان تظاهرات بزرگی است که هفته گذشته در میدان «بیما» در تل‌آویو برگزار شد و معترضان از «مالترون» به سمت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) حرکت خود را آغاز کردند.

«بوگی یعالون» یکی از ژنرال‌های صهیونیست معترض به کابینه نتانیاهو ضمن درخواست برگزاری تظاهرات علیه کابینه تندروی نخست‌وزیر مکلف این رژیم، در این باره گفت که کابینه نتانیاهو فاقد مشروعیت اخلاقی است و اسرائیل را از مسیر خود منحرف خواهد کرد.

هزارن ساکن اراضی اشغالی، شنبه هفته گذشته، در اعتراض به تشکیل کابینه نتانیاهو و حضور افراد تندرو در کابینه او که پیشتر از نظر جنایی محکوم شده‌اند، مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

روزنامه عبری «هاآرتص» خبر داده بود که معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها عبارت‌های نظیر «نتانیاهو مجرم است» نوشته شده بود.

نتانیاهو ۷۲ ساله، یک بار از ۱۸ ژوئن ۱۹۹۶ تا شش ژوئیه ۱۹۹۹ و بار دیگر از یکم آوریل ۲۰۰۹ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود. ائتلاف راست‌گرای تندرو به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات اخیر این رژیم در تاریخ ۱۰ آبان توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، اکثریت کرسی‌های کنست که ۱۲۰ کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/72001کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب