درحال بارگذاری

گروه: ورزشی / حوزه فوتبال جهان/بین الملل/ایران شناسه: ۶۹۷۲۰۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۳۶ : ۰۶ دیدگاه: ۰

خداحافظی ناگهانی اسطوره بارسلونا

جرارد پیکه در تصمیمی ناگهانی بازنشستگی خود را اعلام کرد!

جرارد پیکه در تصمیمی ناگهانی بازنشستگی خود را اعلام کرد! پیکه مدافع باسابقه بارسلونا اعلام کرد، شنبه آینده برای آخرین بار در نوکمپ توپ می‌زند و پس از آن دیگر به عنوان بازیکن حرفه‌ای در میادین باشگاهی فعال نخواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، پنجشنبه بعدازظهر به وقت اسپانیا، جرارد پیکه مدافع باسابقه بارسلونا که یکی از کاپیتان‌های اصلی این تیم طی فصل‌های گذشته بوده، طی اقدامی عجیب و غیرقابل پیش‌بینی با انتشار یک ویدئوی احساسی از دوران کودکی تا بزرگسالی خود در بارسلونا در یکی از صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد، شنبه آینده برای آخرین بار در نوکمپ توپ می‌زند و پس از آن دیگر به عنوان بازیکن حرفه‌ای در میادین باشگاهی فعال نخواهد بود.


اسطوره در نیمه راه پیاده می‌شود

جرارد پیکه 35 ساله از سن 7 سالگی وارد بارسلونا شد و به جز 3 فصل حضور در منچستریونایتد زیرنظر سر الکس فرگوسن و یک فصل بازی با پیراهن رئال ساراگوسا، تمام دوران حرفه‌ای خود را در بارسلونا گذراند. پیکه در ویدئویی که از خود منتشر کرد، خطاب به هواداران بارسلونا گفت:
«بارسایی‌ها، جرارد هستم. هفته‌ها و ماه‌های زیادی است که مردم در مورد من زیاد صحبت می‌کنند. تا حالا هیچ چیزی نگفته‌ام اما حالا می‌خواهم خودم با شما حرف بزنم. مثل خیلی از شما از بچگی هوادار بارسا بودم. در خانواده‌ای که حسابی فوتبالی و البته حسابی بارسایی بودند، متولد شدم. از زمانی که سن خیلی کمی داشتم، دلم نمی‌خواست فوتبالیست شوم، بلکه می‌خواستم بازیکن بارسلونا باشم. در این روزها خیلی به آن پسربچه فکر کرده‌ام؛ به چیزهایی که جرارد کوچک به آن‌ها فکر می‌کرد؛ روزی به تیم اصلی بارسا خواهد رسید، همه جام‌های ممکن را فتح می‌کند، قهرمان اروپا و جهان می‌شود، کنار بهترین‌های تاریخ بازی می‌کند، یکی از کاپیتان‌ها می‌شود و با آن‌ها دوستی ابدی خواهد داشت. 25 سال پیش وارد بارسلونا شدم، رفتم و برگشتم. فوتبال همه چیز به من داد، بارسا همه چیز بخشید. شما هواداران بارسا همه چیز به من دادید و حالا که تمام آرزوهای آن پسربچه به واقعیت تبدیل شده می‌خواهم به شما بگویم، به این نتیجه رسیدم که زمان بستن این دفتر فرا رسیده است. همیشه گفتم بعد از بارسا در هیچ تیمی بازی نمی‌کنم و همین طور هم خواهد شد. شنبه آینده آخرین بازی من در نوکمپ است. یکی از هواداران بارسا خواهم بود، تیم را تشویق و عشق به بارسا را به فرزندانم منتقل می‌کنم؛ همانطور که خانواده من این کار را با من کردند. من را می‌شناسید، دیر یا زود دوباره برمی‌گردم. در نوکمپ همدیگر را خواهیم دید، زنده باد بارسا برای همیشه!»


تصمیمی که دیر یا زود گرفته می‌شد

به گزارش روزنامه «مارکا» پیش‌بینی‌ها از خداحافظی جرارد پیکه در پایان فصل جاری خبر می‌داد اما کمرنگ شدن نقش پیکه در ترکیب اصلی بارسا، فشار روانی بسیار شدید ناشی از مشکلات فراوان در زندگی شخصی این بازیکن و گسترده‌تر شدن فعالیت‌های تجاری او طی سال‌ها و ماه‌های اخیر، همگی از جمله عواملی بودند که پیکه را به سمت این تصمیم بردند. با اضافه شدن مدافعانی همچون کونده، کریستینسن و یا مارکوس آلونسو و همچنین حضور مدافعی همچون اریک گارسیا، پیکه طی فصل جاری تنها در 9 بازی و به مدت 554 دقیقه در لالیگا و لیگ قهرمانان برای بارسلونا به میدان رفت. شنبه شب و از ساعت 23:30 دقیقه به وقت تهران، دیدار برابر آلمریا به عنوان آخرین حضور پیکه با پیراهن بارسلونا و البته در قامت یک بازیکن حرفه‌ای در نوکمپ در تاریخ ثبت خواهد شد.
اسطوره‌ای با جام های رنگارنگ!

جرارد پیکه با قرار گرفتن در ترکیب اصلی بهترین بارسلونا و بهترین اسپانیا تاریخ فوتبال، موفق شد کارنامه‌ای مملو از عناوین قهرمانی ارزشمند را از خود به ثبت برساند. این مدافع باتجربه بدون در نظر گرفتن اندک بازی‌هایی که در پیش رو خواهد داشت تا به امروز 666 بار در میادین باشگاهی به میدان رفته و 102 بار پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرده است. حاصل این تجربه ارزشمند برای پیکه به دست آوردن 8 عنوان قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 7 قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، 3 سوپرجام اروپا، 6 سوپرجام اسپانیا، یک جام جهانی و یک قهرمانی در جام ملت‌های اروپاست. پیکه در یورو 2008 در ترکیب تیم ملی اسپانیا حضور نداشت. جرارد پیکه طی بازی‌های ملی و باشگاهی خود 62 گل به ثمر رساند که او را به عنوان یکی از مدافعان گلزن تاریخ فوتبال در یادها ثبت خواهد کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69720کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب