درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی/ایران شناسه: ۶۹۴۵۷۷ آبان ۱۴۰۱ - ۳۰ : ۰۹ دیدگاه: ۰

در نشست خبری سازمان سنجش مطرح شد؛

برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی

 برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی رئیس سازمان سنجش از برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، پور عباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری گفت: کنکور ۱۴۰۲ با ۶۰ درصد تأثیر قطعی آزمون سراسری و ۴۰ درصد تأثیر سوابق تحصیلی در ۲ نوبت برگزار می‌شود.

به گفته وی نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید دی ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اعلام نتایج، شهریور خواهد بود.


از عصر فردا ثبت نام کنکور سراسری آغاز می شود

پورعباس افزود: از عصر فردا سامانه ثبت نام آزمون سراسری باز خواهد شد. برای اولین بار سیستم جامع را راه اندازی کرده ایم که در این سیستم فضایی را برای داوطلبان ایجاد کرده ایم که به وسیله آن  متقاضی می تواند مراحل مختلف ثبت نام و غیره را نگاه و بررسی کند.

او گفت: آزمون در دو نوبت صبح و عصر با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیماری کرونا برگزار خواهد شد. نوبت دوم کنکور به عنوان تکرار است و هر نوبت شرکت در آزمون یک نمره کل برای دروس اختصاصی فراهم می کند که دو سال برای داوطلبان اعتبار دارد. آن ها بر اساس آن می توانند  انتخاب رشته کنند.

او ادامه داد: پذیرش داوطلبان یک بار در سال بیشتر نخواهد بود. ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق و ۶۰ درصد نمره آزمون است.

او افزود: تمام داوطلبان بابد یک شماره تلفن همراه داشته باشند که برای هر بار قابل استفاده است؛ چرا که  پروفایل داوطلبان بر اساس این شماره تلفن است. هنگامی افراد مدارک را برای ثبت نام ارسال می کنند، برای دفعات بعدی لزومی به ارسال مجدد ندارند. داوطلبان باید در خصوص ثبت معدل دقت کافی کنند؛ زیرا در صورت مغایرت منجر به حذف داوطلبان از کنکور خواهد شد.


پیش بینی لازم برای  اتباع خارجی فاقد کد ملی

جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: داوطلبان چندین نوبت می توانند شرکت کنند  و اعتبار آن دو سال است و زمان پذیرش تا چهار دوره اعتبار خواهد داشت. نتایج و کارنامه اولیه و نهایی در سیستم جامع برای داوطلبان نمایش داده می شود.

او افزود:برای  اتباع خارجی فاقد کد ملی در سیستم جامع پیش بینی لازم شده است. تا قبل از برگزاری آزمون امکان ویرایش برای داوطلبان وجود دارد.ضرایب دروس در هر گروه آزمایشی ثابت و زیر گروه آزمایشی حذف شده اند.

او ادامه داد: در مراحل مختلف اطلاعات به صورت پیامک به داوطلبان ارسال می شود و امکان انجام پنج بار ویرایش برای داوطلبان پیش بینی شده است؛ داوطلبان بعد از پایان ثبت نام مدارک ثبت نامی را کنترل کنند  تا دچار مشکلی نشوند.

در مرداد داوطلبانی که علاقه مند در گزینش باسند کارنامه برای این افراد بر اساس بیشترین نمره کسب شده در بین دو نوبت به عنوان نمره اختصاصی داوطلبان منظور می شود و در نیمه دوم مرداد داوطلبان مجاز به  انتخاب رشته کرده و در شهریور نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69457کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب