درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه بیمه و بانک/آذربايجان شرقي/ایران شناسه: ۶۶۸۸۳۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۳۶ : ۰۵ بازدید: ۴۰۵دیدگاه: ۰

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایحان شرقی خبر داد:

افزایش ۳ برابری منابع بانک توسعه تعاون در آذربایجان‌شرقی

افزایش ۳ برابری منابع بانک توسعه تعاون در آذربایجان‌شرقی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایحان شرقی از سه برابر شدن منابع و‌ مصارف این بانک در استان خبر داد.

به گزارش بهرام توفیقی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نیک‌رو» به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایحان شرقی از سه برابر شدن منابع و‌ مصارف این بانک در استان خبر داد.

 ناصر اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز خبرنگار اظهار داشت: بانک توسعه تعاون طی یک سال گذشته، هشت هزار و 164 میلیارد ریال  تسهیلات پرداخت کرده که بیش از چهار هزار میلیارد ریال معادل 49 درصد را در بخش تولید و بقیه را در سایر بخش‌های خدمات بازرگانی، مسکن و عمران پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: این میزان اعتبار در مدت زمان مشابه با 58 درصد رشد همراه بوده و از مبلغ پنج هزار و 157 میلیارد ریال به مبلغ هشت هزار و  164 میلیارد ریال رسیده است.
 وی افزود: از بدو تاسیس بانک توسعه تعاون در استان تا سال 1399 در منابع و مصارف استان تقریبا افزایش سه برابری داشته‌ایم؛ به عبارتی که عملکرد دو ساله آخر بانک در جذب منابع دو برابر مجموع عملکرد کل این بانک در یازده سال گذشته بوده است.
اسدی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون استان در سال گذشته، مقام اول کشوری را در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج  در این بانک کسب کرده است ابراز  کرد: طی 508 فقره پرونده، اعتباری به مبلغ 442 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است و اعتبارات ابلاغی برای قرض‌الحسنه مشاغل خانگی 360 میلیارد ریال بوده است که صد در صد آن پرداخت شده است.
اسدی عنوان کرد: با توجه به بودجه ابلاغی بهزیستی آذربایجان شرقی، بانک توسعه تعاون اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال در قالب  تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان بهزیستی تعلق گرفته بود که بیش از آن یعنی معادل 92 میلیارد و 300 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی در ادامه گفت: همچنین اعتبار ابلاغی کمیته امداد استان اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال بوده که همه آن پرداخت شده است و در این راستا استاندار محترم آذربایجان شرقی و نماینده محترم ولی فقیه، بانک توسعه تعاون را با لوح تقدیر مورد قدردانی قرار دادند.
وی به نقش بانک توسعه تعاون در تسهیلات فرزندآوری اشاره کرد و گفت: طبق روال قبلی، این بانک در بحث تسهیلات فرزندآوری نقش مهمی را در این امر داشته است. به طوری که طی 80 فقره پرونده 30 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اذعان کرد: با توجه به شعار سال، این بانک هم ظرفیت و هم آمادگی لازم را برای خدمت در حوزه اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان را چه از لحاظ منابع داخلی و چه از لحاظ تسهیلات تبصره 18، دارد و بانک توسعه تعاون تنها بانکی است که  چهار قرارداد عاملیت دارد، که این قرارداد‌ها شامل قرارداد با وزارت صمت، وزارت تعاون و رفاه کار و امور اجتماعی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری است.
اسدی تصریح کرد: بیش از 81 درصد تسهیلات مربوط به وزارت صمت پرداخت شده و47 درصد تسهیلات مربوط به حوزه تعاون بوده نیز پرداخت گردیده و 72 درصد تسهیلات مربوط جهاد کشاورزی مصوب و آماده پرداخت می‌باشد.
همچنین 240 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه گردشگری اختصاص داده است که در این راستا دو طرح گردشگری در دست بررسی است و به محض تصویب پرداخت خواهد شد.
وی اظهار کرد: نرخ تسهیلات در بند الف تبصره ۱۸ در منابع وجوه اداره شده 10درصد و در منابع داخلی طبق نرخ شورای پول و اعتبار و در حال حاضر 18 درصد می‌باشد.
اسدی در پایان گفت: کمیته امداد، بهزیستی، مشاغل خانگی، بنیاد شهید، ازدواج و فرزندآوری که در زمره تسهیلات قرض‌الحسنه است از منابع داخلی این بانک پرداخت می‌شود و در اشتغال روستایی جزء بانک‌های عامل هستیم که این اواخر 72 میلیار تومان بودجه با معرفی مدیرکل کار، تعاون و رفاه  اجتماعی آذربایجان شرقی  قابل پرداخت است که بعد از معرفی طرح تسهیلات 6 درصدی پرداخت می‌شود که این تسهیلات در مناطق کم‌برخورد به چهاردرصد می رسد.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66883کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب