درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۶۵۶۹۹۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸ : ۱۴ دیدگاه: ۰

یک مقام در وزارت امور خارجه:

هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم

هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم یک مقام وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین گفت: هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، یک مقام وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ادعای نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران نظرات سازنده خود را با هدف پیشبرد مذاکرات به طرف مقابل ارائه کرده است و نتیجه گفتگوها به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم بستگی دارد. همچنان معتقدیم در صورتی که تصمیمات مناسب طرف مقابل اتخاذ شود، می‌توان به سرعت مذاکرات را جمع‌بندی کرد، اما هنوز در این مرحله قرار نداریم.

وی ادامه داد: در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و نگرانی‌های کشورمان برگزار شد. در جریان این گفتگوها ما مواضع خود را با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشتیم و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد؛

این مقام وزارت امور خارجه افزود: با توجه به مباحث صورت گرفته طی چهار روز گذشته، امروز انریکه مو را چند ایده در مورد برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌ها ارائه داد؛ ما به محض دریافت این ایده‌ها، پاسخ و ملاحظات اولیه خود را به ایشان منتقل کردیم، اما طبیعتاً این موارد نیازمند بررسی جامع هستند و ما نظرات و ملاحظات تکمیلی خود را به هماهنگ‌کننده و سایر طرف‌ها منتقل خواهیم کرد؛

وی با بیان اینکه بدون تردید اصل اساسی برای ما حراست از حقوق و تأمین منافع ملت ایران است تصریح کرد: احقاق این حقوق و تامین منافع و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65699کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب