درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۴۵۲۹۵۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۵۷ : ۰۸ بازدید: ۳۰۴دیدگاه: ۰

با چه رویی سیاست خارجی دولت سیزدهم را تخریب می‌کنید؟!

با چه رویی سیاست خارجی دولت سیزدهم را تخریب می‌کنید؟! پس از سفر عزتمندانه، غرورآفرین و پربرکت آیت‌الله رئیسی به روسیه، رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و غربزده آن‌قدر مغرضانه دست به تبلیغات منفی زدند که برای هر کس روشن شد که غربزدگی و حقد و کینه نسبت به جریان انقلابی در میان این جماعت تا چه اندازه بالاست.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، پس از سفر عزتمندانه، غرورآفرین و پربرکت آیت‌الله رئیسی به روسیه، رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و غربزده آن‌قدر مغرضانه دست به تبلیغات منفی زدند که برای هر کس روشن شد که غربزدگی و حقد و کینه نسبت به جریان انقلابی در میان این جماعت تا چه اندازه بالاست.
عده‌ای گویا غرب شاهرگ حیاتی آن‌هاست. هر چه از غرب برسد برایشان نیکو و هرچه از غیر آنجا باشد محکوم و قابل تخریب.
این حضرات که امروزه کاسه داغ‌تر از آش برای عزت ایران شده‌اند خوب است نگاهی به پرونده خویش بیفکنند و عزت ایرانی را در رفتار دیپلماتیک دولت قبل ارزیابی کنند تا متوجه شوند چگونه ایرانی در بی‌تدبیری یک دولت غربزده تحقیر و حیثیتش بر باد رفت!
حتما یادتان هست که روحانی گفت من عزت را به پاسپورت ایرانی برمی‌گردانم.


فقط چندتا از این عزتمندی را در سه ساله اول دولت روحانی یادآور می‌شوم:
یادتان هست دولت آمریکا به سعید ابوطالب به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل اجازه  ورود به خاک آن کشور را نداد و دولت روحانی با قاطعیت اعلام کرد ایران غیر از وی کسی را معرفی نخواهد کرد، اما سرانجام تسلیم شد و عزت ایران را زیر پا گذاشت. شما در آن موقع برای عزت ایران چه موضعی گرفتید؟ کجا بود آن دهان فراخ انتقادتان برای دفاع از دیپلماسی عزتمند؟
یادتان هست با سیاست سازشکارانه دولت روحانی، سعودی‌های حیوان‌صفت به دو نوجوان معصوم ایرانی در عربستان تجاوز کردند و در این جنایت اخلاقی، نه دولت شما غلطی کرد و نه رگ غیرت‌تان تکانی خورد.
یادتان هست دولت مزدور سعودی بیش از 500 زائر مظلوم و بی‌گناه بیت‌الله‌الحرام را به شهادت رساند و حتی حاضر نبود پیکرهای مطهر این شهدا را نیز به ایران پس بدهد. زانو زدن محمدجواد ظریف در کنار شاه کویت و التماس از او برای پادرمیانی نیز افاقه نکرد. اگر نبود هشدار عزتمندانه رهبری معظم و حکیم انقلاب به سعودی‌ها معلوم نبود چه بر سر ابدان مطهر شهدای مظلوم منا می‌آوردند. کجا بودید آن موقع؟ چرا ذره‌ای از احساس انسانی شما گل نکرد و در برابر انفعال و وادادگی وزیر امور خارجه فریادتان بلند نشد؟
یادتان هست با دیپلماسی عزتمندانه! دولت مورد حمایتتان، کشورهای کوچک از جمله جیبوتی، جزایر کومور، مالدیو، بحرین و سودان که در معادلات بین‌المللی جایگاهی نیز ندارند روابطشان را با ایران قطع کردند و چه تلخ بود این قصه پاسپورت ایرانی که قرار بود عزت به آن برگردد. کجا بودید ‌ای هم‌نفسان غربی‌های واداده که غیرت ایرانی را بر باد دادید؟


یادتان هست در کنفرانس جده بر خلاف اصول دیپلماتیک، دولت سعودی برای نمایندگان ایران ویزا نداد تا در غیاب ایران علیه حزب‌الله و کشورمان قطعنامه صادر کنند و میوه آن را در اجلاس بعدی که صدور چهار بند از قطعنامه علیه ایران بود بچینند. ننگتان باد از این دیپلماسی عزتمند.
یادتان هست در ایتالیا نشست خبری حسن روحانی با نخست وزیر این کشور در محل موزه Capitoline شهرداریِ رُم برگزار شد؛ مسئولین ایتالیایی دقیقا محل برگزاری این نشست را زیر مجسمه بزرگ مارکوس آئورلیوس از امپراطوران روم که نقش برجسته‌ای در آخرین دوره جنگ‌های روم علیه پارت‌ها (ایرانی‌ها) داشت قرار دادند. انعقاد قرارداد زیر سم اسب پادشاهی که فاتح پارت‌ها و مادهای ایرانی بود! کاش ذره‌ای رگ غیرت شما را تکان داده بود.
آیا اخراج دانشجویان مقطع دکترا از دانشگاه نروژ را به بهانه‌های واهی به یاد دارید؟ این هم یکی از ده‌ها موردی بود که در زمینه عزت ایرانی در جهان ‌ اذهان عموم را به خود جلب کرد.


بی‌احترامی و بازداشت 22 معلم زن و مرد ایرانی در امارات به بهانه‌ای واهی و توهین به آن‌ها در مهر 1394 را به خاطر دارید؟ چطور است که امروز عوامل شما با سوء‌استفاده از مطالبات بحق معلمان از هیچ توهین و تخریبی علیه شخص رئیس جمهور خودداری نمی‌کنند؛ اما آن موقع در رسانه‌های خود یادی از این معلمان شریف نکردید؟  
حتماً ممانعت بحرین از صدور ویزا به حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده ایران توسط دولت آن کشور در سال 1394 را فراموش کرده‌اید. زمانی که قرار بود در کنفرانس امنیت خلیج فارس در منامه شرکت کند کارمان به جایی رسید که استان چهاردهم ایران نیز برایمان شاخ و شونه کشید و شما همچنان در نشئه رابطه با غرب در خود فرو رفته بودید.
برجام را که فراموش نکرده‌اید؟! همان برجامی که دولت روحانی همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد آن خالی کرد. دیدید که روحانی با دیپلماسی عزتمندانه همه تعهدات را با دست دل و بازی عملی کرد؛ ولی آمریکا و شرکای غربی‌اش به ریش ما خندیدند و دوباره مدعی برجام‌های دیگر شدند. آن موقع شما کجا بودید؟ چرا چشمانتان از دیدن حقایق بازایستاد و گوش‌هایتان از شنیدن ناتوان شد و قلمتان از نوشتن خشک و زبانتان از گفتن از کار افتاد!


 شما واقعا ایرانی غیرتمند هستید که این روزها این گونه می‌تازید و خود بر ویرانه‌های فرهنگ غرب ایستاده‌اید و آرزوی زوال تمدن بزرگی را می‌کنید که پشتوانه آن سردار سلیمانی‌ها هستند، نفاق و دورویی را تا کی و تا کجا ادامه می‌دهید؟ شما باید پاسخگوی تاریخ باشید. پاسخگوی ستم‌هایی که در حق این انقلاب کردید و همچنان بی‌پروا ادامه می‌دهید.
یادتان هست که ترامپ آخرین میخ را بر تابوت پوسیده برجامتان زد و شما هنوز سینه‌چاکش هستید و دوست دارید بر دستان بایدن بوسه بزنید تا شاید نگاه کدخدا‌محوری به فریادتان برسد. شما در لجن تفکر غربگدایی غرق شده‌اید. سال‌های سال با جنگ روانی و تخریب علیه ارزش‌های انقلاب، همراه با آمریکا و غربی‌ها و رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی و برخی کشورهای مزدور عربی با هماهنگی رسانه‌های آن‌ها هم پیمان شده‌اید و ناشیانه می‌تازید و به خیال خام خودتان می‌خواهید جایی را فتح کنید. شکی نیست که نهایت فتح شما سقوط در زباله‌دان فرهنگ عفونی غرب خواهد بود. شما با ملت ایران چه کینه‌ای دارید که دوباره می‌خواهید آن‌ها را به اسارت بیگانگان درآورید. دوران تقی‌زاده‌ها و رضاخان‌ها و محمدرضاخان‌ها سپری شده، عینک سرسپردگی را از چشمان خود بردارید و لختی به واقعیت‌های جهان و معادلات سیاسی حاکم بر جهان بنگرید. ببینید چگونه قدرت‌های زورگو برای جلب منافع بیش‌تر به دنبال غارت منافع کشورهای ضعیف هستد. آیا شما می‌خواهید باز هم مردم ایران در چارچوب قانون کاپیتالاسیون مُهر ذلت را بر پیشانی خود احساس کنند؟ لحظه‌ای به خود بیایید، ملت، فریب آرایش لفظی شما را نخواهد خورد. ملت با آرایش ایمان به جنگ با شما سربازان پیاده نظام غرب می‌آید. در این مسیر ذلت‌بار جز ننگ ابدی چیزی برای شما نخواهد ماند. خود دانید.   


در آخر توجه شما را به این سخن سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جلب می‌کنم:
والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی {رهبر معظم انقلاب} است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهم‌ترین محور محاسبه این است.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/45295کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب