درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۳۸۸۴۸۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵ : ۰۶ بازدید: ۳۸۷دیدگاه: ۰

شهید سلیمانی چگونه اسطوره شد؟

شهید سلیمانی چگونه اسطوره شد؟ مردم ایران از بدو انقلاب اسلامی تاکنون شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، اما در میان مجموعه شهدای کشور، برخی از آنها به ستاره‌ای درخشان در سپهر انقلاب تبدیل شدند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، مردم ایران از بدو انقلاب اسلامی تاکنون شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، اما در میان مجموعه شهدای کشور، برخی از آنها به ستاره‌ای درخشان در سپهر انقلاب تبدیل شدند.
شهید سلیمانی یکی از شهدای گرانقدری است که نه تنها در داخل کشور و در قلب مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، بلکه مرزهای جغرافیایی کشور را نیز درنوردیده و به اسطوره‌ای در سطح جهان تبدیل شده است.
دشمن که قصد داشت با ترور این شخصیت ارزشمند، مسیر دستیابی به اهداف خود را تسهیل نماید، اینک و پس از فراگیر شدن مکتب سردار سلیمانی، مستأصل و درمانده معترف است که این اقدام او یکی از بزرگترین خطاهای استراتژیکی است که تاکنون مرتکب شده است.
اما چه عوامل و شاخصه‌هایی سبب شد تا شهید سلیمانی محبوب دلها بشود و به یک اسطوره بین‌المللی و تبدیل گردد؟


اخلاص؛ ایمان، توکل، خلوص نیت و کار صادقانه برای رضای الهی و کمک به مردم، یکی از شاخصه‌هایی است که سردار سلیمانی به معنای واقعی از آن برخوردار بودند.
شجاعت؛ ایشان از جمله فرماندهانی بودند که به هنگام ضرورت و در هر کجا که اقتضا می‌کرد، پا به پای و بلکه جلوتر از رزمندگان در خطوط مقدم جبهه حضور پیدا می‌کردند.
تدبیر؛ همه کسانی که ایشان را می‌شناختند، معتقدند که موفقیت ایشان در کار و در صحنه‌های مختلف نبرد، حاصل خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل ایشان برای مدیریت بحران در شرایط سخت بود.
عملگرایی؛ ایشان از معدود افرادی بودند که همواره از سیاست بازی و سیاسی‌کاری اجتناب نموده و با حضور انقلابی و به موقع در صحنه‌های مختلف، عملاً وارد گود خدمت می‌شدند.
مردمداری؛ برخورد سردار سلیمانی با اقشار مختلف جامعه کاملاً پدرانه، دلسوزانه، مردمی و توأم با حُسن‌خلق بود و برای شخصیت انسانی همه افراد جامعه از هر طیف و گرایشی احترام ویژه قائل بودند.
نوع‌دوستی؛ پیش از آن‌که شیعه و سنی و مسلمان و غیرمسلمان و یا ایرانی و غیرایرانی بودن افراد برای ایشان مطرح باشد، برای جایگاه انسانی آنها ارزش قائل بودند و لذا رسیدگی به مشکلات همه مردم در هر کجای دنیا را وظیفه خود می‌دانستند.
ولایتمداری؛ ولایتمداری ایشان در حدی بود که با جرأت می‌توان از این ویژگی ایشان به معنای واقعی کلمه با عنوان «ذوب شدن در ولایت» نام برد.
ساده زیستی؛ سرادر سلیمانی انسانی خاکی و از جنس مردم بودند، که زندگی خود را وقف خدمت به آنها کرده بودند و پیوسته از تجملگرایی  و تشریفات بیزاری می‌جستند.
ارتباط قلبی با خدا؛ برخلاف بسیاری از ما که معمولا یکی از دو مولفه کار و عبادت را قربانی دیگری می‌کنیم، تلاش و سخت‌کوشی ایشان هرگز مانع از آن نشد که در انجام مسائل عبادی او کوچکترین خللی ایجاد شود، تا حدی که گفته می‌شود گاهی نماز و سایر عبادات ایشان ساعتها به درازا می‌کشید.
روحیه جهادی؛ بنا بر اظهارات همراهان ایشان، سردار سلیمانی فردی بودند که کار را خسته کرده و تلاش و پشتکار و فعالیت ایشان در حدی بود که گاهی اعتراض و گلایه برخی از همکاران را در پی داشت.
روحش شاد و راهش پر رهرو

 

احمد رضا هدایتی

 

احمد رضا هدایتی
کارشناس ارشد مدیریت

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/38848کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب