درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه رفاه و آسیب های اجتماعی/ایران شناسه: ۳۷۹۷۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵ : ۰۶ بازدید: ۳۵۱دیدگاه: ۰

جزئیات واگذاری ۸۹ هزار میلیارد بدهی دولت به تامین اجتماعی

جزئیات واگذاری ۸۹ هزار میلیارد بدهی دولت به تامین اجتماعی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تازه‌ترین جزئیات واگذاری ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی مصوب دولت به تامین اجتماعی در قالب سهام یا شرکت‌ها را تشریح کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، مصطفی سالاری در خصوص ۸۹ هزار میلیارد تومانی که قرار بود برای طلب سازمان تأمین اجتماعی از سوی دولت پرداخت شود، اظهار داشت: پس از آنکه مجلس پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان را مصوب کرد، قرار شد از طریق واگذاری دارایی یعنی سهام انجام شود و تاکنون جلسات متعددی برای اینکه فهرست یا سهام شرکت‌های قابل واگذاری مشخص شود، با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کردیم.

وی افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد را با سازمان خصوصی‌سازی به تفاهم رسیدیم و عمدتاً این شرکت‌ها سود ده هستند و برخی از این شرکت‌ها، آنهایی هستند که در واگذاری قبلی (سال گذشته) درصدی از سهامشان را دریافت کرده بودیم و بخشی دیگر نیز شرکت‌های جدیدی هستند که واگذار خواهند شد.

سالاری با اشاره به اینکه پیش از این شخصاً جلسه‌ای با رئیس سازمان خصوصی‌سازی داشته‌ام، گفت: چندین جلسه نیز معاونین بنده با معاونین سازمان خصوصی‌سازی داشتند و اصرار ما بر این است که حتی‌الامکان درصدی از این ۸۹ هزار میلیارد تومان را سهام بورسی بدهند که هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین تأکید کرد: سهام شرکت‌های غیر بورسی نیز آنهایی که به ما پیشنهاد شده، نه صد درصد اما غالب آنها شرکت‌هایی هستند که سهام خوبی دارند.

سالاری گفت: بدی سهام شرکت‌های غیر بورسی این است که زمان‌بر خواهد شد و انتقال قطعی و واگذاری آنها چند ماهی زمان می‌برد و هیئت کارشناسی باید تحت نظر سازمان خصوصی‌سازی قیمت گذاری کند و پس از قیمت گذاری نیز باید در هیئت عالی واگذاری مصوب شود. همچنین باید کارگروه تخصصی مشخص و پس از تصویب مبایعه‌نامه تنظیم شود.

به گفته وی، این در حالی است که اگر سهام واگذار شده بورسی باشد، به سرعت این مراحل منتفی و به سمت مبایعه‌نامه و نقل و انتقال می‌رویم. در مجموع اگر سهام بورسی به ما واگذار شود، سه‌، چهار مرحله حذف می‌شود و امیدواریم به سرعت تفاهمنامه واگذاری و نقل و انتقال انجام شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در مجموع امیدواریم به زودی به مصوبه دولت برسیم و قیمت گذاری صورت بگیرد

سالاری تأکید کرد: امیدواریم برای این ۸۹ هزار میلیارد تومان بتوانیم سریع‌تر از سال گذشته نقل و انتقال‌ها را انجام دهیم و اعتبار را بگیریم، البته بخش عمده این کار مربوط به هیئت کارشناسی است که امیدواریم به زودی اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/3797کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب