درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۳۴۵۳۷۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۴۲ : ۱۸ بازدید: ۲۱۹دیدگاه: ۰

کدام مطالبات؟!

کدام مطالبات؟! اگر بخواهیم دوره مفید کاری دولت دکتر رئیسی را در نظر بگیریم دوران پس از تشکیل کابینه جدید است که قریب صد روز است. در این فاصله زمانی مهم‌تر از هر چیز یک موضوع بیش‌تر نمایان است و آن صداقت و صراحتی است که رئیس جمهور در انگیزه خدمت به مردم دارد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اگر بخواهیم دوره مفید کاری دولت دکتر رئیسی را در نظر بگیریم دوران پس از تشکیل کابینه جدید است که قریب صد روز است. در این فاصله زمانی مهم‌تر از هر چیز یک موضوع بیش‌تر نمایان است و آن صداقت و صراحتی است که رئیس جمهور در انگیزه خدمت به مردم دارد. احساسمان این است که رئیس جمهور وقتی سخنی بر زبان جاری می‌کند صادقانه و به دور از هر نوع مردم‌فریبی یا رفتارهای پوپولیستی است. با گذشت هر روز این احساس در مردم ایجاد می‌شود که دولت سیزدهم می‌خواهد سنگی را از جلوی پای مردم بردارد و مشکلی را از هزاران مشکل جامعه حل کند. خود این احساس، ارزشمند و قابل توجه است.
برخلاف دولت قبل که دیدن چهره رئیس دولت برای مردم مشمئزکننده شده بود و هر آن و هر لحظه مردم نگران بودند که کدام سنگ سهمگین از کمان بی‌تدبیری دولت بر سرشان فرود بیاید.
حال که خداوند با هوشیاری مردم چنین موقعیتی را برای کشور ایجاد کرده و فصل جدیدی از خدمت‌رسانی آغاز شده است باید مراقب باشیم که دشمن نیز به مراتب بیش‌تر به تکاپو افتاده تا دولت جدید را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهد. این نقشه به شکل‌های زیر در حال اجراست:
۱. ایجاد مطالبات گسترده و فراتر از توان دولت. مردم در طول سال‌های متمادی به خاطر حاکمیت نااهلان و غربگرایان با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده‌اند. دشمن می‌کوشد با افزایش حجم این مطالبات، دولت را در تنگنا قرار دهد و مردم را به صحنه اعتراض بکشاند، در حالی که منطقی و منصفانه این است که به ظرفیت‌های این دولت و انبوه مشکلات باید توجه کرد.
۲. ایجاد حس بدبینی و ناامیدی نسبت به این دولت و ناکارآمد نشان دادن آن در افکار عمومی.
۳. تبلیغات وسیع رسانه‌ای برای خنثی‌سازی خدمات دولت با تحریف‌ها و تفسیرهای ناروا. از ترفندهای رسانه‌ای دشمن و جنگ روانی یکی این است که خدماتی را که دولت انجام دهد زیر سؤال ببرد تا احساس رضایت در مردم از بین برود.
مثلا سفرهای استانی و دیدارهای صمیمانه رئیس جمهور با مردم را رفتاری پوپولیستی نشان می‌دهد. در حالی که یکی از نقاط مثبت رفتار دکتر رئیسی همین دیدارهای سرزده و مردمی است.
۴. ایجاد حس ناامیدی به آینده در میان مردم. اگر چنین حسی ایجاد شد هیچ خدمتی نمی‌تواند آن را جبران کند.
۵. ایجاد بحران‌های مصنوعی با همکاری عوامل داخلی و خارجی برای ناکارآمد نشان دادن دولت مثل افزایش نرخ ارز.
۶. ایجاد مطالبه کاذب در مردم نسبت به حل معضل برجام از سوی دولت سیزدهم. این در حالی است که دولت قبل که خود بنیانگذار برجام بود و با وادادگی، تمامی امتیازات را به طرف مقابل داد نتوانست امتیازی بگیرد ولی در حال حاضر انتظار دارند این دولت، معضل برجام را حل کند. این در حالی است که تیم مذاکره‌کننده دولت جدید با منطقی قوی که همانا گرفتن حق قانونی ایران از طرف مقابل است وارد مذاکره شده است.
۷. بزرگنمایی خطاهای برخی از دولتمردان و تعمیم آن به کل عملکرد دولت. این در حالی است که با یک نگاه واقع‌بینانه هیچ دولتی مصون از خطا و اشتباه نیست. مهم این است که حرکت اصلی دولت بر چه مداری بچرخد. از همین روی لازم است دولتمردان با دقت بیش‌تر کوشش کنند خدمات‌رسانی به مردم را با حداقل خطاها انجام دهند.
سخن پایانی اینکه؛ مردم باید با دولتی که عزمش را برای خدمت صادقانه جزم کرده همراهی کنند و ضمن نقدهای سازنده و دلسوزانه، مواظب ترفندهای مخرب و گسترده دشمن نیز باشند. هر کمکی به کارآمدی دولت، آینده‌ای بهتر را برای ایران عزیز و مردم شریف کشورمان رقم خواهد زد.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/34537کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب