درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۲۹۱۷۴۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۳۵ : ۱۶ بازدید: ۱۸۸دیدگاه: ۰

تأکید شمخانی بر تسریع در راه‌اندازی کامل بندر چابهار در دیدار با همتای هندی

 تأکید شمخانی بر تسریع در راه‌اندازی کامل بندر چابهار در دیدار با همتای هندی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با همتای هندی بر تسریع در راه‌اندازی کامل بندر چابهار تأکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در سومین نشست امنیت منطقه ای در دهلی نو حضور دارد بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در ملاقات دوجانبه با  «آجیت دووال»همتای هندی خود بر لزوم همکاری دو کشور تاکید کرد و گفت: میزان روابط اقتصادی دو طرف در حد و اندازه نیات رهبران و سابقه درخشان روابط دو کشور نیست که باید در رفع موانع آن با نگاه به آینده کوشا بود.

 وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات فیمابین تسریع در راه‌اندازی کامل بندر چابهار است و جمهوری اسلامی ایران مایل است از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد منطقه استفاده کند و روابط دوجانبه مستحکم با هند می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران علاوه بر همکاری در سه حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و دوجانبه با هند خواستار گسترش مناسبات بر اساس ظرفیت‌های علمی، فنی و ترانزیتی با این کشور است.

شمخانی همچنین با اشاره به تحولات افغانستان و برنامه غربی‌ها در ناامن‌سازی منطقه، بر لزوم مشارکت همه کشورهای منطقه در کمک به مردم افغانستان و برخورد با عوامل ناامن‌ساز تاکید و ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در این خصوص همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

«آجیت دووال» نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت فراوان روابط دوجانبه با ایران، بر لزوم گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی هند نیز با ابراز تاسف از میزان نامناسب روابط اقتصادی دو طرف، بر لزوم رفع موانع در این زمینه تاکید کرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای امروز (چهارشنبه) در دهلی نو برگزار شد. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در هند، با بیان این‌که آمریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد، گفت: آمریکا با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای نداشت و تنها هدفش رهایی از مهلکه‌ خودساخته بود.

در این نشست همچنین نمایندگان روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان شرکت کردند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/29174کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب