درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۲۰۲۴۸۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۳۶ : ۱۰ بازدید: ۱۵۶دیدگاه: ۰

دکتر عین اللهی:

کاهش محدودیت شبانه تا دو هفته آینده با قرنطینه هوشمند/محدودیت سنی واکسیناسیون حذف شد

کاهش محدودیت شبانه تا دو هفته آینده با قرنطینه هوشمند/محدودیت سنی واکسیناسیون حذف شد وزیر بهداشت: با اجرای طرح قرنطینه هوشمند از دو هفته آینده برنامه‌هایی در راستای کاهش محدودیت‌های شبانه وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه علمی کرونا که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد افزود: محدودیت برای واکسیناسیون کرونا وجود ندارد و در کل کشور واکسیناسیون بالای ۱۸ سال از امروز باید انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: در کشور دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی زیادی وجود دارد و در این دانشگاه‌ها دانشمندانی هستند که هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور جزو صاحبنظران به شمار می‌آیند.
وی افزود: دیدگاه‌های این دانشمندان برای روش‌های درمانی، پیشگیری و توانبخشی بیماری‌ها برای وزارت بهداشت مهم است و در جلسه امروز از تمام گروه‌های علمی دعوت شده است تا نتایج بررسی‌های خود را در عرصه‌های مختلف پزشکی مطرح کنند و به صورت یک مستند ارائه دهند.
دکتر عین اللهی گفت: دوستان در صدا و سیما نیز مطالب علمی مربوط به گزارش و مستند را از نظرات این کمیته و کارشناسان معتبر استفاده کند.
وی همچنین درخصوص روند واکسیناسیون در کشور گفت: هم اکنون محدودیتی برای واکسیناسیون وجود ندارد و در کل کشور واکسیناسیون بالای ۱۸ سال از امروز انجام می‌شود بنابراین مردم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسن تزریق کنند.
وزیر بهداشت افزود: مردم، دانشجویان و نیرو‌های هلال احمر در مراکز شبانه روزی واکسیناسیون حضور دارند تا واکسیناسیون به راحتی انجام شود بنابراین این کاری مردمی است.

 

همه معوقات کادر سلامت پرداخت می‌شود
آقای عین اللهی در ادامه با اشاره به این که معوقات کادر سلامت در زمینه کرونا پرداخت می‌شود، گفت: با دستور ریاست جمهوری و دریافت اعتبار معوقات کادر سلامت که در حوزه کرونا فعال بودند از چند روز آینده پرداخت می‌شود.
وی افزود: معوقات پرستاران، پزشکان و متخصصانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) در مدتی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، پرداخت می‌شود.
وزیر بهداشت همچنین درباره قرنطینه هوشمند گفت: در ستاد کرونا و همزمان با انجام دادن واکسیناسیون از دو هفته آینده برنامه‌هایی در راستای کاهش محدودیت‌های شبانه وجود دارد که تحت عنوان قرنطینه هوشمند است بنابراین براساس این برنامه ریزی‌های جدید، محدودیت‌های شبانه کم می‌شود البته این درحالی است که واکسیناسیون به طور کامل انجام شود.

 

 

واکسیناسیون بیش از ۵۰ درصد مردم انجام شده است
وی در ادامه با اشاره به این که بیش از ۵۰ درصد مردم واکسینه شده اند افزود: آمار واکسیناسیون در کشور به ۴۵ میلیون نفر رسیده است این در حالی است که تا آخر تیر میزان واکسیناسیون پنج میلیون نفر بوده است یعنی از تیر تاکنون ۴۰ میلیون نفر واکسینه شده اند.
دکتر عین اللهی گفت: در هفته گذشته ۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد و امیدواریم در هفته‌های آینده تا ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند.
وزیر بهداشت ادامه داد: مهمترین مساله در بحث واکسیناسیون این است که با واکسینه شدن مردم از مرگ و میر افراد جلوگیری می‌شود، اما باید تهویه مناسب، رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک اجرا شود.
وی همچنین درخصوص واکسیناسیون دانش آموزان افزود: در نشست شورای آموزش و پرورش مقرر شد که مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها زمینه‌های حضور دانش آموزان و دانشجویان را فراهم کنند و لازمه آن این است که آمادگی کامل برای هم تزریق واکسن کرونا و هم برگزاری کلاس‌ها (تهویه مناسب و رعایت فاصله) وجود داشته باشد.
آقای دکتر عین اللهی گفت: واکسیناسیون دانش آموزان از دو روز پیش آغاز شده است و دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه می‌شوند البته فعلا سنین ۱۷ سال که آزمون کنکور دارند در اولویت تزریق واکسن هستند تا بعد واکسیناسیون به سنین پایین‌تر ادامه پیدا کند.
وزیر بهداشت افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم و امروز شاهد هستیم که رشادت‌های مردم در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا و حتی تزریق واکسن یادآور رشادت‌های مردم در دفاع مقدس است.
آقای عین اللهی درخصوص واکسن‌هایی که برای دانش آموزان به تایید رسیده است گفت: سینوفارم و سوبرانای (کوبا) دو واکسن کرونا هستند که تائیدیه آن‌ها برای دانش آموزان در دنیا گرفته شده البته تحقیقاتی هم روی واکسن برتر در حال انجام است که به زودی اعلام می‌شود.

 

مشکلات روانی کرونا از خود کرونا بیشتر است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات روانی کرونا از خود کرونا بیشتر است و باید خودباوری و جامعه نگری در این زمینه ایجاد شود.
آقای دکتر بهرام عین‌اللهی در جلسه کمیته علمی کرونا در بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: در این جلسه موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت، باید به مشکلات روانی بیماران قبل از بیماری کرونا، حین بیماری کرونا و بعد از بیماری کرونا توجه شود، زیرا مشکلات روانی کرونا از خود کرونا بیشتر است.
وی افزود: باید خودباوری و جامع نگری در این زمینه شکل بگیرد و باید بتوانیم اعتماد را به مردم برگردانیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: واکسن کرونا به میزان زیاد به کشور وارد شده است، تا آخر تیر امسال تنها ۵ میلیون واکسن وارد شده بود، اما از تیر تا کنون میزان واردات واکسن به ۴۵ میلیون دُز رسیده است و این نتیجه پیگیری‌های رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزارت خارجه و هلال احمر است.
وی ادامه داد: هزار و ۱۰۰ پایگاه مردمی در کشور تشکیل شده است و شاهد تزریق واکسن کرونا در ورزشگاه‌ها و مدارس هستیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/20248کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب