درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۱۹۴۴۰۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳ : ۱۹ بازدید: ۷۱۹دیدگاه: ۰

اسرائيل يتيم مي‌شود!

اسرائيل يتيم مي‌شود! ترامپ رئيس‌جمهور پيشين آمريكا در مصاحبه با نيوز مگس گفته است: «آمريكا تا 3 سال ديگر وجود نخواهد داشت »روزنامه اينديپندنت كه اين مصاحبه را بازنشر داده از قول ترامپ گفته است: «بايدن بدتر از اوباماست. آمريكا در 8ماه گذشته به‌گونه‌ای دچار افول شده كه هيچ‌كس تابه‌حال نظيرش را نديده است.»

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، ترامپ رئيس‌جمهور پيشين آمريكا در مصاحبه با نيوز مگس گفته است: «آمريكا تا 3 سال ديگر وجود نخواهد داشت »روزنامه اينديپندنت كه اين مصاحبه را بازنشر داده از قول ترامپ گفته است: «بايدن بدتر از اوباماست. آمريكا در 8ماه گذشته به‌گونه‌ای دچار افول شده كه هيچ‌كس تابه‌حال نظيرش را نديده است.»
خدا رحمت كند شهيد مرتضي آويني را یک‌وقتی می‌فرمود: «غرب خود را خواهد كشت. من در فروپاشي تمدن غرب بيشتر به تحول غربي‌ها اميدوارم تا جنگي رودررو كه ميان شرق و غرب يا اسلام و غرب روي ‌دهد.»
شهيد آويني بر اساس اين نظريه مي‌گويد: «غرب از درون خواهد پوسيد و در خود فرو خواهد ريخت و چون عقربي در محاصره آتش، خود را نيش خواهد زد و خواهد كُشت.»
جامعه‌شناسان و روانشناسان آمريكايي و علماي اهل سياست  در نظريه‌پردازي مشكلات جامعه امروز آمريكا دچار يك خودسانسوري شده‌اند و حقايق جامعه سياسي آمريكا را كه به‌شدت دچار بحران هويت و بحران مشروعيت است را بازگو نمي‌كنند.اما گاهي سياستمداران آمريكا وضعيت وخيم جامعه آمريكايي را لو مي‌دهند و سخن از فروپاشي و نابودي تمدني كه بخشي از آن به نام آمريكايي‌ها ثبت‌شده است خبر مي‌دهند.
اگر پيش‌بيني ترامپ درست از آب درآيد تا سه سال ديگر اسرائيل يتيم خواهد شد. ادامه تجاوز ، اشغالگري و نقض حقوق بشر و اداره سرزمين‌هاي اشغالي كه امروز به‌صورت يك زندان  بزرگ اداره می‌شود كار تروريست‌هاي حاكم بر تل‌آويو را مشكل خواهد كرد.
از سوي ديگر نظامي‌هايي كه در منطقه دلشان به آمریکایی‌ها و اروپایی‌های مكار خوش است با پس‌لرزه‌هاي زلزله فروپاشي در غرب درهم خواهند شكست. حوادث افغانستان و فرار مفتضحانه آمريكايي‌ها فقط يك هشدار و يك شاهد براي اعتراف ترامپ مبني بر فروپاشي آمريكاست.
آمريكايي‌ها از سال 1955 تا 1975 به مدت 20 سال هر نوع جنايتي را در ويتنام تجربه كردند به ازاي هر مترمربع 4 بمب در ويتنام بر سر مردم مظلوم اين كشور فروريختند و تمام سرزمين ويتنام را شخم زدند. اما جز خفت و خواري و فرار مفتضحانه راهي نداشتند. اگر از تجربه جنگ ويتنام عبرت‌آموزي داشتند به عراق و افغانستان تجاوز نمی‌کردند. آمريكايي‌ها به‌زودی از عراق و سوريه خواهند رفت و رژيم صهيونيستي را در محاصره نيروي مقاومت در منطقه تنها خواهند گذاشت. آمريكايي‌ها همین‌الان دارند سامانه‌هاي دفاعي پاترويت را از عربستان خارج مي‌كنند و زمزمه‌هاي خروج را در كريدورهاي كاخ سفيد و كنگره به‌خوبی مي‌شود شنيد.
*
سفر گروسي به تهران و اظهارات متفاوت او در تهران و وين را بايد به‌دقت تحليل كرد و تغيير لحن آمريكا و سه كشور اروپايي را در اظهارات او مي‌شود فهميد.
زمان به نفع ايران به‌سرعت درحرکت است. آمريكا و سه كشور اروپايي در وضعيت 8 سال پيش و حتی 8 ماه پيش نيستند. اجماع جهاني عليه ايران وجود ندارد. حتي اجماع بين آمريكا و سه كشور اروپايي هم از بين رفته است. مصوبه انقلابي مجلس كار خود را كرده است. آمريكايي‌ها هيچ راهي جز گردن نهادن به مصوبه مجلس ندارند.
ايران هيچ عجله‌اي براي آغاز مذاكرات ندارد. آن‌قدر بايد صبر كرد كه آمريكايي‌ها به التماس بيفتند.
محاسبات ،  الگوها و مدل‌هاي مذاكرات به‌طورکلی به‌هم‌خورده است . بايد يك الگوي جديد بر اساس محاسبات جديدو منطبق به ريل مصوبه مجلس كه خواست ملت هم هست طراحي كرد و دستور كار جديد نوشت. از هرگونه مذاكرات فرسايشي ، غيرعلمي ، غیر فنی و مبتني بر شتاب‌زدگي پرهيز كرد.
دشمن مي‌خواهد بگويد ايران نيازمند مذاكرات است درحالي‌كه به گدايي افتاده است و مرتب پیغام‌وپسغام مي‌فرستد.
ايران به‌سرعت در حال تعامل سازنده با جهان است و اين گام در اجلاس شانگهاي به‌طورجدی پيگيري مي‌كند. ايران به‌سرعت روابط خود را با همسايگان سامان مي‌دهد. هيچ مقوله‌اي در داخل را موكول به مذاكرات نكرده  است. آمريكا تنها یک‌راه دارد . آرام و بي‌سروصدا بدون پیش‌شرط به برجام برگردد . تعهدات خود را عمل كند به خواست‌هاي ايران تمكين كند تا مقدمات برگزاري مذاكرات وين خودبه‌خود مهيا شود. بدون اين رويكرد هيچ فايده‌اي بر مذاكرات مترتب نيست و نبايد به آن حتي يك نیم‌نگاه كرد.
اگر آمریکایی‌ها به ديدگاه‌هاي ظالمانه خود اصرار داشته باشند و بخواهند از آژانس استفاده ابزاري كنند بايد فاتحه آژانس را خواند و شجاعانه از ان پی تی خارج شد. از هارت‌وهورت شوراي حكام و شوراي امنيت سازمان ملل هم نبايد هراسي داشت. چون آمريكاي امروز آمريكاي ديروز نيست.اگر حكام كاخ سفيد هنر داشته باشند بايد كلاه خود را در واشنگتن حفظ كنند تا طوفان فروپاشي آن را ازسرشان برندارد. ضمن اين‌كه يك فكري هم بايد براي دوران يتيمي رژيم صهيونيستي بكنند.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/19440کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب