درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۱۴۸۹۳۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹ : ۱۶ بازدید: ۳۳۳۹دیدگاه: ۰

دولت سیزدهم؛ کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند

دولت سیزدهم؛ کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند مردم با شما و شخص رییس جمهور محترم قرابتی ندارند الا این که اقبال آنان به رییس جمهور به خاطر شعارهای ایشان در دوران انتخابات ریاست جمهوری بوده و اکنون باید آن شعارها تحقق یابد و وعده‌های داده شده از سوی رییس جمهور رییسی با تمام مردانش که اعضای کابینه دولت وی تلقی می‌شود محقق گردد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، مجلس شورای اسلامی در عصر روز چهارشنبه 3 شهریور ماه سال جاری و پس از پنج روز بررسی فشرده بر روی وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، به 18 وزیر رأی اعتماد داد و تنها وزیر آموزش و پرورش نتوانست از فیلتر مجلس عبور نماید تا در جمع وزراء، در مدار و ریل خدمت قرار گیرد. اکنون دولت سیزدهم مستقر گردیده و باید بلادرنگ با شتاب هرچه بهتر و بیشتر و عقلانیت و احساس مسئولیت بالا و در تراز دولت مردمی، خدمات ارزنده‌ای را در این برهه حساس به این مردم شایسته و قابل تحسین ارائه نماید و مشکلات پیش روی آنان را با گشایش در همه زمینه‌ها از جمله مهم ترین آن‌ها مقابله با کرونا، مهار افسار گسیخته گرانی و تأمین معیشت مردم است که ذهن و روح ایشان را در زندگی درگیر نموده، مرتفع سازند تا کشور را در مسیر روشن رشد، پیشرفت و بالندگی قرار دهند و روزهای باشکوه و پر آرامش و نشاط و با امنیتی را برای مردم عزیز ایران فراهم آورند و رقم زنند.

ضمن تبریک به 18 وزیر محترم که لباس خدمت برتن کرده‌اند و موجبات استقرار دولت سیزدهم  را فراهم آورده‌اند؛ نکاتی را که از اهمیت و اولویت برخوردار است و همیشه از سوی مقام معظم رهبری و همچنین رییس جمهور محترم جناب رییسی مطرح گردیده و وعده و تعهد حل آنان را داده‌اند با این دولتمردان تازه نفس که به میدان آمده تا به معنای واقعی کلمه خدمتگذار این مردم با شرف و با حیا و قدرشناس باشند در میان می‌گزارم؛ باشد که به شایستگی و به بزرگی این مردم، شاهد خدمات ارزنده و ماندگار آنان در جهت گشایش مشکلات جامعه باشیم.

1- وزرای محترم با علم به کاستی‌ها و برخی از مشکلات برجا مانده از دولت‌های گذشته خاصه دولت‌های 12 و 13وارد میدان خدمتگذاری شده‌اند و باید بدانند نباید کم کاری خود را گردن گذشته انداخته و با بهانه جویی‌های واهی و موهوم، پاسخگوی دوران مسئولیت خود نباشند و عدم موفقیت خود را متوجه کمبودها و عملکرد گذشتگان نمایند تا کم کاری‌های خود را در حوزه مربوطه توجیه نمایند. 

2- مردم با شما و شخص رییس جمهور محترم قرابتی ندارند الا این که اقبال آنان به رییس جمهور به خاطر شعارهای ایشان در دوران انتخابات ریاست جمهوری بوده و اکنون باید آن شعارها تحقق یابد و وعده‌های داده شده از سوی رییس جمهور رییسی با تمام مردانش که اعضای کابینه دولت وی تلقی می‌شود محقق گردد. مردم با گرایش به وعده‌ها و شعارهای داده شده، امیدوار به بهبود شرایط کشور در همه زمینه‌ها و عرصه‌های اقتصادی، بهداشتی، رفاهی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی شده و مجاب به اعتماد گردند و لذا از امروز دولت مردمی باید پاسخگوی این اعتماد و امید باشد.

3- مردم از همین امروز شما را زیر ذره بین خود قرار خواهند داد. به مردم دروغ نگویید. به فهم و شعور آنان توهین نکنید. با مردم و در بین مردم باشید. از طریق واسطه‌ها اخبار را دریافت نکنید. ناشناخته میان مردم برویید تا ببینید آیا در حوزه کاری خود موفق بوده‌اید. به مانند و مثل مردم زندگی کنید. خریدهای زندگی را خودتان انجام دهید تا شرایط سخت زندگی را چون مردم درک کنید. رانندگان و نیروهای خدماتی را که از بیت المال حقوق می‌گیرند گماشته خود نسازید تا خدمتگزار منزل شما و خانواده شما باشند. مجیز گوها، متملقان و چاپلوسان را از اطراف خود دور کنید. منتقد را که بی غرض عیب کارهای شما را با نقد خود هویدا می‌سازند تکریم کنید و چون دری گرانبها در مجموعه مدیریتی خود آنان را حفظ کنید. شبکه‌های مجازی و اجتماعی را جدی بگیرید و ضریب خطای خود را در امور محوله کاهش دهید تا مستمسک این شبکه‌ها قرار نگیرید. شفاف گزارش دهید و با مردم و کارکنان خود که از همین مردم هستند صادق باشید. با وجود شبکه‌های اجتماعی فراوان؛ امروز هیچ خبر محرمانه و سری در دنیا وجود ندارد و در صورت کتمان حقیقت و یا انتشار اخبار کاذب، مطمئن باشید سریع افشا و رسوایی در پی خواهد داشت.

4- در تحقق مطالبات مردم جدی باشید و دغدغه آنان را در همه زمینه‌های خصوصا اقتصادی، رفاهی، بهداشتی، دغدغه خود بدانید. خود را تافته جدا بافته به حساب نیاورید و با غرور و تکبر با زیر دستانتان رفتار ننماید. روزی را برای دیدار با کارمندان خود قرار دهید و بدون واسطه به حرف‌های آنان گوش فرا دهید. بر امور معاونان و مدیران و رؤسای ادارات نظارت فرمایید تا حقی از افراد و امور مردم در حوزه کاری‌تان ضایع نشود. مراقب زد و بند برخی مسئولان خصوصا در حوزه‌های مالی و اداری و حراستی باشید و برای خود در این زمینه چشم و گوش قابل اعتمادی را تدارک نمایید تا به مظلومی ظلم نشود که آه مظلوم نسل شما را برباد خواهد داد. گاهی سرزده به محیط کاری افراد مجموعه خود وارد شوید و بدون تشریفات با آنان رو در رو و چهره به چهره گفت و گو داشته باشید. از خود انرژی و موج مثبت صادر کنید و با لبخند تمام سختی‌های کار را از دوش کارشناسان و کارمندان سبک فرمایید. محبت هزینه‌ای ندارد اما کبر و غرور و منیت؛ هزینه ساز است مراقب باشید برای خود بی‌دلیل هزینه تراشی ننمایید که خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و همگان از آن متضرر خواهند شد.

5-  با فساد و بی‌عدالتی و نابرابری در حوزه کاری خود مبارزه و مقابله نمایید. نگذارید خاله خرس‌های متملق و چاپلوس در محیط کاری شما و دفتر شما نفوذ کرده و شکل بگیرند. این جماعت اگر نفوذ کنند و مجال رشد پیدا کنند به سان کنه به جسم و جانتان سنجاق شده و به یک چشم برهم زدن شما را به مانند موم در دستان خود اسیر کرده و به هر شکلی که بخواهند شما را به همان شکل کرده و بازیچه امیال خود قرار خواهند داد و از شما عروسک خیمه شب بازی خواهند ساخت که هیچ اراده‌ای برای تغییر و تحول نخواهید داشت و بدون اجازه آنان جرعه ای آب هم نمی‌توانید میل نمایید. تا می‌توانید از این افراد فاصله گرفته و نگذارید در حوزه کاری تان شکل بگیرند و بر شما و کارتان مدیریت کنند. 

6- شخص رییس جمهور محترم بارها چه در دوران مبارزات انتخاباتی و چه بعد از پیروزی و چه در هنگام معرفی وزرا و دفاع ازآنان در مجلس و چه در اولین جلسه دولت سیزدهم در روز پنجشنبه 4 شهریور ماه سال جاری؛  اولویت‌ها را یادآور شده‌اند و مردم نیز انتظار دارند به این اولویت‌ها در بازده زمانی معقول پرداخته شود تا مردم و جامعه به آرامش نسبی رسند. این اولویت‌ها عبارتند از: مقابله با کرونا؛ تأمین واکسن و واکسیناسیون سریع مردم؛ ارتقای وضعیت بهداشتی در کشور؛ حل و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم؛ مهارگرانی افسار گسیخته؛ مهار تورم و کاهش آن؛ رفع تحریم‌ها و گشایش در نظام پولی و بانکی؛ صیانت از ارزش پول ملی؛ مبارزه با فساد در هرشکل و در هر زمینه؛ سروسامان دادن به وضعیت مسکن، تورم، بیکاری، گرانی و کسری بودجه؛ رسیدگی به وضعیت بازنشستگان لشکری و کشوری، همسان سازی حقوق بازنشستگان؛

مبارزه با فساد و رانت؛ حرکت در مدار قانون و پیاده کردن قانون اساسی و...

در این خصوص حرف و سخن فراوان است اما به همین میزان اکتفا می‌گردد. برای کابینه سیزدهم آرزوی توفیق دارم و امیدوارم با دوری از حواشی و پرهیز از جنجال‌های رایج سیاسی، در اندک زمان معقول و منطقی با برنامه ریزی دقیق، به مطالبات مردم پاسخ مثبت داده شود و مشکلات مردم در کمترین زمان ممکن مرتفع گردد. مردم سرمایه‌های اصلی هر حکومتی هستند، حفظ این سرمایه‌های با ارزش و ذی قیمت از اهم واجبات است. حکومت بدون مردم معنایی ندارد. قدر مردم را باید دانسته شود تا در خدمت به آنان که ولی نعمتتان هستند کوتاهی نگردد. انشاءا... دولت سیزدهم کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند.

یازده قرن پیش، حماسه سرای نامی ایران، فردوسی؛ به درستی ادعا کرده است که:

بزرگی سراسر به گفتار نیست

دو صد گفته چون نیم کردار نیست

و در قرن هفتم  نیز سعدی در قالب « موعظه و نصیحت» خود گفته است:

سعدیا گر چه سخندان و مصالح گویی

به عمل کار برآید به سخندانی نیست

 

دکتر اسدالله افشار

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/14893کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب