درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۳۸۴۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۳۸ : ۰۹ بازدید: ۳۸۵۰دیدگاه: ۰

جناب رییسی؛ نوبت آزمون شماست، این گوی و این میدان!

جناب رییسی؛ نوبت آزمون شماست، این گوی و این میدان! فردا روز دیگری است و مقدرات کشور از فردا بدست رییس جمهور رییسی سپرده می‌شود تا با انتخاب اعضای دولت بتوانند بر مشکلات ریز و درشت کشور در طی 4 سال فائق آیند .

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،  مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران فردا سه شنبه 12 مرداد ماه 1400 با حضور رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزارخواهد شد و رییس جمهور منتخب جناب رییسی پس از تنفیذ حکم براساس قانون اساسی کشور رسما کار خود را به عنوان رییس جمهور سیزدهم آغاز خواهد نمود. فردا روز دیگری است و مقدرات کشور از فردا بدست رییس جمهور رییسی سپرده می‌شود تا با انتخاب  اعضای دولتی که به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند نمود بتوانند بر مشکلات ریز و درشت کشور در طی 4 سال فائق آیند و گل لبخند را بر لبان ملت شریف ایران بنشانند. برای ایشان و کابینه وی آرزوی توفیق داریم و امیدواریم با درایت و برنامه ریزی اصولی که در چارچوب برنامه توسعه ششم کشور باشد، موفق عمل نمایند و از بحران‌ها و چالش‌ها به سلامت عبور و مردم و جامعه نیز از منافع حاصله بهره‌مند و خرسند باشند.

مردم اگر از فشارهای اقتصادی و مشکلات ناشی از آن خارج شوند مشخص است جناب رییسی توانسته‌اند بر قلوب مردم حکومت کنند و این موفقیت چیز کمی نیست و اگر تحقق یابد یعنی تضمین امنیت، رفاه، آسایش، عدالت و بازگشت نشاط و شادابی به اجتماع و سرور دل و قلب 85 میلیون ایرانی که مستحق همه گونه آرامش و رهایی از اضطراب و استرس هستند تا شرایط زندگیشان تغییر یابد و بر ایرانی ببالند که تحت سایه شریعت توانسته‌اند با وجود دولت توانمند اسلامی،  برخوردار از نعمات مادی گردند و با رویکردی به معنویت، روزگار خوش و خرمی را سپری نمایند.

قطعا در مراسم تنفیذ رهبر معظم انقلاب خط مشی دولت سیزدهم را چه در حکم تنفیذ و چه در بیانات خود در این روز مهم بیان خواهند نمود که باید رییس جمهمور محترم با کابینه‌ای که پس از مراسم تحلیف روز پنجشنبه 14مرداد ماه 1400 در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و به مجلس معرفی خواهند نمود تا کسب رأی اعتماد کنند؛ بی وقفه و بدون اتلاف وقت و فرصت سوزی در پی تحقق آن‌ها باشند.

روحانی و کابینه وی، خوب یا بد، ضعیف یا قوی، پر اشتباه و پر خطا، فرصت سوز یا خوش بین، خیالباف یا رؤیاپرداز؛ هرچی بود به تاریخ پیوست و باید دولت سیزدهم از آن عبور کند و ازیادآوری عملکرد بسیار ضعیف ایشان در انجام خدمات شایسته به مردم اجتناب ورزد تا وارد حاشیه نگردد. حاشیه برای دولت سیزدهم سم مهلکی است که چه بسا عملکردش را کُند و تحت الشعاع قرار دهد؛ واین چیزی است که دشمنان می‌خواهند و بدخواهان داخلی در کمین چنین موقعیتی هستند که دولت سیزدهم را گرفتار در این گونه امور نمایند تا دولت به اهداف از پیش تعیین شده خود نایل نگردد تا همچنان مطالبات به حق مردم از دولت اسلامی بی پاسخ بماند و آنان نیز از این شکاف پدید آمده بهره برده و ماهی آرزوهای واهی و باطل خود را با توجه به شرایط پیش آمده صید نمایند.

جناب رییسی! مردم خسته و درمانده از اوضاع کرونایی و مشکلات عدیده اقتصادی هستند. مردم بریده از زندگی و دلزده از سیاست‌های غلط حکمرانان نظام هستند و با عنایت به تجربه 4دهه از عمر انقلاب اسلامی و حضور دولت‌ها؛ نقد اساسی بر عملکرد این 4دهه داشته و دارند. این مردم در همه حال کمک انقلاب بوده‌اند و از جان و مال و آبروی خود دریغ نکرده‌اند و در همه دوران‌ها در مبارزه با آمریکا و متحدانش قدمی به عقب نگذاشته و بدون بهانه و عذرتراشی با این جرثومه‌های فتنه انگیز و شرارت آفرین جانانه دست و پنجه نرم کرده و بر آنان فائق آمده‌اند.

جناب رییسی! این مردم خوب و خونگرم را دریابید. این مردم از شما و دولت شما عدالت می‌خواهند. نان می‌خواهند. آب می‌خواهند. خانه می‌خواهند. کار می‌خواهند. حقوق مادی و حقوق انسانی  می‌خواهند. حرمت می‌خواهند. این مردم از شما ثبات در قیمت‌ها را می‌خواهند، خواهان جلوگیری از افزایش بی رویه و افسارگسیخته قیمت‌ها درکالاها و اقلام ضروری زندگی هستند. این مردم در یک کلام ثبات اقتصادی می‌خواهند تا زندگیشان با نوسانات قیمت سکه و ارز در بازار بالا و پایین نشود تا ارزش پول ملی کاهش یابد و سقوط کند. سقوط پول ملی یعنی سقوط همه آرزوها و آمال اقتصادی و رفاهی و آرامش و آسایش مردم.  این مردم از شما یکرنگی، صمیمیت، مهربانی، مبارزه با فساد، مبارزه با سوداگری، مبارزه با تبعیض، رشوه گری، اختلاس، ویژه خواری، رانت خواری می‌خواهند. مردم از شما می‌خواهند تسلیم سهم خواهان نباشید و با اقتدار و اتکای به خدا و این ملت، محکم گام بردارید و منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دهید.

این مردم از شما صداقت، شفافیت، پاسخگویی، ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری و تجمل پرستی می‌خواهند. این مردم دوست دارند شفاف زندگی مادی شما و کابینه حضرت عالی را در طی 4 سال رصد کنند تا ببینند مثل خود آنان زندگی می‌کنید و درد آنان را درد خود می‌دانند نه آن که اگر سیل آمد، زلزله آمد، مصائب دیگر بر سر این مردم آوار شد از داخل ماشین و یا احیانا از استراحتگاه تفریحی و یا خدای ناکرده از خانه و محل کار مجلل و اشرافی خود، وقایع را مدیریت نمایید!

زندگی مردم را دریابید و بر سر زندگی مردم با احدی جز خدا معامله نکنید. این مردم شما را حلال مشکلات خود می‌دانند؛ ریشه این اعتماد را نسوزانید. این مردم براساس همین باور با 18میلیون به شما رأی دادند که بتوانید اوضاع نابسامان اقتصادی ایشان را سر وسامان بخشید.    

مردم به مدد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گوناگون به همه چیز دسترسی داشته و دارند بنابراین پیش از آن که این شبکه‌ها اطلاع رسانی نمایند زیبنده آنست که خود پیش قدم شده و با مردم همراه و هم گام شوید و نگذارید فضاهای مجازی شما را مدیریت کنند که اگر این اتفاق جاری شود؛ به طور قطع جایگاه اجتماعی شما در نزد مردم شدیدا آسیب خواهد خورد همان گونه که رییس جمهور روحانی پایگاه مردمی خود را مفت و ارزان با گرایش به تجمل‌گرایی و اشرافی گری و عدم اشراف بر حوزه کاری خود با دوری از مردم، از دست داد چه بسا خدای ناکرده برای جناب عالی نیز پیش آمد نماید.

بیدار باشید و هشیار و نگذارید هیچ چیزی مانع حضور شما در میان مردم شود. اگر قدمی برای این مردم بردارید، مردم برایتان جان می‌دهند و شما را عزیز می‌دارند. مردم مسئول ریاکار و فریبکار را به خوبی می‌شناسند و با آن آشنا هستند و می‌دانند چه کسی نقش بازی می‌کند و در قالب هنرپیشه فرو رفته است!

شما از فردا و بعد از مراسم تنفیذ ریسس جمهور ایران هستید و در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه با تحلیف در پیشگاه نمایندگان محترم مجلس؛ سوگند یاد خواهید کرد که پاسدار قانون اساسی، ایران و دین مبین اسلام باشید و با همه توان در خدمت به مردم و اعتلای کشور انجام وظیفه نمایید. هنگام سوگند خوردن یادتان باشد در چه راهی قدم گذاشته‌اید و چه وظایف سنگینی بر دوش دارید.

دکتر اسدالله افشار

 

شما دیگر «رییسی» نیستید؛ شما شناسنامه و نشان یک ملت هستید و جهان به شما به چشم نماد ملت ایران می‌نگرد. مراقب رفتار، گفتار و کردار خود و خانواده محترمتان باشید. از فردا دنیا شما را نماد ایران و اسلام می‌بیند. با همه مردم ایران با هر گویش و هر منطق و هر نژاد مهربان باشید و چون پدری مهربان سایه بان ایشان عمل کنید و دست نوازشتان بر سر همه ملت ایران باشد. در مسیر قانون قدم بردارید و با قانون شکنان برخورد نمایید تا سنگ روی سنگ بند شود.  یکسال آینده نشان خواهد داد آیا مردم از عملکرد شما راضی هستند؟ و آیا توانسته اید به وعده‌های دوران انتخاباتی خود عمل نمایید و پاسخگوی مطالبات مردم باشید؟ روزهای سختی در پیش رو دارید. برایتان آرزوی موفقیت داریم. اگربا خدا باشید، با مردم باشید و صادق باشید، مسلما موفق خواهید شد. اکنون نوبت آزمون شما رسیده است. این گوی و این میدان.

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/9384کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب