درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۳۹۲۹۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰ : ۱۶ بازدید: ۶۱۰۱دیدگاه: ۰

مردم عامل بقا و حیات انقلاب و جمهوری اسلامی

مردم عامل بقا و حیات انقلاب و جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی با اقتدار ایران با انقلاب درخشانش 44 ساله شد؛ و همچنان با تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها و خباثت‌های گسترده آمریکا و متحدانش( اروپایی، عبری و عربی) روز به روز بالنده‌تر گشته و با توجه به ماهیت و اهدافش در مسیر عزت و سعادت گام برداشته و بر می‌دارد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، جمهوری اسلامی با اقتدار ایران با انقلاب درخشانش 44 ساله شد؛ و همچنان با تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها و خباثت‌های گسترده آمریکا و متحدانش( اروپایی، عبری و عربی) روز به روز بالنده‌تر گشته و با توجه به ماهیت و اهدافش در مسیر عزت و سعادت گام  برداشته و بر می‌دارد، و تا به امروز نیز با وجود جنگ تحمیلی 8 ساله، فتنه‌ها، تهدیدها و ترورها مقاومت کرده و از استقلال، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود پاسداری و حفاظت نموده و هرگز در این راه تسلیم شرارت‌های گسترده آمریکای سفاک، اروپای فشل و رژیم صهیونیستی رو به فروپاشی نگشته و نخواهد شد. دشمنان این انقلاب هم دریافته که جمهوری اسلامی با این مردم فهیم ایران دوست عاشق اسلام ناب محمدی، هرگز زیر بار سلطه آنان نرفته وتسلیم فشارها و تحریم‌های آنان نخواهند شد و به همین دلیل هم بارها بعد از شکست طرح‌ها و توطئه‌های ننگین خود اعتراف کرده‌اند به دنبال تغییر رژیم در ایران نبوده و نیستند و همچنین دیپلماسی را بهترین راه‌حل می‌دانند!


اگرنبود هدایت‌ها و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سه دهه اخیر و اقتدار مردم و همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران؛ هرگز استکبار غرب ازروی عجز دم از دیپلماسی نمی‌زد و ازآن سخن به میان نمی‌آورد اما اکنون چاره‌ای برایش نمانده و در اوج استیصال و درمانگی خود مسیر دیپلماسی را برگزیده آن هم مسیری که جمهوری اسلامی ایران با تاکتیک و راهبردهای استراتژیک خود به آمریکا و متحدانش تحمیل نموده و باید در این مسیر حرکت کنند که البته این مسیر برای رسیدن به یک راه حل درست و منطقی، قطعا راهگشا خواهد بود اگر با صداقت و اعتماد از طرف غربی‌ها همراه شود.   


 نگارنده ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر و آغاز چهل و چهارمین سال حیات سیاسی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نکاتی را در ذیل در همین زمینه مطرح و یادآوری می‌نماید؛ باشد که مفید واقع گردد و مورد توجه حکومت و حاکمیت قرار گیرد تا تبعیض‌ها، فسادها، رانت خواری‌ها، اختلاس‌ها، ناکارآمدی‌ها، باندبازی‌ها و... موجب نارضایتی مردم و شکاف بین آنان و دولت و حاکمیت نشود.


1- نارضایتی و شکاف برای بقا و حیات انقلاب و جمهوری اسلامی سم مهلکی است که اگر غفلت شود کشنده و نابود کننده خواهد بود و باید به خواست‌های مشروع و منطقی مردم گوش کرد و پای درد و دل آنان نشست و به اقتصاد و رفاه و فرهنگ و آموزش و بهداشت و درمان، اشتغال، مسکن و تسهیل امر ازدواج جوانان و تشکیل کانون گرم خانواده برای ایشان به دور از شعار زدگی و پرهیز از انتشار آمارهای متاسفانه دروغین رسواگر اجتناب نمود.
2- مسلما حکومت و حاکمیت با مردم معنا می‌شود و حفظ امنیت ملی نیز با همین مردم تحقق می بابد، بنابراین مردم از ارکان مهم و باثبات و با اقتدار حاکمیت در جامعه بشمار می‌آید و هر حکومتی جانب مردم باشد هرگز هیچ دشمنی به خاک آن کشور نه طمع خواهد داشت و نه هرگز می تواندگزندی به آن رساند.
 3-در 44 سالگی انقلاب باید بیش از گذشته به امور مردم اهتمام داشت و به طور جد معضلات و مشکلات آنان را حل نمود. مردم عامل بقا و حیات انقلاب و جمهوری اسلامی هستند. حفظ پیوند میان مردم و حکومت و حاکمیت از اوجب واجبات است و هرمسئول و مدیر و وزیر و نماینده مجلسی در این خصوص تعلل ورزد مقصر بوده و در زمین دشمنان این مردم بازی کرده و نقش آفرینی نموده و باید به پای میز محاکمه کشانده شوند و مجازات گردند چرا که این انقلاب ارزان بدست نیامده است و به خاطر برپایی آن خون شهدای عزیزگرانقدری بر زمین ریخته شده است تا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تحقق یابد و ارزش‌ها و  آرمان‌های معرفتی بر جامعه حاکم شود؛ بنابراین امروز رسیدگی به امور مادی و معنوی مردم و نجات آنان از دغدغه‌های مادی و معنوی، ارتباط ناگسستنی با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دارد که اگر حاکمیت به رفع آنان اقدام ننماید و یا نسبت به آن کوتاهی ورزد باید منتظر مطالبه گری جدی همین مردم باشد،  مطالبه گریی که چه بسا مورد سوء استفاده و دستبرد دشمنان ایران قرار گیرد و حوادثی بدتر از اغتشاشات 100 روزه اخیر برای مردم و کشور به جود آورد که برای مهار آن باید هزینه‌های سنگینی پرداخت نماید.    
4- مردم ایران همان گونه که مقام معظم رهبری بارها، مکرر در مکرر بیان فرموده اند مستحقق خدمات شایسته از سوی حکومت هسنتد و مسئولان موظف به ارائه خدمات بهینه و ماندگار به ایشان هستند. امروز مردمِ طرفدار انقلاب گلایه دارند، گلایه‌های درست و اساسی. این مردم اقتصاد می‌خواهند، رفاه می‌خواهند، بهداشت و درمان می‌خواهند، اشتغال می‌خواهند، مسکن و فرهنگ و آموزش می‌خواهند، این مردم ثبات و آرامش برای زندگی می‌خواهند. کوتاهی در این زمینه جبران ناپذیر و خسارت بار است. دولت بیدارباشد و بیدار عمل کند و سفره مردم را جدی بگیرد و فقر اقتصادی و فرهنگی را از دامن جامعه و این مردم خوب رفع کند. مردم را باید از شر مشکلات اقتصادی نجات داد و مردم باید تغییرات مثبت در این زمینه را در سفره و سبد خانوار خود احساس کنند واین مهم با شعار و سخنرانی حاصل نمی‌شود که اگر چنین بود در دولت پرمدعای اصلاحات تدبیر و امید باید حل می گشت اما این چنین نشد و مردم فقط آمار دروغین شنیدند و شد آن چه نباید می‌شد و تا به امروز با همه تلاش‌های دولت سیزدهم باز دامن دولت مستقر در این خصوص گیراست و گرفتار آن است. 
5- با همه آن چه بیان شد انقلاب اسلامی با تمام مشکلات و اقداماتی که دشمنان برای ناکام گذاشتن انقلاب در اهدافش انجام داده ومی‌دهد از گردنه‌های صعب العبوری گذرکرده است که همگان را دردنیا به تعجب واداشته است. ایران امروز با ایران زمان پهلوی و در مقایسه با ایران سه دهه گذشته هم متفاوت است. ایران امروز در همه زمینه‌ها از علمی گرفته تا فناوری، سیاسی، نظامی، هسته‌ای، منطقه‌ای و... از رشد قابل قبول و قابل دفاعی برخوردار بوده به گونه‌ای که در سطح جهانی و بین‌المللی هم این رشدها ثبت شده و قابل رصد و قابل مشاهده است.[1]  بنابراین قطار انقلاب متوقف نخواهد شد و با کمک نخبگان وطن پرست دلسوز ایرانی این مسیر رشد و تعالی را ادامه خواهد داد و از این جاده پیشرفت هم هرگزمنحرف نخواهد شد.    
6- اکنون با ورود به 44سالگی از حیات سیاسی انقلاب اسلامی؛ لازم است حکمرانان با شناسایی کمبودها و کم‌کاری‌ها، و اهمیت دادن به نقد کارشناسان نخبه نکته سنج، به اصلاح مسیرها و روش‌های گذشته اقدام نمایند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات مردم و رهبری در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی- درمانی باشند تا کشور را به نقطه مطلوب شکوفایی برسانند واز این رهگذر پرچم پرافتخار عزت و اقتدار پیشرفت ایران بزرگ را بر بلندای جهان به اهتزاز در آورند.
 انقلاب اسلامی تنها ازاین طریق است که می تواند بر توطئه‌های ویرانگر آمریکا و متحدانش فائق آید و بر تمامی نقشه‌های آنان از تحریم‌های سنگین ضد حقوق بشری گرفته تا تجزیه کردن کشور ایران با کمک جریان نفوذ و متحجران منطقه‌ای وابسته به غرب، مهر بطلان زند.


هرچقدر قوی شویم و درست و بموقع عمل کنیم؛ آمریکا در هیچ برهه ای نمی تواند بر انقلاب و کشور ما سیطره یابد. به مردم تکیه کنیم. برای آنان کار کنیم. مشکلات اقتصادی و رفاهی و فرهنگی و بهداشتی- درمانی آنان را حل کنیم؛ به طور قطع انقلاب ماندنی و جاری خواهد بود و هیچ سد و مانع داخلی و بیرونی؛ نمی تواند حرکت رو به رشد پرشتاب آن را کند و یا متوقف سازد.   


زنده باد ایران سربلند
زنده باد آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی

 

دکتر اسدالله افشار


 پی‌نوشت:

[1] - انقلاب درخشان 44 ساله ایران، امروز در فهرست صدرنشین‌هاست؛ توجه کنید: دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سد ‌سازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو 10 کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان‌نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان، جزو چند کشور تولیدکننده واکسن کرونا و...( کیهان: چهار شنبه12 بهمن ماه 1401- شماره  23234)

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73929کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب