درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه تحلیل بین الملل/ایران شناسه: ۷۰۷۵۹۶ آذر ۱۴۰۱ - ۵۱ : ۰۹ بازدید: ۲۴۰۳دیدگاه: ۰

در باره قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران

در باره قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران پنج‌شنبه 3 آذرماه سال جاری، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه سیاسی ضدایرانی نقض حقوق بشر علیه ایران را با حمایت آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه، انگلیس که خود از ناقضین حقوق بشر درامور داخلی و بین‌المللی هستند به رأی گذاشته وبه تصویب اعضای این شورای که تحت نفوذ قدرت‌های جهانی می‌باشند رساندند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، پنج‌شنبه 3 آذرماه سال جاری، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه سیاسی ضدایرانی نقض حقوق بشر علیه ایران را با حمایت آمریکا و سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه، انگلیس که  خود از ناقضین حقوق بشر درامور داخلی و بین‌المللی هستند به رأی گذاشته وبه تصویب اعضای این شورای که تحت نفوذ قدرت‌های جهانی می‌باشند رساندند.
در این رأی‌گیری ۲۵ کشور ازجمله آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا از تحقیق و ثبت آنچه موارد نقض حقوق بشر در ایران نامیده شده حمایت کردند. ۱۶ کشور به این قطعنامه رأی ممتنع و ۶ کشور ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان، و ونزوئلا رأی منفی دادند.
تصویب قطعنامه مذکوربه معنای موافقت این شورا با تشکیل یک«کمیته حقیقت‌یاب» درباره ادعاها درخصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر است. از این شورا که امروز یک ابزار سیاسی بشمار می‌آید و به عنوان اهرم فشار علیه ایران و یا هرکشور دیگری که نمی‌خواهد وحاضر نیست به آمریکا و متحدانش باج دهد، بهره برداری سیاسی شده و می‌شود نباید به درک این موضوع شک و تردید نمود. ما از اعضای این شورا سئوال می‌کنیم و باید پاسخ دهند چرا تاکنون بانیان این شورا که خود از ناقضین اصلی حقوق بشر در امورداخلی و بین‌المللی هستند و مستندات فراوانی در این زمینه وجود دارد و به نقض مکرر آنان در حقوق بشرگواهی می‌دهد، محکوم نشده وقطعنامه‌ای علیه این قدرت‌های زیاده خواه فاسد آدم کش و غارتگر صادر نشده و کمیته حقیقت‌یابی هم برای رصد اعمال شنیع ضدانسانی آنان در امور داخلی و بین‌المللی ایشان تشکیل نگشته است؟


کارنامه ننگین این قدرت‌های در زمینه نقض حقوق بشر بسیار گسترده و در تاریخ ملت‌های قابل رصد و پیگیری می‌باشد که اگر این شورا تحت نفوذ و سیطره بانیان ناقض حقوق بشر نبود تا کنون بارها و بارها این کشورهای قلدر زورگوی به اصطلاح متمدن مدرن مدعی دموکراسی پوچ دروغین سرمایه داری محکوم گشته و بارها قطعنامه علیه آنان صادر شده بود. به راستی چه کسی باور می‌کند آمریکا و متحدانش حافظ منافع جامعه بشری وخیرخواه انسانیت و بشریت باشند؟ آنان که دستشان تا مرفق درخون بی‌گناهان و مبارزان راه آزادی و استقلال کشورشان آلوده و آغشته است و سیاه پوستان و سرخ پوستان و مردمان آزاده دنیا را با انواع سلاح‌های شیمیایی و بیو شیمیایی ترور و کشته‌اند نه حق اظهار نظر و نه حق رأی دادن در این خصوص را دارند.    
کارنامه ننگین آمریکا ومتحدان بی‌شرم و بی‌حیای اروپایی‌اش بنابر آمار مراکز پژوهشی وتحقیقاتی معتبر جهان که بعضا این مراکز و اندیشکده‌های بین‌المللی هم غربی می‌باشند، سیاه بوده و حکایت از نقض حقوق بشر آنان دارد. این آمار که مؤید پرونده ذلت بار آمریکا وکشورهای اروپایی دراین زمینه می‌باشد دراموری چون غیرعادلانه بودن دادگاه‌ها، اذیت وآزار و شکنجه زندانیان، نقض حریم خصوصی افراد تا حقوق کودکان و زنان، برخورد با بومیان، موضوعات نژادپرستانه، حق زندگی، کار اجباری، آزادی بیان و عدم تبعیض، آمار زندانیان و.... قابل رصد و قابل پیگیری می‌باشد والبته باکمی بررسی کارشناسانه به دست خواهد آمد که این قدرت‌های مزور مدعی دموکراسی و حقوق بشر در این ارتباط نیز رکود دار هستند.  
متاسفانه این قطعنامه سیاسی ریاکارانه دروغین مزورانه علیه ایران صادر شده است و باید نسبت به آن واکنش معقول به خرج داد تا اولا با تصمیم گیری تصمیم سازان کشور، هزینه سنگین بین‌المللی سیاسی بردوش مردم و نظام تحمیل نشود و ثانیا ثبات و امنیت داخلی و بین‌المللی ایران دچار خدشه نگردد تا وضعیت سیاسی بغرنج و پیچیده تر از هر زمانی شود.
 آن چه ایران امروز در حال پرداختن است نتیجه ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و ستمی است که استکبار جهانی بر ایران و ایرانی تحمیل نموده واین ملت بیدارچون دیگر زیربار آن چه استکبارو متحدانش می‌خواهد و نمی‌رود و روی پا خود ایستاده و با اتکای به نیروی متخصص داخلی و صاحب نظران و کارشناسان به مراحل رشد و شکوفایی نایل آمده است و حرف اول را در منطقه و در برخی مسائل در سطح جهانی می‌زند، به مذاق دشمنان خوش نیامده و از هر طریق ممکن به دنبال کند کردن این پیشرفت‌های اعجاب آور بوده و تلاش‌های آنان در هرزمینه‌ای با هر ترفندی تا کنون جواب نداده و حتی غائله دو ماه اخیر در ایران که با ضرب آهنگ شدیدی هم صورت گرفته با تمام همتشان و به صحنه آوردن تمام سرمایه‌ها و عناصرنامطلوبشان از مزدوران واجیرشدگان سیاسی ورشکسته منفورتا سلبریتی‌ها خائن وطن فروش بی‌هویتِ بی‌سواد، به شکست مفتضحانه آنان انجامیده و اکنون دست به این بازی کثیف زده تا شاید از این رهگذر به دستاوردی قابل اعتنا دست یابند. زهی خیال باطل. ایران ثبات خود را حفظ خواهد کرد. برمشکلات عدیده که بر او تحمیل گشته است فائق خواهد آمد و همچنان در منطقه و در جهان به عنوان بازیگری قابل و توانا مانع از جولان دادن و سیطره مطلق آمریکا و متحدانش در خاورمیانه خواهد شد.


مسلما قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل تهدیدی است برای ایران؛ و ایران این تهدید را جدی فرض کرده و قادر است با  هنر خود این تهدید را با ارائه گزارش صریح، شفاف، بدون لکنت و صادقانه به فرصت تبدیل کند و جریان ایران ستیزی قدرت‌های جهانی به سرکردگی آمریکای قلدر عربده کش را لگام زند و مهار نماید. البته که در این مسیر پر فراز و نشیب هم نباید از رویکرد حقوقی و سیاسی غافل شد واز گفت‌و‌گو غفلت نمود. می‌توان با درایت و هوشمندی بحران به وجود آمده را مدیریت کرد، باج نداد وکشور را از طوفان‌های سیاسی ـ امنیتی و اقتصادی که به توسط استکبار غرب و متحدانش تله گذاری شده است جان به سلامت عبور داد و جبهه متراکم دشمنان انقلاب اسلامی را بار دیگر با شکست مفتضحانه دیگری مواجه ساخت و بدرقه نمود.
در هر صورت باید پیامدهای این قطعنامه سیاسی را به حداقل رساند و با همکاری با کمیته حقیقت یاب مانع از رفتن پرونده به شورای امنیت گردید؛ این امر شدنی است و باید وزرات امورخارجه و شورای امنیت ملی با راهکارهای کارشناسانه دقیق به این موضوع ورود کرده و آسیب‌های آن را مهار و به حداقل رسانند.  

 

دکتر اسدالله افشار

 

دکتر اسدالله افشار

  

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70759کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب