درحال بارگذاری

گروه: فناوری / حوزه علم و فن آوری ایران/آذربايجان شرقي/ایران شناسه: ۲۰۶۳۸۱ مهر ۱۴۰۰ - ۴۹ : ۱۸ بازدید: ۲۳۵دیدگاه: ۰

جعفری تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست / عباس‌نژاد تاکید کرد: بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند محیط‌بانی

جعفری تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست / عباس‌نژاد تاکید کرد: بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند محیط‌بانی استفاده از تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست در توانمندی اساتید و و اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان ماست و ما قادر هستیم با فناوری جديد که سازگار با اکولوژيک و دوست‌دار محیط زیست باشد در اختیار حفاظت محیط زیست جایگزین عوامل‌آلوده‌کننده و مخرب محیط زیست در زمینه آب، هوا، خاک و مواد زائد قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «نیک رو» مهندس یدالله جعفری‌ بنیانگذار امدادصنعت نانو در جلسه‌ای با مسئولان محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست در توانمندی اساتید و و اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان ماست و ما قادر هستیم با فناوری جديد که سازگار با اکولوژيک و دوست‌دار محیط زیست باشد در اختیار حفاظت محیط زیست جایگزین عوامل‌آلوده‌کننده و مخرب محیط زیست در زمینه آب، هوا، خاک و مواد زائد قرار دهیم.
وی افزود: ما افتخار می‌کنیم کودی را جایگزین کودهای شیمیایی کنیم که از مزایای این دانش نه تنها ضرری برای گیاهان ندارد بلکه در تقویت و بهبود خاک نیز مؤثر ویژه دارد.
بنیانگذار امدادصنعت نانو تاکید کرد: کارشناسان کارگروه شهرسازی و معماری امدادصنعت نانو جهت پیشگیری از بروز اثرات سوء مهاجرت و حاشیه‌نشینی در محیط زیست و به منظور پیشگیری از تخریب محیط زیست و در کاهش تخریب تا حداقل ممکن هدایت کند و حفاظت محیط زیست استان را یاری دهد.
جعفری در پایان تاکید کرد: لزوم اجرای بخشنامه‌های محیط زیست،
لزوم واگذاری تصفیه پساب‌ها و فاضلاب‌های واحدهای صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت شناسایی واحدهای آلاینده محیط زیست تسریع در خدمت‌رسانی و زیست محیطی از نکات مهم و ضروری است.
خانم دکتر یوسف‌پور عضو هيئت علمی دانشگاه و رئیس کارگروه کشاورزی نیز در این جلسه گفت: با عنایت به اهمیت گیاهان دارویی تکثیر گونه‌های در حال انقراض اهمیت بسزایی دارد و در این راستا عملیات کشت بافت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های کارگری می شود لذا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و چون تکثیر در شرایط آزمایشگاهی انجام می‌شود می‌توان از گونه‌های سایر اقلیم‌ها نیز در جهت تکثیر استفاده کرد.
در ادامه این نشست خانم مهندس قربانی گفت: حذف سرب در فاضلاب‌های صنعتی توسط گرافن اکساید، مساله تامین آب به عنوان‌ مهم‌ترین سرویس جانبی هر واحد صنعتی است که با طی مصارف مختلف تبدیل به فاضلاب صنعتی می‌گردد.
وی افزود: امروزه یکی از چالش‌های زیست محیطی، آلودگی حاصل از فلزات سنگین است که با استفاده از گرافن اکساید می‌توان جذب سطحی سرب از پساب صنعتی را کاهش داد.
وی اظهار داشت: کاربرد نانو ذرات پلاتین به عنوان نانو کامپوزیت در غشا فیلتراسیون هوا می‌باشد.
خانم مهندس تابناک عضو کارگروه ارتباط با صنعت و شرکت‌های دانش بنیان نیز درباره مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های فناوری و مراکز رشد صحبت کرد.
وی گفت: یکی از موضوعات، مربوط به شرکت‌هایی است که مستقر در محیط‌های آموزشی و مراکز رشد هستند و به‌دلایل برخی قوانین محیط زیست امکان اخذ مجوز از سازمان صنایع را ندارند که با مطرح شدن این مسأله، سازمان قول همکاری و مساعدت با چنین شرکت‌هایی را داد.
بر پایه این گزارش دکتر حسن عباس‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در نشست مشترک تخصصی با آکادمی امدادصنعت نانو از بهره‌گيرى از سیستم‌های هوشمند محیط‌بانى استقبال کرد.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت و ارتقاء خدمات حفاظت محیط زیست نیاز به مشارکت و همفکری همه مراکز تخصصی و علمي در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست دارد.
عباس‌نژاد افزود: لیست کارگاه‌ها و صنایعی که ذاتا آلاینده پساب و فاضلاب صنعتی هستند برای  بررسی و پيگيري در اختیار امدادصنعت قرار گیرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/20638کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب