درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۴۸۱۶۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۴۶ : ۲۲ بازدید: ۱۰۰۴۴دیدگاه: ۰

مردم در سوگ داغی فراموش نشدنی

مردم در سوگ داغی فراموش نشدنی سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و خدمتگزار پر تلاش ملت و دیگر همراهانش که به شهادت این عزیزان انجامید؛ حادثه‌ای تلخ، گزنده، دردناک، سنگین و خسارت‌بار بود. این واقعه حزن انگیز را باید به‌عنوان صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ثبت و از آن یاد کرد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و خدمتگزار پر تلاش ملت و دیگر همراهانش  که به شهادت این عزیزان انجامید؛ حادثه‌ای تلخ، گزنده، دردناک، سنگین و خسارت‌بار بود. این واقعه حزن انگیز را باید  به‌عنوان صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ثبت و از آن یاد کرد. بدون تردید حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس‌جمهور عزیز خستگی ناپذیر و همراهان پرتلاش و خدوم ملت، مایه تاثر شدید جامعه گردید. اطمینان دارم این مصائب به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد و تقویت انسجام اجتماعی تبدیل خواهد شد و با تدبیر رهبری معظم انقلاب و هوشمندی مردم صبور همیشه در صحنه از این روزهای سخت ناگوار عبور خواهیم کرد چنان که درطول 45 سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی از روزهای تلخ بسیاری که دیده ایم، با لطف و عنایت ویژه پروردگار از آن ها با موفقیت گذرکرده ایم و قطعا از این واقعه اسفبار اندوهناک هم عبورخواهیم کرد. مایلم دراین یادداشت کوتاه به برخی مطالب و نکات دراین خصوص اشاراتی داشته باشم:

1-  داغی فراموش‌نشدنی است.

2- قطعا این حادثه هولناک؛ ضایعه بزرگی برای کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

3-  جامعه ایران تا کنون حوادث سختی را پشت سرگذاشته است و همیشه مردم ما با قدرت با نگاه به آینده به مسیررو به رشد خود ادامه داده  و اثبات کرده است با هوشیاری و آگاهی از شرایط زمانه توانسته و می تواند از این پیچ تاریخی نیز با سربلندی عبور نماید.

4- نمایش خیره کننده همدلی و انسجام کم نظیرقابل تقدیرملت قدرشناس و با بصیرت موقعیت شناس ایران در چند روز گذشته در سراسر ایران و در پیش چشمان مردم جهان و قدرت های استکباری، به رغم نقدها، انتقادات و گلایه‌هایشان از وضعیت نامساعد پرحرف وحدیث اقتصادی ومعیشتی و رفاهی و بهداشتی و درمانی، در امور ملی؛ بسیار تحسین برانگیز و ستودنی است.

5- یقینا ایران عزیزداغدار بعد از شهادت ناباورانه هشتمین رئیس‌جمهور خود در سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری، مسیر جمهوریت را در روزهای آتی در کوتاه ترین زمان ممکن مبتنی بر قانون اساسی با توجه به فرایندهای پیش بینی شده طی خواهد کرد.

6- حضور خیره‌کننده مردم تبریز، قم ، تهران و مشهد در مراسم حماسی تشییع شهدای این سانحه دلخراش، رسانه‌های امپریالیستی و فارسی زبان معاند را با آن که شوکه و سرخورده نمود اما بنابرخباثت ذاتی آنان، ننگ همیشگی سانسور حقایق و واقعیت های حضور تاریخی ملت ایران را به جان خریدند و نشان دادند تا چه حد بی اعتبار و حقیر و پلید و پست و تنگ نظر هستند و به وظایف حرفه ای خود عمل نمی نمایند.

7- بدرقه باشکوه شهید جمهور و شهید خدمت از سوی مردم در حقیقت پاسخ دندان شکنی به بدخواهان این شهید عزیز و نظام اسلامی بود و ثابت کرد که شهید رییسی پس از 33 ماه خدمت شبانه روزی به مردم مسیر روشنی را انتخاب کرده و در همین مسیر با عظمت، در آخرین اقدامات خود در راه پیگیری مطالبات جمهور و بدون هیچ خستگی و هراسی، جان به جان آفرین تقدیم نمود.

8- حضور گرم و صمیمی مردم عزادار طی چند روزگذشته در سراسر کشور اولا مهر تأییدی بر عملکرد شهید رییسی به عنوان سکاندار اجرایی کشور بود و ثانیا پاسخی روشن به پوچ بودن تمام ادعاهای دشمنان مغرض سیاه دل خود فروخته نسبت به این شهید بزرگوار که می گفتند پایگاه مردمی ندارد و محبوب دل ملت ایران نمی باشد! ثالثا نحوه شهادت ایشان که در مسیر خدمت صورت پذیرفت نشان داد که پیگیری‌های میدانی ایشان و دولتش در به سامان رساندن امور کشور و مردم، نمایشی و عوام‌فریبانه نبوده است و اساسا مخالفان کوردل ایشان با سخنان بیمارگونه خود به دنبال جنگ روانی و تخریب شخصیت والا این شهید ارزنده بوده اند چرا که این جماعت بی اصل و نسب و بی ریشه وابسته به بیگانگان، اصولا با  مدیریت مردمی و عملکرد ضداشرافی ایشان سرناسازگاری و عناد داشته اند، ولذا شهادت وی در مسیرخدمت به مردم و مطالبات آنان پاسخی روشن و ماندگار به همه اتهاماتی بود که آن جماعت کذاب بیمار روان پریش در جامعه با اهداف از پیش تعیین شده، آن اراجیف بی پایه را منتشر می نمودند و مردم در صحنه، با حضور بموقع و پرشور مصیبت زده خود تو بر دهان یاوه گویان زده و در بدرقه رییس جمهور محبوب خود به خانه ابدی به منظور سپاس و قدردانی از زحمات طاقت فرسای 33 ماهه اش سنگ تمام گذاشتند. درود براین مردم فهیم و آگاه.  

9- از حق نباید گذشت که در دوران مدیریت شهید رییسی بنابردیدگاه صاحب نظران و کارشناسان منصف اهل فن؛ وی و دولتش، تسلیم تحریم‌ها نشده و با تلاش و کوشش خستگی ناپذیرشان، پروژه منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران را نیز خنثی ساختند و همچنین توانستند در جهت تحقق اهداف سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران گام های مؤثری بردارند و تحول چشمگیری را در سطح منطقه و در سطح بین الملل و جهان ایجاد نمایند و به عنوان یک بازیگر تأثیر گذار، مطرح و شناخته شوند که در حوزه دیپلماسی سیاسی، این دستاورد، با ارزش و از اهمیت بسزایی برخوردار است که می تواند هم کارگشا باشد و هم گره گشایی نماید.

10- جان کلام این که او؛ از فرصت طلبی مبرا بود، بدور از حاشیه بود، در مسیر احیای ارزش‌های ملی و اسلامی  گام بر می داشت، حامی واقعی محرومان بود، سخت و بی‌محابا به دنبال شکستن بت‌های «اشرافیت سیاسی»، «فساد و آقازادگی»، «تبعیض و بی‌عدالتی» و «مأیوس‌سازی مردم» بود و در این زمینه نه لحظه ای تردید نمود و نه لحظه ای از مبارزه با آن ها دست کشید، صادق بود و صداقت داشت، اخلاص در عمل داشت، خادم عاشق بی قرار واقعی مردم بود، شدیدا به دنبال نمایش کارآمدی و توانمندی نظام اسلامی بود تا با امید و اعتماد، باور مردم را نسبت به قدرت و اقتدار نظام اسلامی اصلاح و احیا سازد. آری او در عمل ثابت کرد می توان گذشته تلخ را با تلاش و عمل و صداقت ترمیم و جبران نمود و مردم را با شایستگی و در دامن پر مهر نظام اسلامی حفظ و صیانت نمود. مردم او را به خاطر همین سادگی، بی آلایشی، صداقت و درستی دوست داشتند و در سوگواریش سنگ تمام گذاشتند. مردم خادم و خدمتگذار خودش را می شناسد و او را در هیچ برهه ای حتی مرگ و یا شهادتش تنها نمی گذارند. درود براین مردم و درود بر شهید محبوب دل مردم.

 

دکتر اسدالله افشار

 

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/94816کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب