درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۰۷۲۶۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۴۷ : ۱۸ بازدید: ۱۴۷دیدگاه: ۰

دبیرکل جنبش انصار الله:

مردم فلسطین با سلاح‌های آمریکایی و غربی قتل‌عام می‌شوند

مردم فلسطین با سلاح‌های آمریکایی و غربی قتل‌عام می‌شوند عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت که ما در پایان هفته شانزدهم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر اهمیت تداوم پیشروی به سمت موضع صحیح در چارچوب مسئولیت دینی و انسانی خود تأکید می‌کنیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن طی سخنانی به بررسی تازه‌ترین تحولات کشورش و منطقه به‌ویژه عملیات نیروهای یمنی در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخت.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در این سخنان گفت: ما در پایان هفته شانزدهم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر اهمیت تداوم پیگیری‌ها و پیشروی به سمت موضع صحیح خود در چارچوب مسئولیت دینی و انسانی خود تأکید می‌کنیم.

وی افزود: دشمن صهیونیستی همچنان به ارتکاب فجیع‌ترین جنایات در نوار غزه ادامه می‌دهد و طی آن روزانه صدها فلسطینی شهید و مجروح می‌شوند و به عنوان بخشی از جنایات نسل‌کشی، غیرنظامیان در نوار غزه پس از دستگیری توسط دشمن صهیونیستی کشته می‌شوند. رژیم اشغالگر فلسطینی‌ها را دستگیر می‌کند و در اقدامی که نقض کرامت انسانی است آنها را عریان و سپس اعدام می‌کند.

الحوثی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی با راکت‌ها و موشک‌های آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و دیگر کشورها مردم غزه را قتل‌عام می‌کند. یکی از دردناک‌ترین و تأسف‌بارترین صحنه‌های رنج مجروحان، قطع عضو آنها بدون بیهوشی است. رنج و مظلومیت بزرگ مردم غزه به نفرینی تبدیل خواهد شد که دامن آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان آنها را خواهد گرفت.

دبیرکل انصار الله ادامه داد: دشمن صهیونیستی با تمام وقاحت، با اذعان به ورشکستگی اخلاقی و انسانی خود، بیمارستان‌ها را اهداف ضروری برای عملیات نظامی اعلام می‌کند. هرگاه دشمن به اردوگاه، شهر یا محله‌ای حمله می‌کند، نخستین هدفش بیمارستان‌ها هستند. دشمن اشغالگر نمی‌خواهد کسانی که به مردم فلسطین خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند در بیمارستان‌ها بمانند و نمی‌خواهد دارو و کادر پزشکی در دسترس مردم باشند، بنابراین برخی از آنها را می‌کشد و برخی دیگر را دستگیر می‌کند. این در حالی است که بیماران در غزه به شدت در رنج هستند و بیماری‌های عفونی در میان آوارگان گسترش یافته است. محاصره شدید مردم فلسطین به‌دست صهیونیست‌ها در نوار غزه همچنان ادامه دارد و در میان آوارگان عده‌ای بر اثر گرسنگی جان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بشر و حقوق بین الملل اگر با منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در تضاد باشد، هیچ اعتباری ندارند. دشمن صهیونیستی علاوه بر کشتار، ویرانی و آواره کردن مردم غزه، (آن روا) را هدف قرار می‌دهد و آمریکا نیز به طور کامل از این اقدام حمایت می‌کند. این در حالی است که (آن روا) از زمان تأسیس، خدمات ساده‌ای را تحت نظارت غرب و آمریکا به مردم غزه ارائه می‌دهد. حمله رژیم صهیونیستی به (آن روا) پس از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر ضرورت توقف جنایات قتل و نسل کشی در غزه صورت گرفت. پس از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری، فرض بر این است که غذا و دارو وارد غزه شود و این مسأله به کاهش جنایات نسل کشی کمک کند. آمریکا پرچم مبارزه علیه (آن روا) را به دوش می‌کشد و کشورهای دیگر را تحریک می‌کند تا کمک‌های ابتدایی و محدودی را که ارائه می‌کند، متوقف کنند.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا مردم فلسطین چیزی برای تغذیه و همچنین امنیت نداشته باشند. مردم فلسطین حتی در مدارس (آن روا) که در آن پناه گرفته بودند و تحت حمایت سازمان ملل هستند، در امان نبودند. هدف قرار گرفتن آوارگان فلسطینی در مدارس (آن روا) نشان دهنده وسعت طغیانگری آمریکا و ورشکستگی اخلاقی و انسانی غرب است که زمام امور را برای اعلام توقف کمک به (آن روا) به‌دست گرفته است. در قبال مظلومیت بزرگ مردم فلسطین، جامعه جهانی همچنان با عدم اقدام جدی برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی، بی‌تفاوت مانده است.

دبیرکل انصار الله ادامه داد: حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری ضعیف بود و عدالت را برآورده نکرد. این در حالی است که مردم کرانه باختری نیز هر روز از قتل، یورش به خانه‌هایشان، آدم ربایی و آوارگی رنج می‌برند. اما معلوم است که نهادهای بین المللی حتی با روشن بودن حقانیت برخی مسائل، تا حد زیادی در معرض نفوذ آمریکا هستند. در نتیجه مداخله آمریکا، دشمن صهیونیستی تقریباً از همه تصمیمات، احکام و مواضع اعلام شده توسط نهادهای بین المللی مستثنی شده است. برای کشورها شرمساری بزرگی است که دشمن صهیونیستی عضو پذیرفته شده سازمان ملل باشد. از همان ابتدای ورود دشمن صهیونیستی به عضویت سازمان ملل، این امر خلاف عدالت و انصاف و جنایت علیه ملت فلسطین بوده است.

الحوثی همچنین گفت: در اروپا و کشورهای غربی صداهای آزاده‌ای به گوش می‌رسد که شروع به مخالفت با سیاست‌های آمریکا و حمایت آشکار این کشور از رژیم صهیونیستی کرده‌اند. فعالیت جوامع اقلیت در آمریکا و غرب برای انتقال پیام مظلومیت مردم فلسطین، سانسور رسانه‌ای غرب را به نفع لابی صهیونیستی درهم شکسته است. امیدواریم دایره آگاهی در جامعه غربی گسترش یابد و جوامع عربی و اسلامی به ویژه یمنی‌ها همچنان برای رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین تلاش کنند. با انتشار تصاویر زنده از مظلومیت مردم عزیز فلسطین و اوضاع فاجعه‌بار آنها، کسانی که ذره‌ای انسانیت در آنها باقی مانده باشند، متأثر خواهند شد، اما انفعال بر مواضع بسیاری از رژیم‌ها و حاکمان در سطح جهان اسلام و منطقه عربی سایه انداخته است.

در بخش دیگری از سخنان رهبر انصار الله آمده است: اخباری مبنی بر تأمین کالا از سوی برخی کشورهای عربی و اسلامی برای دشمن صهیونیستی پس از در مضیقه قرار گرفتنش به علت عملیات یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب منتشر شده که مایه تأسف است. مردم فلسطین به شدت به غذا و دارو نیاز دارند و از گرسنگی می‌میرند، این در حالی است که عده‌ای میوه و اجناس مختلف را به دشمن صهیونیستی تقدیم می‌کنند. حکومت‌ها باید درباره مسأله فلسطین همانطور که در حوادث افغانستان و به خواسته آمریکا به حرکت درآمدند، اقدام کنند. برخی حکومت‌ها فاجعه‌ای را که در فلسطین روی می‌دهد، نادیده می‌گیرند و برخی دیگر، طرف‌هایی را که برای حمایت از فلسطین اقدامی انجام می‌دهند، محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین، جالب‌توجه‌ترین و برجسته‌ترین تحولات این هفته حمله موشکی گردان‌های قسام به تل آویو بود، افزود: حمله مقاومت به تل آویو عملیات بسیار مهمی بود، به‌ویژه با توجه به ویرانی همه‌جانبه نوار غزه و دستاوردهای خیالی رژیم صهیونیستی که آن را ترویج می‌داد. این حمله بیانگر میزان استواری و حمایت الهی از مجاهدان غزه و سطح بالای قدرت و انسجام آنها برخلاف تبلیغات دشمن است. دشمن صهیونیستی در تحقق اهداف خود شکست خورد و نتوانست نوار غزه را به طور کامل کنترل کند. موفقیت مجاهدان در غزه حجتی بر عرب‌ها و مسلمانان است، زیرا اگر آنها از این مجاهدان حمایت می‌کردند، به حرکت مؤثرتر و به آزادی فلسطین منجر می‌شد.

الحوثی با اشاره به تداوم حمایت‌های محور مقاومت از مردم غزه افزود: حزب الله لبنان به پشتیبانی خود از ملت فلسطین ادامه می‌دهد و جبهه لبنان برای دشمن صهیونیستی دردناک و آزاردهنده است. مجاهدان در عراق نیز عملیات برای هدف قرار دادن دشمن صهیونیست را ادامه می‌دهند. جبهه یمن یکی از جبهه‌هایی است که از ابتدای حوادث غزه در چارچوب یک موضع کامل و همه جانبه در همه سطوح ابتکار عمل را به دست گرفت. نیروهای یمنی در این هفته ۱۰ عملیات در دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام دادند که طی آن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس هدف قرار گرفتند و الحمدلله اقدامی مؤثر بود. دشمن صهیونیستی از ادامه کشتیرانی به نفع خود در دریای سرخ و تنگه باب المندب ناامید شده است. حرکت تجاری به بندر ام الرشراش و بنادر اشغالی فلسطین ضعیف شده و تردد به ندرت انجام می‌شود.

دبیرکل انصار الله ادامه داد: نیروهای مسلح یمن نظارت دقیق و اشراف هوایی دارند و توانستند اطلاعات لازم را برای کشف مقصد کشتی‌های عازم هر بندر فلسطین اشغالی به دست آورند. با به دست آوردن اطلاعات، آمادگی قوی برای هدف قرار دادن هر کشتی که به نفع دشمن صهیونیستی که در دریای سرخ حرکت می‌کند، وجود دارد. آمریکا و انگلیس با حمله به یمن، خود را گرفتار کرده و به دردسر انداختند و در پاسخ، کشتی‌ها و رزمناوهای آنها هدف قرار گرفت. نیروهای مسلح یمن امنیت کشتیرانی بین المللی را در دریای سرخ تأمین می‌کنند و ما در واقع ثابت کرده‌ایم که هدف عملیات نظامی فقط کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی هستند. هرکسی با نیروی دریایی یمن هماهنگ کند بدون مشکل از دریای سرخ عبور می‌کند و گاهی اوقات آمریکایی‌ها برای برخی کشتی‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کنند و در این خصوص دستشان رو شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/90726کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب