درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۸۷۹۱۵۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۴۶ : ۲۲ بازدید: ۳۰۷دیدگاه: ۰

آدم نرمال!

آدم نرمال! دكتر محمود سريع‌القلم، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سياسي و تاريخ معاصر ايران است . او استاد تمام گروه علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي است. او صاحب تأليفات زيادي در حوزه نظام بين‌الملل، حقوق بين‌الملل و روابط بين‌الملل است. او داراي مدرك فوق دكتراي روابط بين‌الملل از دانشگاه اوهايو و دكتراي روابط بين‌الملل از دانشگاه كاليفرنياي جنوبي است. از مقامات علمي او هرچه بگوييم حق آن را نمي‌توانيم ادا كنيم!

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، دكتر محمود سريع‌القلم، پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سياسي و تاريخ معاصر ايران است . او استاد تمام گروه علوم سياسي دانشگاه شهيد بهشتي است. او صاحب تأليفات زيادي در حوزه نظام بين‌الملل، حقوق بين‌الملل و روابط بين‌الملل است.
او داراي مدرك فوق دكتراي روابط بين‌الملل از دانشگاه اوهايو و دكتراي روابط بين‌الملل از دانشگاه كاليفرنياي جنوبي است. از مقامات علمي او هرچه بگوييم حق آن را نمي‌توانيم ادا كنيم!
اگر بخواهيم بدانيم در نشست‌هاي داووس چه مي‌گذرد مي‌توانيم يادداشت‌هاي او را كه يك پاي ثابت در اين نشست‌هاست مراجعه كنيم.
دوست داشتم او در مورد حادثه 50 روز اخير عمليات طوفان‌الاقصي كه يك رونمايي از شكل‌گيري جغرافياي جديد سياسي غرب آسياست و ظهور علني و عملي محور مقاومت در به زير كشيدن هژموني آمريكا و رژيم صهيونيستي يادداشت يا سخنراني از او ببينم و يا بشنوم.
تا اينكه در تاريخ 11 آذر 1402 در صفحه شخصي‌اش در تلگرام يك مطلب خوب ، اخلاقي و اديبانه تحت عنوان «30 ويژگي يك فرد نرمال» يافتم!
به برخي از اين ويژگي‌ها كه در زير اشاره مي‌كنم دقت فرماييد:
1- آدم نرمال در رانندگي از فرعي به اصلي ، كامل مي‌ايستد بعد حركت مي‌كند.
2- آدم نرمال آن‌قدر آشغال را در دست خود نگه مي‌دارد تا سطل زباله را پيدا كند.
3- آدم نرمال در صندلي‌هاي پشت تاكسي، پاهاي خود را جمع مي‌كند تا دو نفر ديگر راحت بنشينند.
4- آدم نرمال با دو نفر ديگر در عرض پياده‌رو راه نمي‌رود و سد راه عبور ديگران نمي شود.
5- آدم نرمال از راه رفتن روي بر‌گ‌هاي پاييزي و صداي خش خش آنها لذت مي برد.
6- آدم نرمال چراغ‌هاي روشن اضافي را در محل سكونت و محل كار خود خاموش مي‌كند.
7-   .....
تا اينجاي كار آدم غيرنرمال از خود سؤال مي‌كند آيا براي كشفيات فوق نيازي بود ايشان رنج سفر به آمريكا را متحمل شود و چندين مدرك در حوزه حقوق بين‌الملل ، روابط بين‌الملل و نظام بين‌الملل بگيرد. آن‌هم در فضاي خونين غرب آسيا كه صهيونيست‌ها بچه‌كشي راه انداخته‌اند و هزاران نفر را با بمباراني به استعداد 2 بمب اتمي خانه‌هاي مسلمانان فلسطيني را روي سرشان خراب مي‌كند ، استاد تمام يكي از برجسته‌ترين دانشگاه‌هاي كشور در خصوص مختصات آدم نرمال قلم فرسايي كند.
شايد به من خرده بگيرند ، ايشان در 30 ويژگي حتما مسائلي كه به روابط بين‌الملل و حقوق بين‌الملل است مطالبي گفته‌اند و شما سانسور كرديد بله گفته‌اند توجه به موارد زير بكنيد:
1- آدم نرمال حتي دشمنان خود را با آقاي ... خانم ... خطاب مي‌كند.
2- آدم نرمال به همه كشورها، ملت‌ها ونهادهاي ملي آنان احترام مي‌گذارد.
3- آدم نرمال تاريخ مي‌خواند تا انتظارات خود را بر واقعيت‌ها منطبق كند.
4- آدم نرمال با توجه به واقعيت‌هاي جهان امروز به كثرت‌گرايي فكري اعتقاد دارد.
5- آدم نرمال در كش و قوس‌هاي ميان هيجان و فكر ، بر خود مسلط است.
6- آدم نرمال در جهان فوق العاده زيباي امروز براي موسيقي، هنر، سينما و تئاتر وقت مي‌گذارد.
بنده نه از حقوق بين‌الملل و نظم بين‌الملل و نه از روابط بين‌الملل اطلاعي دارم و نه توفيق نشستن در سر كلاس‌هاي اين استاد گرانقدر را داشتم.
از شاگردان او مي‌خواهم توضيح دهند يك عالم و دانشمند كه برخي ايشان را در مرتبت پروفسوري مي‌بينند توضيح دهند در شرايطي كه فريادهاي جگر خراش كودكان و زنان و مردان سالخورده زير بمباران‌هاي وحشتناك رژيم صهيونيستي در غزه به گوش مردم آزاده جهان در 5 قاره رسيده و آنها را به خيابان‌ها كشانده است  سخن از آدم نرمال در اين ابعاد آن هم در این فضای خون آلود منطقه غرب آسیا كه مذكور افتاد چه معني مي‌دهد؟!
اكنون كه نظم جهان در غرب آسيا به هم ريخته، قدرت‌هاي نوظهور در جهان يك جانبه‌گرايي آمريكا و سه كشور شرور اروپايي را زير سؤال برده است ، چه كسي بايد نظم جديد را توصيف كند و از انسان نرمال سخن گويد؟!
و بالاخره سؤال كليدي آن است كسي كه با اين بار دانش كه كمر هر عالمي را خم مي‌كند در مورد ويژگي‌هاي آدم نرمال در فضاي كنوني چنين سخناني به ميان مي‌آورد آيا خود يك «آدم نرمال» ببخشيد «استاد نرمال» است؟!
اي كاش وي پس از خواندن اين نقد مشفقانه دو كلمه هم در مورد مفاهيمي چون «ستم عريان» ، «خشونت محض» ، «جنایت جنگي بي‌سابقه» و صهيونيست‌ها و جايگاه رژيم اشغالگر قدس در تهديد صلح جهاني قلمي كنند.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/87915کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب