درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۱۴۹۴۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۳۳ : ۱۶ دیدگاه: ۰

مسکو:

روسیه و ایران به کار بر روی توافقنامه راهبردی ادامه می‌دهند

 روسیه و ایران به کار بر روی توافقنامه راهبردی ادامه می‌دهند سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت آماده‌سازی پیش‌نویس توافقنامه بین دولتی در زمینه مشارکت راهبردی بین روسیه و ایران ادامه دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت آماده‌سازی پیش‌نویس توافقنامه جدید بین دولتی در زمینه مشارکت استراتژیک بین روسیه و ایران ادامه دارد و دو طرف علاقه خود را برای تکمیل سریع روند توافق و امضای این سند تایید می‌کنند.

او این اظهارنظر را در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر وزاری خارجه روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تاثیر آن بر روند تدوین این توافقنامه بیان کرد و افزود نتایج ششمین نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس که ۱۰ ژوئیه در مسکو برگزار شد، در تماس تلفنی بین وزرای خارجه روسیه و ایران در ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) مورد بررسی قرار گرفت.

این دیپلمات ارشد روس گفت: وزرای خارجه دو کشور پایبندی خود بر اصول اساسی حقوق بین‌الملل مندرج در منشور سازمان ملل از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی را تایید کردند.

دو وزیر خارجه همچنین در این تماس در خصوص مراحل نهایی تدوین متن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه به تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان و لاوروف ۱۲ خرداد هم در حاشیه نشست دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرده و بر تعهد دو کشور برای تقویت همکاری تجاری و اقتصادی مفید متقابل تأکید کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از پیشرفت روند همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و در عین حال خواستار رفع موانع برای تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/81494کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب