درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه انتظامی و حوادث/آذربايجان شرقي/ایران شناسه: ۷۹۹۰۱۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۳۴ : ۲۰ دیدگاه: ۰

سردار هادیان فر:

۳۵ درصد وسایل نقلیه کشور فرسوده هستند

۳۵ درصد وسایل نقلیه کشور فرسوده هستند رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۳۷ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد، گفت: ۳۵ درصد وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی و اقساط هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیان‌فر روز سه شنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۹۶ درصد حمل‌ونقل کشور، حمل‌ونقل زمینی است و حجم ترددها در سال گذشته ۷.۶ میلیارد تردد در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور بود، گفت: ۵۲ میلیون نفر در کشور ما گواهینامه رانندگی دارند و هرسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در ساله‌ های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ افزایش داشت؛ اما از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ روند کاهشی داشت، گفت: از این سال به بعد تصادفات دوباره روبه‌ افزایش گذاشته است.

رئیس پلیس راهور کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر جان‌باخته و ۳۷۸ هزار مجروح شدند که اگر کنترل نشود شاهد افزایش آمار تلفات جاده‌ای خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات از شاخصه های توسعه‌یافتگی است ، اظهار کرد: یک زمانی گفته می‌شد که در بروز تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه نقش دارند؛ ولی اکنون پنج عامل مدیریت، راه، وسیله نقلیه و انسان و آموزش در این زمینه مورد توجه است.

 

۷۰۳ شهر کشور پلیس راهور ندارند

هادیان‌فر با اعلام اینکه از یک هزار و ۴۴۰ شهر کشور ۷۰۳ شهر فاقد پلیس راهور است، گفت: این شهرها همان شهرهای جدیدی هستند که در تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافته‌اند و در استان آذربایجان شرقی نیز ۴۵ شهر فاقد پلیس راهور هستند.

وی همچنین گفت: ما ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که ۲۰۰۰ نقطه آن شهری و ۳۲۰۰ نقطه آن جاده‌ای است.

اولویت اساسی کلان‌شهر تبریز نوسازی و بازسازی ناوگان درون‌شهری است

استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: در راستای کمک به توسعه ناوگان شهری اولویت اساسی ما در کلان‌شهر تبریز نوسازی و بازسازی ناوگان درون‌شهری است.

عابدین خرّم گفت: در نیمه دوم سال گذشته هزار دستگاه تاکسی به ناوگان سبک و ۱۵۰ اتوبوس به ناوگان سنگین اضافه شد که هم‌زمان با تبریز در شهرهای مراغه، مرند و میانه هم ناوگان شهری بازسازی شد.

وی اعلام کرد: از سفر رئیس‌جمهور به استان در سال گذشته و امسال مصوبات خوبی در زمینه دوبانده کردن، آسفالت کردن و اصلاح ۱۰ نقطه حادثه‌خیز جاده های استان داشتیم که اجرای این مصوبات جزو اولویت ماست که این اقدامات باعث شد تا حدودی تصادفات در سطح استان کاهش یابد که این امر با همکاری دستگاه‌های اجرایی دخیل و عوامل پلیس میسر شده است.

 

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش نیروهای پلیس راه در محورهای استان تاکید کرد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه محورهای گردشگری استان در ایام تعطیل پرتردد است، گفت: در برخی مسیرها به خصوص ورزقان به خاروانا کمبود امکانات و نیروی انسانی پلیس داریم که انتظار داریم نسبت به کنترل و کاهش تصادفات با به‌روز شدن تجهیزات و رصد تخلفات و تأمین نیروی انسانی در این خطوط اقدام اساسی صورت گیرد.

خرّم گفت: در سال گذشته قریب ۷۰ هزار گردشگر خارجی داشتیم که علی‌رغم ورود این گردشگران به استان، شهر تبریز نقصان جدی در حوزه تأمین نیروی انسانی دارد که امیدواریم اقدام اساسی در راستای تأمین نیروی موردنیاز و تجهیز موارد رصد انجام شود تا شاهد کنترل مؤثر در این مورد باشیم.

مدیر کل راهداری استان هم گفت: سال گذشته ۶۲۷ نفر در اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان باختند.

اروجعلی علیزاده افزود: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد و ۳۲ درصد تلفات مربوط به سرنشینانی است که کمربند ایمنی نبسته اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/79901کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب