درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۷۷۰۵۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۹ : ۱۰ دیدگاه: ۰

چین ، امارات و فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه شدند

 چین ، امارات و فرانسه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه شدند در پی تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛ چین ، امارات و فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری غیر علنی شورای امنیت درباره این تجاوز شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، امارات، فرانسه و چین شب گذشته (سه‌شنبه، ۹ می)، خواستار نشست فوری و اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع نوار غزه در پی تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به این منطقه شدند.

دفتر نمایندگی دائم امارات در سازمان ملل متحد در صفحه خود در توییتر نوشت: امارات، فرانسه و چین از شورای امنیت خواستند تا بعد از ظهر چهارشنبه (10 می)،یک نشست غیرعلنی اضطراری برای بررسی تحولات نگران کننده در نوار غزه برگزار کند.

از سوی دیگر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «مقامات اسرائیلی تلاش دارند تا مانع برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره تحولات غزه شوند اما این تلاش‌ها تا به این لحظه، بی‌فایده بوده است».

امارات که دارای روابط رسمی با رژیم صهیونیستی است، روز گذشته، تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه و به شهادت رساندن دست‌کم 15 فلسطینی را محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات طی بیانیه‌ای خواستار توقف تنش در نوار غزه و جلوگیری از تشدید تنش و بی‌ثباتی در منطقه شد.

رژیم صهیونیستی از بامداد روز سه‌شنبه (دیروز، ۹ می) دور تازه حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده است و طبق اعلام وزارت بهداشت غزه تاکنون در این حملات ۱۵ نفر از جمله چهار کودک و چهار زن به شهادت رسیده و ۲۲ نفر نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

وزارت خارجه لبنان نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تداوم خشونت و تلفات جانی و مالی شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/77705کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب