درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۶۶۹۱۹۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۳۱ : ۱۷ بازدید: ۳۰۰دیدگاه: ۰

لوازم اطاعت امر ولی

لوازم اطاعت امر ولی یادتان هست که چند سال پیش رهبری معظم انقلاب فرمود: اگر مرا هم قبول ندارید ... رای دهید! این بیان و بیاناتی از این دست را چه کسی باید به مخاطبان آن برساند؛ صدا و سیما، روزنامه‌ها، بسیج یا ...؟ این مجموعه‌ها چقدر مخاطب دارند؟ آیا توانستند آحاد مردم را مخاطب خود نمایند؟ اصولاً اراده یا برنامه‌ای برای جذب آحاد مردم دارند که این نوع پیام‌های رهبری را به آن‌ها منتقل کنند؟

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،  یادتان هست که چند سال پیش رهبری معظم انقلاب فرمود: اگر مرا هم قبول ندارید ... رای دهید!  این بیان و بیاناتی از این دست را چه کسی باید به مخاطبان آن برساند؛ صدا و سیما، روزنامه‌ها، بسیج یا ...؟ این مجموعه‌ها چقدر مخاطب دارند؟ آیا توانستند آحاد مردم را مخاطب خود نمایند؟ اصولاً اراده یا برنامه‌ای برای جذب آحاد مردم دارند که این نوع پیام‌های رهبری را به آن‌ها منتقل کنند؟
 جواب تا حد زیادی روشن است! روش‌ها و محتواهای برنامه‌های آن‌ها به جزء اقشار انقلابی، به ندرت اقشار دیگر جامعه را جذب می‌کند، ضمن آنکه برخی از سیاسیون اصولاً اراده برای افزایش مشارکت مردمی ندارند، چرا که در آن صورت اطمینانی به برنده شدن ندارند!
 این در حالی است که رهبری مصالحی فوق مصالح این یا آن جناح را در نظر دارند. ایشان همچون امام راحل، حضور جدی و موثر مردمی را ضامن امنیت ملی و منافع کشور می‌دانند و همواره بر آن تاکید می‌کنند.
 اطاعت پیروان ولایت (بسیج) در این حوزه، لوازمی می‌طلبد که ارتباط‌گیری با آحاد جامعه پیش زمینه آن‌هاست و برای فراهم‌سازی آن تلاشی وافر و به دور از سلایق فردی نیاز است.
 مجموعه‌های پیش گفته و بسیج، برای تحقق اوامر ولی فقیه باید با پرهیز از کارهای نمایشی، محتوا و روش‌هایی در پیش گیرند که آحاد جامعه را جذب کند نه قشر محدودی را!
پرچم‌داری پاسخگو نمودن مسولان در جمع های مردمی، یکی از آن کارهاست.

دکتر قاسم حبیب زاده

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66919کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب