درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۲۸۷۱۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۴۶ : ۰۵ بازدید: ۱۶۲دیدگاه: ۰

ارادتنامه

تضمین شعر فصیح‌الزّمان شیرازی (سلطان‌الواعظین)

 تضمین شعر فصیح‌الزّمان شیرازی (سلطان‌الواعظین) چندی پیش مروری داشتم بر مواضع مقام معظّم رهبری در سال های اخیر در مورد معضل گرانی، که به جملاتی از ایشان برخوردم مبنی بر عذرخواهی از مردم. دلم از این عبارات به درد آمد، چرا که متأسّفانه برخی از مسئولین طوری عمل می کنند که رهبر عزیزمان مجبور به ادای چنین کلماتی می شود.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، چندی پیش مروری داشتم بر مواضع مقام معظّم رهبری در سال های اخیر در مورد معضل گرانی، که به جملاتی از ایشان برخوردم مبنی بر  عذرخواهی از مردم. دلم از این عبارات به درد آمد، چرا که متأسّفانه برخی از مسئولین طوری عمل می کنند که رهبر عزیزمان مجبور به ادای چنین کلماتی می شود. لذا به یاد شعر فصیح الزّمان شیرازی (سلطان الواعظین) افتادم و با تضمین کوتاهی از آن، ابیات ناقابلی را جهت ارادت به آستان رهبر معظّم انقلاب، سرودم. ابتدا عباراتی از بیانات مقام معظّم رهبری را می خوانیم، سپس ابیات مذکور، تقدیمتان می شود.


مقام معظّم ولایت فرمودند: چهل سال است که مأمن مردم، پرچم برجسته و بلند انقلاب است؛ و این در حالی است که مردم از برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند. ما کاملاً در جریان گله ها و شِکوه‌های مردم هستیم. به ما هم می‌گویند و (به ما هم) منتقل می‌شود، امّا وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم این‌ جور (راهپیمایی ۲۲ بهمن) وارد میدان می‌شوند و حرکت می‌کنند. یک آگاهی انقلابی و کمال سیاسی در ملّت ایران به وجود آمده که می‌توانند بین «نظام انقلابی امّت و امامت» و «تشکیلات دیوان‌سالاری» تفکیک کنند؛ در یک‌جا انتقادی داشته باشند امّا از اصل نظامی که به‌ وسیله‌ی انقلاب به وجود آمده است با همه‌ی وجود دفاع کنند. انتقاد مردم، فقط از دولت و مجلس و قوّه‌ی قضائیه نیست؛ نه، ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند امّا این انتقاد، منافاتی ندارد با ایستادگی پای نظام اسلامی و نظام انقلابی که با فداکاری این ملّت به وجود آمده است... نتیجه‌ی مردم‌سالاری، پیشرفت کشور است. ما دهه‌ی سوم انقلاب را دهه‌ی «پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردیم؛ «پیشرفت» به‌ معنی واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمی‌گویم، در باره‌ی عدالت، ما عقب‌ مانده هستیم، خودمان اعتراف می‌کنیم. در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده امّا در زمینه‌ی عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. در باره ی عدالت، مشکل داریم. ان‌ شاءاللّه با همّت مردان و زنان کارآمد، در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد. (۹۶/۱۱/۲۹)

 تضمین شعر فصیح الزّمان شیرازی (سلطان الواعظین):

▪️«بِشِکست اگر دل من به فدای چشمِ مستت»
▪️«سرِ خُمّ مِی سلامت، شِکنَد اگر سبویی»
▪️همه عدل و دادِ دوران، نگهی ز سوی چشمت
▪️شوم اَر فدای راهت، بُوَد اینک آرزویی
▪️گِلِه از تو یار والا، غلطی است آشکارا
▪️به میان عاشقانت، گنه است شِکوِه گویی
▪️همه عدل من تویی تو، قد و قامت تو قسطم
▪️منم عذرخواهت ای یار، نسزد تو عذر، گویی
▪️سرِ خجلتم به پایین، که نشد سرم فدایت
▪️به رهِ تو فدیه جان را، بدهم به تارِ مویی
▪️همه لحظه های عمرم، گذرد اگر به سختی
▪️نکنم به عشق رویت، نه گِلِه، نه گفتگویی
▪️کُنَدَم اگر ملامت، به دوام، خصم میهن
▪️به جز آستان پاکت، نروم دگر به سویی
▪️نه فقط خودم فدایت، بِاَبی اَنتَ وَ اُمّی
▪️تو امیری چو خمینی، به عمل بسان اویی
▪️تو گُل خامنه هستی، تو بهار عاشقانی
▪️رهِ تو راه الهی، رهِ ما آنچه تو پویی

سیّد مسعود علوی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/62871کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب