درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۱۸۵۸۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۳۵ : ۱۷ بازدید: ۱۳۳دیدگاه: ۰

در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنا؛

«رابرت مالی» به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ اذعان کرد

«رابرت مالی» به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ اذعان کرد نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران اذعان کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه در نشست استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور در سخنانی با اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین کشورش گفت که بهترین مسیر در ارتباط با برنامه هسته ای ایران بازگشت به توافق برجام است.

نماینده آمریکا در امور ایران در این باره گفت: نتیجه ناخوشایندی که اکنون (درباره فعالیت های هسته ای صلح آمیز تهران) شاهد آن هستیم، نتیجه خروج یکجانبه (ترامپ) از برجام است. اگر چنین تصمیمی اتخاذ نمی شد، می توانستیم با کمک متحدان و شرکائمان همه تمرکز خود را بر مهار ایران و مقابله با اقدامات این کشور متمرکز کنیم.

«رابرت مالی» در این باره اضافه کرد که تلاش ها برای احیای برجام با مشکل مواجه شده است؛ اما آمریکا می تواند با پیشنهاد کاهش «محدود» تحریم‌ ها به تهران توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ را نجات داده و توافق گسترده‌ تری را نیز ایجاد کند.

وی بدون اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: پیشنهاد کاهش محدود تحریم ها به تهران اکنون نیز می‌ تواند توافق هسته ای را نجات داده و زمینه را برای یک توافق گسترده‌تر فراهم کند.

نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به سؤالی در خصوص واکنش کشورش در قبال ادامه فعالیت های هسته ای تهران خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم، حمله نظامی پاسخ برنامه هسته‌ای ایران نیست.

این مقام آمریکایی افزود: تنها راهکار موجود در قبال ایران، استفاده از دیپلماسی است. البته اگر تهران بخواهد از برجام امتیازات بیشتری را بگیرد، توافقی روی نمی دهد. بازگشت به برجام باعث می شود تا شتاب برنامه هسته ای ایران کمتر شود.

«مالی» پیرامون مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین هم گفت: پس از گذشت بیش از یک سال از گفتگوها، زمان رو به اتمام است. ما به توافقی با ایران دست نیافته ایم و چشم انداز دستیابی به آن هم در بهترین شرایط، ضعیف است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/61858کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب