درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۵۳۱۷۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۳۸ : ۰۶ بازدید: ۲۲۳دیدگاه: ۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد؛

رعایت پروتکل ها به ۴۸ درصد نزول کرد/خبر خوش واکسیناسیون

رعایت پروتکل ها به ۴۸ درصد نزول کرد/خبر خوش واکسیناسیون سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت و در ارتباط با روند واکسیناسیون نیز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، روز شنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ در پایان جلسه ستاد ملی کرونا به ارائه گزارشی از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز پرداخت.

وی در ابتدا به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیسی با عنوان این مطلب که ویروس دلتا خیلی از کشورهای دنیا را درگیر کرده است، افزود: این ویروس تقریباً همه استان ها را فرا گرفته و نوع ابتلا مشخص است که ویروس غالب، ویروس دلتا است.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل و ناراحت کننده این است که میزان رعایت پروتکل ها به ۴۸ درصد رسیده و قطعاً منجر به افزایش بیماران خواهد شد.

رئیسی گفت: میزان پلمب ها و جرایم کم نیست اما به تنهایی گره گشا نیست و از مردم انتظار می رود به خاطر حفظ جان خودشان، بیشتر به رعایت پروتکل ها اهمیت بدهند.

وی در ارتباط با واکسیناسیون نیز افزود: تزریق روزانه واکسن از مرز ۲۵۰ هزار دوز عبور کرده و واکسن دوز اول و دوم برای افراد بالای ۶۰ سال وجود دارد و نگرانی از این بابت نداریم.

رئیسی با اعلام اینکه تا کنون ۱۱.۲ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شده است، گفت: این هفته هم ۶ میلیون واکسن جدید به دست ما خواهد رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از آغاز واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه خبر داد و افزود: به زودی کار واکسیناسیون برای افراد ۵۰ سال به بالا نیز آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/5317کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب