درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۴۵۵۱۹۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲ : ۱۱ بازدید: ۶۳۵دیدگاه: ۰

استاندار محترم کرمانشاه، این رسمش نیست!

استاندار محترم کرمانشاه، این رسمش نیست! آقای استاندار کرمانشاه! شما از چهره‌هایی هستید که در دوران خاصی در این استان، سلوک داشته‌اید و جریان‌های استان را در آن برهه به خوبی شناخته و حضور شما در استانی که سال‌ها در آن بوده‌اید قاعدتاً با قوه مقومه شناخت، تدبیر، فراست و آرامش باید همخوان باشد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، آقای استاندار کرمانشاه! شما از چهره‌هایی هستید که در دوران خاصی در این استان، سلوک داشته‌اید و جریان‌های استان را در آن برهه به خوبی شناخته و حضور شما در استانی که سال‌ها در آن بوده‌اید قاعدتاً با قوه مقومه شناخت، تدبیر، فراست و آرامش باید همخوان باشد.
اصولا دولت آیت‌الله دکتر رئیسی، دولتی اخلاق‌مدار و اخلاق‌محور در حول امر ولایت است که اگر دوست و دشمن بر هر چیزی در مورد شخصیت ایشان اختلاف داشته باشند، حتما در این مورد متفق‌القولند که سید ابراهیم رئیسی، اخلاقی‌ترین رئیس جمهور ایران در دو دهه گذشته است.
و شما ... استاندار این دولت هستید که به تاسی از ریاستش، شاکله‌اش، شکیبایی و سعه‌صدر باید باشد.
در دوران انتخابات و مناظره‌ها شاهد بودیم رئیس مکرم و محترم دولت با مشی اخلاقی و انسانی بروز و ظهور یافتند و در قبال سیل ناجوانمردی‌های  رسانه‌ها حتی رسانه‌های بیگانه، نشان دادند که چقدر در خودساختگی اخلاقی پیش رفته‌اند.
متاسفانه رویکرد بعد از انتخابات در استان ما همخوانی و همخونی با مشی اخلاقی رئیس دولت نداشته و ندارد.
 امواج هدایت‌شده و سامان‌یافته‌ تخریب علیه افراد مطروحه برای مدیریت در دستگاه‌های مدیریتی استان، فراتر از اصول اخلاقی رهایش یافت که در هیچ برهه‌ای این امر با این شدت و با این میزان از دین‌فروشی سابقه نداشته است.
حتی در دورانی که شما در استان تشریف داشتید قطب‌ها و جریان‌های سیاسی حرمت‌مدار و اخلاقی حرکت می‌کردند.
این وضعیت تخریبی در ماه‌های اخیر قابل بررسی است که چه دست‌هایی در آن دخیل بوده و هستند.
آیا طرفداران یک تشکیلات سیاسی بدون داشتن موتور محرکه‌ پنهان می‌توانند در این حد به تخریب چهره‌های نخبه و درخشان استان بپردازند؟
هدف از این موتور تخریب که بوی تعفن بی‌اخلاقی‌اش فضای سیاسی استان را مشمئز کرده، از این سیر ممتد و مداوم تخریب چیست؟
کدامین شرع و عقل و کدامین شخصیت دینی و سیاسی چنین فتوا صادر کرده که می‌توان چهره‌های ملی و نامدار مردم را تخریب کرد و آب هم از آب تکان نخورد!؟
امروز  سربازان گمنام امام عصر (اروحنا فداه) و سایر عزیزان مرتبط لازم است که موتور محرکه جریان تخریب را شناسایی کرده و با ردزنی و چهره‌زنی پشت‌پرده‌های سیاسی، اقتصادی و انتخاباتیِ خیانتکاری که به دنبال قلع و قمع نخبگان خوشنام کرمانشاه برای جا باز کردن نیروهای بی‌خاصیت، گوش به فرمان و رای جمع‌کن، هستند از بروز فاجعه‌ای انسانی در کرمانشاه جلوگیری کنند.
 عقل، شرع و منظومه‌ انقلاب شکوهمند اسلامی به ما می‌گوید که جریان‌های ولایی، متدین و مهذب در این راستا حرکت نمی‌کنند و نباید حرکت کنند که محور اصلی اندیشه‌ و عمل آن‌ها که کم‌ترین بویی از اسلام ناب محمدی برده‌اند همان است که آن عقل کل فرمودند؛ «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»
تبعیت محض از جریان حماله الحطبی که در حوزه حاکمیتی و در موقعیت کنونی، تفرق در جبهه انقلاب را به بهانه عدم مقبولیت انتصاب، بر نیزه‌ خودخواهی کرده‌اند، اوج فقدان تدبیر است!
دولتمردان با تدبیر، دوراندیشی و سعه‌صدر و بدون حاشیه‌سازی باید به حل مشکلات حادث رسیدگی و از دمیدن بر شعله افروخته شده غوغاسالارانِ فاقد اصل تقوا، جداً باید احتراز کنند.
امروز با درگیری‌های دولت در حوزه‌های مختلف، ما نیاز به آرامش و هم‌افزایی در راستای اخلاق و ادب در دولت هستیم.
مضاف بر آن، چهره‌های استانی و ملی ما نباید مورد هجوم ناجوانمردانه و خالی از انصاف عده‌ای معامله‌گر خودشیفته قرار گیرند تا جایی که به نماینده محترم و پرتلاشی، عنوان نماینده مفقود و به آن مدیر ارزشمندی که سال‌ها در دفاع از اصول انقلاب، فشارهای زیادی را متحمل شده، انگ‌ها و  اتهام‌های زشتی وارد شود.
من تردید ندارم جریان مذکور که دیروز علیه شما بود و امروز در ستایش شما شعر تعلق‌آمیز  می‌سرایند و گزارش  منفعت‌اندیش منتشر می‌سازند روزهای ماضی برای اصحاب قدرت استان رپرتاژهای افتخار می‌ساختند، اگر در راستای منافعشان حرکت نکنید به شما رحم نخواهند کرد و چنان حلقه‌ منفعت‌طلبی‌شان را بر شما فشرده خواهد ساخت که یا باید از دنیا و آخرت خود بگذرید و مطابق میل اینان عمل کنید و یا اینکه با روحی درهم گسیخته و جسمی آزرده و خاطراتی تلخ از کرمانشاه بروید!
آقای استاندار! امیرالمومنین (ع) کلام و رفتارش باید برای مردم ما و به خصوص برای شما - به عنوان یک کارگزار ارشد نظام اسلامی -  ملاک و میزان باشد. آن شخصیت بی‌نظیر تمام تاریخ بشر که این روزها و این ماه مزین به نام مبارک اوست، در چندین موقعیت چنین فرموده‌اند که؛ (آلَةُ الرِّئاسَةِ سِعَةُ الصَّدرِ)
لذا پسندیده نیست که اختلاف‌نظرهای مسئولین دولت بوق کوی و برزن باشد و عده‌ای که مستقیم و غیرمستقیم، فهمیده و نفهمیده و با غرض یا مرض! آتش بیار اختلاف و تفرقه شده اند، بر بام این اختلاف‌ها پایکوبی کنند و قند در دلشان آب شود!
ما بنا به مشی سالیان دور، تبعیت از امر ولایت را بدون تفسیر به رای و حاشیه‌پردازی عرض نموده و روش و منشی که متابعتش از هوای نفس نقاب‌داران قدرت‌طلب و انقلابی‌نماهای فرصت‌طلب است  را، خلاف اخلاق دینی و انسانی دانسته و با شدت تمام آن را محکوم می‌دانیم.
مسائل چند هفته‌ اخیر در کرمانشاه، دل خون‌داده‌ها و خون دل خوردگان انقلاب را به درد آورد‌  ‌فرزندان ایلات ما از این رویه‌ نخبه‌کشی که کم‌تر عنصر موثری در استان تاکنون در مقابلش قد علم کرده است به شدت گله‌مند و سیاسیونی که دغدغه نام و نان ندارند و سد کردن مسیر نورانی رهبری و شهدا برایشان خط قرمز سکوت است، نمی‌توانند بیش از این نگرانی خود را در این زمینه پنهان نمایند.
تخریب چهره‌های ملی و علمی کرمانشاه آن هم به دست کارگردانان پشت صحنه‌ بی‌هویت، بی‌اخلاق و ضعیف‌الایمانی که به طمع قدرت و ثروت، بر هر چه جوانمردی و شرافت است پا نهاده‌‌اند، امری نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت و هر کرمانشاهی جوانمرد با غیرتی در مقابل هجوم به ارکان رشد و پیشرفتش خواهد ایستاد.
تیم‌های مسلح به تخریب در این بازه چندماهه و به خصوص در هفته‌های اخیر هر آنچه خواستند گفتند و از هر بی‌اخلاقی که از دستشان برمی‌آمد فروگذار نکردند تا جایی که به انتشار فیش حقوق و زیر و رو کردن زندگی خصوصی یک استاد تمام‌نخبه، انقلابی، بومی و دانشمند که تاثیرگذاریش در حوزه‌ کاری و اداری بر آن‌ها که کم‌ترین فهمی از آن حوزه دارند درخشان و غیرقابل چشم‌پوشی است، پرداختند و کاش به این اکتفا می‌کردند که برخی از این رسانه‌های فیک‌ دنیاطلب حتی در مذهبش هم تشکیک وارد کرده بودند که داستان شیخ شیرین سخن شیراز را برای انسان در قبال این جماعتِ نقابِ انقلابی زده‌ی تهی از اخلاق و انصاف تداعی می‌کند که؛ گر تو قرآن بدین نمط خوانی/ ببری رونق مسلمانی!
از سر برادری و بر مبنای وظیفه شرعی و انقلابی اگر به قیمت دل‌آزردگی  جنابعالی بینجامد باید بگویم در ابتدای کار بر شما امری واجب است که با استمرار این روش نامبارک، غیراخلاقی و حتی غیرانسانی که در شان هیچ دولتی نبوده قاطعانه برخورد نمایید و اگر به سکوت خود ادامه دهید و در دفاع از نیروهای نخبه‌ انقلابی بیش از این مسامحه تعمدی شود  دور نخواهد بود که این «شترِ مست از قدرت کاذب» که حتما در خانه هر خادمی و مدیری  که بخواهد در این استان خدمت کند، از جمله شما، هم خواهد خوابید.
دوم اینکه حیثیت شغلی و انسانی افراد بازیچه قدرت‌طلبی و رانت‌خواری نیست.
 مطالب منتشره در فضای مجازی از بی‌تقوایی فراتر است و مرزهای اخلاق و ادب را در هم نوردیده ما در برهه‌های سخت انقلاب آموخته‌ایم که به قول شهید مظلوم بهشتی؛ «سخت‌ترین مبارزه، مبارزه با نفاق است. مبارزه با زیرک‌هایی است که احمق‌ها را وسیله قرار می‌دهند». در جریانات اخیر هم با احترام کامل به نقادان محترم و انقلابی و دغدغه‌مندی که نقدهای درستی روا داشته و به زبان حبیبانه و طبیبانه اعلام موضع کرده و مطالبه حق‌مدارانه داشته‌اند، انتظار طبیعی از نماینده عالی دولت اخلاق‌مدار آیت‌الله رئیسی آن است که در سریع‌ترین زمان ممکن با تخریب‌کنندگانی که حتی به حریم خصوصی افراد هم رحم نکرده‌اند و نخبگان استان را به زیر تیغ تهمت و دروغ برده‌اند، به بهترین و شدیدترین وجه ممکن برخورد نموده و مماس با برخورد با این هواشناسان سیاست‌باز، بر نخبگان استان محبت و احترام را نثار نماید تا واسطه‌های نفاق از این پیام‌ موکد، اخلاق ولایتی و حکومتی را بیاموزاند و بفهمند که حفظ شرافت و آبروی افراد و به خصوص نخبگان ارجمند بسیار گرانبهاتر از دنیاطلبی سخیف و قدرت‌طلبی پرهذیان و چهره‌های پشت پرده‌های منفعت‌طلب است.
بی‌تردید شما نماینده دولتید و دولت منصوب شما انتظارش در آغاز خدمت مومنانه شما، دوری از حاشیه‌پردازی و حاشیه‌سازی و نیز خاک پاشیدن به صورت متملقین تعلق پیشه است.
البته از روحانیت معظم استان و در راس آن‌ها عالم عامل و فقیه ارزشمند، حضرت آیت‌الله علما، که همواره در تمامی جریان‌ها بر اصل اخلاق و اسلام و اخوت تاکید داشته‌اند خاضعانه باید سپاسگزاری نمود که در این میدان با بصیرت تمام وارد شده‌اند.
ذکر این نکته ضروری است مدیرگزینی در استان اگر بر این پاشنه معیوب، منکسر، تنگ‌نظرانه، فاقد تدبیر، غیرشرعی و غیراخلاقی بچرخد، آسیب‌های فراوانی به دولت در کرمانشاه وارد خواهد کرد که هرگز قابل جبران نخواهد بود.
انسان‌ها زاییده‌ نوسان و نسیان و غرور هستند.
نظام همواره با عفو، اغماض و نگاه بلند مقام معظم رهبری به موضوع نگریسته ومی‌نگرد.
امام‌المسلمین حتی به متهمین در قوه محترم قضائیه با نگاه ولایی می‌نگرند، لذا ضرورت دارد برای کیان نظام و انقلاب نگاه‌ها را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم که تخم بی‌اخلاقی در زمین پاک دولت فعلی کاشته شود که اگر این اتفاق رخ بدهد، شاخه‌ها، تیغ‌ها و میوه‌های مسمومش بر چشم و صورت و هاضمه‌ ساکتین و همراهان این کاشت، آزارش را خواهد رساند.
مشی ریاست محترم دولت از کابینه پیداست.
ضمن عدم مماشات با پدیدآورندگان وضع موجود و حذف آن‌ها از چرخه دولت، باید خادمین و مدیران سالم، پاکدست، نخبه، ولی‌شناس و جوان در دولت‌های ماضی نه تنها به‌کار گرفته شوند که از آن‌ها باید قدردانی کرد که با چه فشارها، سختی‌ها و خون دل خوردن‌هایی از تداوم و وسیع‌تر شدن مصیبت‌های وضع موجود جلوگیری کرده‌اند‌.
آن‌ها که این مدیران و نخبگان مجاهد، فکور و انقلابی را بدون بررسی دقیق رزومه‌ کاری و حیطه‌ اثرگذاری و خدمات، تنها به بهانه‌ حضور در دولت قبل، نکوهش و تخریب می‌کنند، یا واقعا جاهلند و فهم سیاسی درستی ندارند و یا همانند بخش قابل توجهی از یک خط ضعیف، بی‌اعتقاد و نونهال فکری در کرمانشاه، در پی منافعی هستند که می‌دانند با حضور این مدیران نخبه، انقلابی و اندیشمند به یغما خواهد رفت. صد البته مطالبه‌گران‌ مطلوب در جایی که اطلاعاتی در زمینه نصب مدیری دارند. باید بفرمان مقام معظم رهبری در منشور آتش به اختیار ان را ابتدا با حفظ اخلاق و محرمیت به استحضار مسئولین ذیربط برسانند و بعد ازان تکلیف را از خود ساقط بدانند.
آقای استاندار،مومن‌،ولایتی واگاه استان
این شرح مطول پایان رفت.
وظیفه‌ برادری دینی را انجام داده‌ام که صادق آل محمد (ص) در ستایش آن فرمودند:
أحَبُّ إخوانی إلَیَّ مَن أهدی إلَیَّ عُیُوبی.
محبوب‌ترینِ برادرانم نزد من، کسی است که عیب‌هایم را به من هدیه کند. آتش به اختیار رهبر با حفظ موازین خواهیم ماند و مطالبه‌گری را حق خود می‌یانیم.
یا علی

محمدحسین ترکمن

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/45519کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب