درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۱۴۳۷۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۴۸ : ۰۵ بازدید: ۳۴۴دیدگاه: ۰

الزامات خدمت‌رسانی دولت سیزدهم

الزامات خدمت‌رسانی دولت سیزدهم محرم نمونه روشنی از جابجایی دروغ و واقعیت و جابجایی جلاد و شهید است که در ۱۴۰۰ سال پیش رخ داد،

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

 الف) در تاریخ زندگی اجتماعی ائمه اطهار علیه‌السلام آمده است: روزی در مدینه زمینه عرضه گندم بسیار کم شد و مردم برای تهیه آن به زحمت افتاده بودند، امام صادق علیه‌السلام پیشکار خود را صدا زده و فرمودند؛ وضعیت ذخیره گندم ما چگونه است؟ وی عرض کرد برای یک سال مصرف خانواده شما گندم ذخیره داریم و جای نگرانی نیست! حضرت صادق (ع) فرمود؛ تمام گندم‌ها را به بازار ببر و بین مردم عرضه کن تا کمی از آلام مردم کم شود و وقتی با مخالفت‌های پیشکار خود مواجه شدند فرمودند؛ اگر تا آخر سال نیز گندم گیرمان نیامد باکی نیست هر چه مردم کردند ما نیز همان می‌کنیم، گندم نبود با جو و اگر آن هم نبود با هسته خرما سر خواهیم کرد ...
این درس عملی آن امام و پیشوای ما در مواجهه با مشکلات اقتصادی در جامعه است، قدم اول در حل مشکلات معیشتی در یک کلام انصاف نسبت به یکدیگر است که بدون تعارف باید گفت زمینه آن در جامعه کم شده و باید خطبا و خواص جامعه برای ترمیم آن بکوشند و کم‌تر به مسائل غیراولویت‌دار و حاشیه‌ساز بپردازند.


ب) بسیار شنیده‌ایم که حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام با وجود مکنت مالی در زندگی خود خصوصاً در زمان خلافت چنان زندگی می‌کردند که پایین‌ترین افراد جامعه از نظر اقتصادی بر زندگی ایشان رشک نبرند و درد خود را راحت‌تر تحمل نمایند. اکنون که دولت جدید با انتقادات فراوان نسبت به خوی اشرافی‌گری دولت قبل پا به میدان گذاشته باید در کنار حرکت‌های جهادی دست به یک اقدام انقلابی زده و به معنای واقعی زندگی مدیران خود را کنترل کرده و اجازه ندهد همان خوی خودبرتربینی و برداشت‌های نجومی در این دولت تکرار شود. آحاد جامعه در مواقع سختی به همین ریزه‌کاری‌ها نیز توجه می‌کنند و اگر سطح زندگی مدیران را نزدیک به خود ببینند و در یک کلام آن‌ها را در درد و رنج خود شریک بپندارند، مشکلات را راحت‌تر تحمل کرده و برای رفع آن‌ها همراهی بیش‌تری از خود نشان می‌دهند.


ج) یک آهنگی بالاتر از هماهنگی است و شکر خدا در قوای سه‌گانه این یک آهنگی مشاهده می‌شود و باید مراقبت کرد چرا که این وحدت نظر حتماً دشمنانی دارد که مترصد فرصت برای ضربه زدن به آن هستند. به عنوان نمونه فردا که بر سر رای اعتماد به وزرا اختلاف پیش می‌آید، برخی از معاندان از آن برای ایجاد اختلاف استفاده خواهند کرد که همه باید مراقب باشیم یک آهنگی به معنای عدم استفاده از اختیارات نیست و رای ندادن به چند وزیر از سوی مجلس نیز به معنای اختلاف قوا نخواهد بود.


د) امروزه به همان میزان که عملکرد دولت و مدیران آن تصویرگر کارآمدی و خدمت‌رسانی دولت خواهد بود تبلیغات و ترفندهای ژورنالیستی برای دولت تصویر‌سازی خواهند کرد، لذا ارتقای سواد مجازی آحاد جامعه بسیار مهم است تا تصویر غلطی از دولت و مدیران در افکار عمومی ترسیم نشود. در این میان روشنگری به موقع که لازمه آن رصد لحظه‌ای اخبار و رویدادهاست، منوط به جهاد تبیین شبکه هادیان سیاسی و شبکه هدایتگران در آن است که باید  همواره در تحقق آن بکوشیم.
ختم کلام آنکه محرم نمونه روشنی از جابجایی دروغ و واقعیت و جابجایی جلاد و شهید است که در ۱۴۰۰ سال پیش رخ داد، تا جایی که کشتی نجات امت اسلامی را خروج‌کننده علیه دین خدا معرفی کردند و بزرگ‌ترین جنایت را علیه بشریت و ولی خدا در زمین انجام دادند.
«و لعن‌الله علی القوم الظالمین».

دکتر قاسم حبیب‌زاده

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/14370کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب