درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه سینما و تئاتر/ایران شناسه: ۷۳۸۹۳۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۴۳ : ۱۷ دیدگاه: ۰

معاون مطبوعاتی:

تحریم جشنواره فیلم فجر بیشتر یک اقدام نمایشی بود

 تحریم جشنواره فیلم فجر بیشتر یک اقدام نمایشی بود فکر می‌کنم تحریم‌هایی که پیش از جشنواره درباره آن صحبت می‌شد، بیشتر از این که تحریم واقعی باشد، یک اقدام و تحریم نمایشی است و تعداد فیلم‌هایی که در جشنواره وجود دارد، بر این امر صحه می‌گذارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فرشاد مهدی‌پور با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و تماشای آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جریان تولید در سینمای ایران با نام فارابی گره خورده و فارابی با تغییر ریل‌گذاری جایگاه حمایتی خود در سینما را احیا کرده است.

او شامگاه پنجشنبه ۱۳ بهمن در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت و به تماشای آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نشست. وی با اشاره به حضور ۹ اثر فارابی در این دوره از فجر گفت: بنیاد سینمایی فارابی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان و متولیان سینمای کشور به شمار می‌آید و تولیدات آن افزایش یافته و امسال با حضور این ۹ اثر در جشنواره، روند بسیار خوبی را در حوزه حمایت از فیلمسازی در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: نوع فیلم‌هایی که بنیاد سینمایی فارابی در سال جاری تولید کرده است،‌ قابل قبول است. فارابی به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ سینمایی، جایگاه و نقش خود را در سینما با تغییر ریل گذاری احیا کرده است. به نظر من جریان تولید در سینمای ایران با نام فارابی گره خورده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره راه‌اندازی باشگاه فیلم اولی‌های فارابی و حضور سه تولید این باشگاه در جشنواره چهل و یکم گفت: معتقدم تا پایان تاریخ نمی‌توان گفت که نسل اولی از سینما وجود داشته و فیلمسازی کرده است. این دگرزیستی به عنوان توانایی فردی ایجاد شده است و اگر فیلمی به بخش مسابقه می‌رود حتما لوازم مورد نیاز را تامین کرده و امیدوارم فیلم‌های خوب و قابل دفاعی را در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد باشیم.

مهدی‌پور جشنواره فیلم فجر را مهم‌ترین رخداد فرهنگی در نیمه دوم سال دانست و ادامه داد: جشنواره فیلم فجر هرساله حواشی مختلفی داشته است اما فکر می‌کنم تحریم‌هایی که پیش از جشنواره درباره آن صحبت می‌شد، بیشتر از این که تحریم واقعی باشد، یک اقدام و تحریم نمایشی است و تعداد فیلم‌هایی که در جشنواره وجود دارد، بر این امر صحه می‌گذارد. در واقع فیلم‌هایی که در جشنواره امسال حضور دارد، صرفا متعلق به کارگردان و نویسنده نیست و کنش‌گران اجتماعی در ساخت این فیلم‌ها نقش داشته‌اند.

وی افزود: رسانه‌های خارجی گاهی می‌خواهند مانع تراشی کنند اما حضور سینماگران و مردم در جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد که استقبال از این دوره جشنواره خوب بوده است.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان به فارابی رفت

رییس پژوهشکده شورای نگهبان با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و تماشای یکی از آثار حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره تولیدات این نهاد بیان کرد: فیلم‌های فارابی به ایجاد تحرک و پویایی در فضای سینما کمک کرده‌اند.

دکتر عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشکده شورای نگهبان در دومین شب از نمایش فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج نشست.

وی همچنین در دیدار با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره تولیدات این نهاد ملی سینمای ایران گفت: از همه عزیزان و دست اندرکارانی برگزاری جشنواره چهل و یکم در فارابی تشکر می‌کنم که با تهیه و تولید فیلم‌هایی که مورد نیاز جامعه ما هست، به ایجاد و افزایش تحرک و پویایی در فضای سینما کمک کرده‌اند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور ۹ اثر از بنیاد سینمایی فارابی تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73893کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب