درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی/ایران شناسه: ۱۹۱۳۱۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۳۳ : ۰۶ بازدید: ۲۹۹دیدگاه: ۰

اصلاح فرهنگ خرید یا توزیع بیشتر؟

اصلاح فرهنگ خرید یا توزیع بیشتر؟ خریدهای هیجانی عامه مردم در زمان کمبود یک کالا حکایت از یک واقعیت تلخ دارد و آن اینکه فرهنگ خرید در جامعه نیازمند اصلاح جدی است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،  خریدهای هیجانی عامه مردم در زمان کمبود یک کالا حکایت از یک واقعیت تلخ دارد و آن اینکه فرهنگ خرید در جامعه نیازمند اصلاح جدی است.
به عنوان مثال در زمان کمبود عرضه مرغ، اگر آحاد جامعه هشتاد میلیونی اراده کنند که مازاد نیاز خرید کنند، دولت هر میزان هم که عرضه را افزایش دهد، باز هم صف های مرغ برچیده نخواهند شد. به نظر می‌رسد دولتمردان به همان میزان که برای رفع کمبودها و افزایش تولید و عرضه تلاش می‌کنند، باید برای اصلاح فرهنگ جامعه در حوزه های تولید، توزیع، مصرف، خرید و ... نیز تلاش کنند.
به قول معروف حتی اگر امام معصوم هم در مسئولیت ریاست جمهوری قرار گیرد ولی مردم بنای همکاری نداشته باشند، ایشان نیز کاری از پیش نخواهند برد.

دکتر قاسم حبیب زاده

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/19131کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب