درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی/ایران شناسه: ۸۰۲۱۸۶ تیر ۱۴۰۲ - ۵۶ : ۱۷ دیدگاه: ۰

امنیت اقتصادی در گرو افزایش تعداد وکلا

 امنیت اقتصادی در گرو افزایش تعداد وکلا رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: با افزایش تعداد وکلا، امنیت اقتصادی در کشور تامین می شود.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

چرا مجلس در حوزه کانون وکلا شروع به تحقق و تفحص کرده است؟

حاجی دلیگانی: هر چقدر بررسی داشته ایم مشاهد شد زوایای تاریک و غیر شفافی در عملکرد ۲۷ کانون وکلای دادگستری و مرکز وجود دارد، از روش های مختلف استفاده کردیم بدون نتیجه ماند. لذا با توجه به موارد قانون اساسی که مجلس را مجاز دانسته از هر پدیده ای تحقیق کند از این ظرفیت قانونی خود استفاده کردیم.

سوال: مهم ترین محورهای تحقیق جیست؟

حاجی دلیگانی: مردم از جهت مسائلی که پیش می آید دسترسی راحت ارزان به خدمات مشاوره حقوقی داشته باشند و بتوانند وکیل راحت بگیرند و همواره اجازه دهیم جوانان که در رشته های حقوقی درس خواندن پروانه وکالت گیرند، اما مواجه هستیم برخلاف مصوبه قانونی مجلس محدودیت های ایجاد شده آزمون هایی برخلاف قانون ایجاد می کنند و در بعد بحث اشتغال و دعوا های مشکل زا است.

سوال: با کجا مکاتبه داشته اید؟

حاجی دلیگانی: از طریق کمیسیون مکاتبه هایی صورت گرفته است، اما متاسفانه این کانون ها کمترین توجه را داشته اند.

سوال: چه مواردی رعایت نمی شود؟

حاجی دلیگانی: ماده ۵ قانون کسب و کار می گوید باید یک آزمون برگزار شود و نحوه قبولی را هم اعلام کرده، اما علی رغم این موضوع آزمون های دیگری هم طراحی شده است.

 با قانون تسهیل آمده ایم که بحث و فضای کسب و کار در حوزه وکالت را تسهیل و عملیاتی کنیم نمی شود برای یک وکالت این همه دست انداز وجود داشته باشد این به سبب انحصارات است.

سوال: نظر شما در خصوص کانون وکلا چیست؟

سیاح: مشکل ما با کانون وکلا اتصال نیست، مسئله ما این است که وقتی وکیل کم و گران است فعالان نمی توانند از آنها استفاده کنند و این مشکل ساز برای کشور است و اگر تعداد  افزایش داشته باشد امنیت اقتصادی تامین می شود. ما می گوییم اجازه دهید خدمات حقوقی افزایش پیدا کند.

مجلس باید حق تنظیم گری ارائه مجوزها را از این کانون ها بگیرد. قوانین کهنه باید کنار برود، باید کانون ها اقدامات سندیکای انجام دهند نه این که در را ببندند تا کسی وارد نشود تا دستمزد ها بالا باشد.

تا به امروز کانون وکلا هیچ همکاری هایی با ما انجام نداده است.

سوال: شما چه کاری انجام دهید؟

سیاح: امید ما این است که حق صدور مجوز را از این نهادهای خود انتظام گرفته شود.

سوال: چرا خودتون مجوز ندادید؟

سیاح: در این مورد صدق نکرد چرا که باید قوه همکاری و قبول کند حداکثر تا سه ماه دیگر مجوز های خارج از سامانه کسب و کار صادر شود از انتفاع خارج خواهد شد.

سوال: در دستور کار مجلس چیست؟

حاجی دلیگانی: مجلس آمادگی ورود به بعد نظارت در خصوص صدور مجوزهای نظام های خود انتظام را دارد از بعد قانون گذاری آماده دریافت پیشنهاد و انجام اقداماتی هستیم.

این که بعد تنظیم گری و نظارت را بر عهده خود این بخش ها گذاشته ایم مشکلاتی دارد.

سوال: چه تعداد کانون وکلا به سامانه انتشار و دسترسی آزاد متصل شدند؟

نیک پی: از ۲۷ کانون ۴ کانون به سامانه متصل شده اند قانون کانون ها را به اتصال سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات ملزم کرده است.

سوال: اگر کانون وکلا متصل به سامانه مجوز کسب و کار شوند چه حسنی برای مردم دارد؟

حاجی دلیگانی: دسترسی مردم به مشاوران حقوقی آسان می شود و انحصار از بین می رود و پیشگیری بیشتر می شود. همچتین از تعداد دعوا های حقوقی کاسته می شود رسیدگی قضات آسوده تر خواهد شد مذاکرات در دادگاه ها دقیق می شود و از جهت اقتصادی هم می تواند گشایش ایجاد و به استاندار های جهانی نزدیک می شویم.

سوال : همکاری شما با قوه قضائیه چگونه است؟

حاجی دلیگانی: در این تحقق انتظار داریم همکاری لازم را با مجلس داشته باشند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80218کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب