درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۱۵۲۴۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۴۸ : ۱۰ دیدگاه: ۰

کره جنوبی هشدار داد؛

حمله هسته‌ای پیونگ‌یانگ، یعنی پایان حکومت کره شمالی

حمله هسته‌ای پیونگ‌یانگ، یعنی پایان حکومت کره شمالی دولت کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای علیه سئول و واشتنگن استفاده کند، پاسخ این دو کشور «قاطع و همه‌جانبه» خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از رویترز، در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، وزارت دفاع کره جنوبی امروز جمعه به همسایه شمالی خود هشدار داد که اگر پیونگ‌یانگ اقدام به حمله هسته‌ای علیه کره جنوبی و آمریکا کند، با «پاسخ فوری، همه‌جانبه و قاطع» این دو کشور روبرو می‌شود و این یعنی پایان حکومت «کیم‌جونگ اون».

کره شمالی اخیراً در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا در شبه‌جزیره کره و انجام رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن در نزدیکی مرزهایش، تعداد آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

دیروز پنج‌شنبه وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: استقرار ناوهای راهبردی هسته‌ای آمریکا در سواحل کره جنوبی از جمله یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای، منطبق بر معیارهای ما برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.

«کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی با اشاره به اینکه ارسال زیردریایی اتمی آمریکا به کره جنوبی تنش در منطقه را تشدید می‌کند، تأکید کرد: پس از پهلو گرفتن زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی، در آستانه استفاده از تسلیحات اتمی قرار گرفته‌ایم.

هماهنگ کننده کاخ سفید برای منطقه هند و اقیانوس آرام چند روز پیش گفت که یک زیردریایی آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته در بندری در کره جنوبی پهلو گرفت.

این خبر در حالی است که پیونگ یانگ این اقدام واشنگتن را محکوم و آن را تلاش برای ارسال زیردریایی هسته‌ای به آب‌های نزدیک به شبه جزیره کره قلمداد کرد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی هم اظهار داشت که این اقدامات آمریکا تنها منجر به دوری بیشتر کره شمالی از گفتگو خواهد شد. وی تأکید کرد که کره شمالی آماده مقابله قاطعانه با هر اقدامی است که حاکمیت آن را نقض کند و پیشنهاد مذاکره با آمریکا در چنین شرایطی بیشتر شبیه «یک رؤیا» است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/81524کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب