درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه اقتصاد بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۹۴۹۵۸ آبان ۱۴۰۱ - ۴۳ : ۰۶ دیدگاه: ۰

ذخیره گاز انگلیس فقط تا 9 روز دیگر/ لندن درصدد تعلیق کمک‌های خارجی

 ذخیره گاز انگلیس فقط تا 9 روز دیگر/ لندن درصدد تعلیق کمک‌های خارجی گزارش رسانه‌های بریتانیا حاکی از آن است که ذخایر گاز بریتانیا فقط برای 9 روز کافی است و نخست وزیر جدید این کشور در تلاش برای کاهش هزینه‌ها در حال بررسی تعلیق بودجه کمک‌های خارجی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، گزارش رسانه‌های بریتانیا حاکی از آن است که ذخایر گاز بریتانیا تنها برای 9 روز کافی است.

بر اساس گزارشی که روزنامه بریتانیایی «دیلی میرور» به نقل از بریتیش گاز منتشر کرده است، این کشور پایین‌ترین سطح ذخیره‌سازی گاز را در اروپا دارد، در حالی که هشدار داده می‌شود در صورت کمبود گاز در زمستان امسال، بریتانیایی‌ها ممکن است با خاموشی برنامه‌ریزی شده 3 ساعته مواجه شوند.

مالک شرکت بریتیش گاز هشدار داد که فقط 9 روز از ذخیره گاز باقی مانده است و این در حالی است که این کشور یک سایت ذخیره‌سازی غول پیکر را قبل از زمستان بازگشایی خواهد کرد.

شرکت سنتریکا گفت که بریتانیا کمترین میزان ذخیره گاز در اروپا دارد در مقایسه با آلمان با ذخیره ۸۹ روزه، فرانسه ۱۰۳ روز و هلند که ۱۲۳ روز ذخیره گاز دارد.

این شرکت همچنین روز جمعه اعلام کرد که میدان گاز خام خود - یک مرکز ذخیره سازی در زیر دریای شمال در سواحل یورکشایر - را در اقدامی که ظرفیت گاز بریتانیا را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد، بازگشایی خواهد کرد.

این شرکت افزود: اگرچه این سایت راه حلی سحرآمیز برای امنیت انرژی نیست، اما یک عنصر کلیدی در کمک به بریتانیا در زمستان امسال خواهد بود.

گزارش شده است که قانون اضطراری تامین برق (ESEC) به نخست وزیر اجازه می‌دهد تا برای محافظت از منبع برق، خاموشی ایجاد کند.

 

* احتمال تعلیق کمک‌های خارجی انگلیس

گزارش‌های بریتانیا حاکی از آن است که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر جدید بریتانیا در تلاش برای کاهش هزینه‌ها و متعادل کردن مجدد اقتصاد در حال بررسی تعلیق بودجه کمک‌های خارجی این کشور برای دو سال دیگر است.

روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه نوشت که میزان هزینه‌های بریتانیا برای کمک‌های خارجی ۰.۵ درصد از درآمد ملی تعیین شده است.

بریتانیا دو سال پیش به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، هزینه‌های کمک‌های خارجی خود را کاهش داد.

سوناک که در آن زمان وزیر دارایی بود ( سال گذشته) گفت که هزینه‌های خارجی باید تا سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به ۰.۷ درصد از تولید اقتصادی بازگردد. اما تلگراف در گزارش خود اشاره کرد که مقامات بریتانیا در حال بررسی تمدید کاهش هزینه‌های کمک‌های خارجی برای دو سال دیگر تا سال های ۲۰۲۶-۲۰۲۷ هستند.

رسانه‌ها گزارش دادند که ریشی سوناک و جرمی هانت، وزیر دارایی در حال بررسی افزایش ۵۰ میلیارد پوندی (۵۸ میلیارد دلاری) مالیات و کاهش هزینه‌های عمومی برای ایجاد تعادل در امور مالی عمومی هستند.

نخست وزیر جدید ۴۲ ساله انگلیس پیشتر گفته بود که برای اصلاح اشتباهات لیز تراس، نخست وزیر سابق که ناظران آن را نشانه بازگشت به ریاضت می‌دانستند، باید «تصمیمات دشوار» اتخاذ شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69495کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب