درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۵۰۲۰۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹ : ۰۸ دیدگاه: ۰

سخنگوی ستاد کرونا:

مصوبات نوروزی در صورت اوج‌گیری کرونا تغییر می‌کنند

مصوبات نوروزی در صورت اوج‌گیری کرونا تغییر می‌کنند سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: چنانچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد به نظر نمی‌رسد مجددا با اوج گیری بیماری رو به رو باشیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، عباس شیراوژن دو روز قبل در پیامی توییتری مصوبات ستاد ملی کرونا درباره سفرهای نوروزی را تشریح کرد و وی در گفت‌وگو با میزان در خصوص این مصوبات توضیح داد: این مصوبات مشروط به این است که فضای بیماری همچنان کنترل شده باشد و اگر خدایی نکرده به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و یا هر دلیل دیگری بیماری مجددا اوج بگیرد و یا سویه جدیدی شیوع پیدا کند، مصوبات تغییر پیدا خواهند کرد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ضمن اشاره به اینکه ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و فضای روحی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که متاسفانه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شده اند، ادامه داد: چنانچه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون به خوبی صورت گیرد و مردم در سفرهای نوروزی و دید بازدیدها دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیرند به نظر نمی‌رسد مجددا با اوج گیری بیماری رو به رو باشیم.

شیراوژن با بیان اینکه ما در حال حاضر در مراحل اولیه شیب نزولی هستیم و اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت گردد و مردم هم هر چه سریع‌تر به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند به نظر می‌رسد بتوانیم این موج را پشت سر بگذاریم، متذکر شد: اگر مردم این بیماری را جدی نگیرند و فکر کنند که این بیماری به پایان رسیده است با موج جدیدی از بیماری مواجه می‌شویم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در پاسخ به این سوال که آبا می‌توانیم در سال جدید با پاندمی کرونا خداحافظی کنیم، اظهار کرد: چندان نمی‌توانیم در مورد دور دست‌ها صحبت کنیم و باید منتظر بمانیم و ببنیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

شیراوژن در خصوص تصمیم ستاد کرونا در رابطه با تزریق در چهارم عنوان کرد: ستاد ملی کرونا هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده و در این مورد در حال بررسی است و چنانچه انجام این اقدام لازم باشد حتما درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

عباس شیراوژن دو روز قبل در پیامی توییتری مصوبات ستاد ملی کرونا درباره سفرهای نوروزی را تشریح کرد و نوشت: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، هموطنان عزیز می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به دلیل عدم گذشت فاصله زمانی ۳ ماهه با دوز قبلی) برنامه ریزی نمایند.»

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/50200کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب