درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۰۰۱۹۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸ : ۱۰ بازدید: ۱۹۰دیدگاه: ۰

وجوه مشاركت قوي در رقابت واقعي

وجوه مشاركت قوي در رقابت واقعي دشمن به انتخابات به عنوان نقطه گسست و تهديد امنيتي نگاه مي‌كند، نبايد دشمن را در اين نگاه ياري كرد. كسي كه در انتخابات 88 قبل از شمارش آرا درحالي‌كه مردم هنوز پاي صندوق‌هاي رأي بودند، مصاحبه خبري مي‌گذارد و خود را پيروز انتخابات معرفي مي‌كند، در جورچين دشمن براي پروژه گسست و تهديد امنيتي در يك مخرج مشترك زيست مي‌كند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

1- دشمن به انتخابات به عنوان نقطه گسست و تهديد امنيتي نگاه مي‌كند، نبايد دشمن را در اين نگاه ياري كرد. كسي كه در انتخابات 88 قبل از شمارش آرا درحالي‌كه مردم هنوز پاي صندوق‌هاي رأي بودند، مصاحبه خبري مي‌گذارد و خود را پيروز انتخابات معرفي مي‌كند، در جورچين دشمن براي پروژه گسست و تهديد امنيتي در يك مخرج مشترك زيست مي‌كند.
2- گفت‌وگو و مناظرات در انتخابات حول چه محورهايي بايد صورت گيرد؟ عقلانيت سياسي و سياست‌ورزي معقول و صحيح حكم مي‌كند حول حل مشكلات مردم باشد.
تورم، آلودگي هوا، مشكل بيكاري و اشتغال ، ريزگردها و ... مشكل مردم است اگر گفت‌وگوها حول اين مشكلات باشد يك انرژي جديد در انتخابات براي حل مشكلات مردم توليد مي شود كه در تحكيم امنيت ملي و رفاه عمومي به عنوان پيشران عمل مي‌كند.
گفت‌وگو را پايه رسيدن به تفاهم قرار دهيم نه تداوم تخاصم!
هدف از گفت‌و‌گوها ، كشف دردهاي مشترك و ارائه راه حل براي برون‌رفت از مشكلات است.
3- رقابت واقعي چگونه شكل مي‌گيرد چه دوگانه‌هايي و چه دوقطبي‌اي متضمن رقابت قوي و حل مشكلات مردم است؟ دوگانه الهي و مادي ،مقاومت و سازش ، اسلامي و سكولار مردمي و اشرافي ، پاك‌دست و فاسد ، قدرت‌طلب و خدمتگزار ... مي‌تواند دوگانه‌هاي معقول باشند.
دوگانه موافقان و مخالفان نظارت استصوابي، موافقان و مخالفان حجاب اجباري و حجاب اختياري و ... دوگانه‌هاي دست‌ساز دشمن براي پديداري گسست و تهديد امنيتي است. اين دوگانه‌ها شكافي در جامعه ايجاد مي‌كند كه جايگاه زيست سرويس‌هاي موساد و سيا براي ناآرامي‌ها و اردوكشي خياباني است.
مردم انتخابات را نماد وحدت ملي مي‌دانند ، آيا كساني كه خود را در معرض رأي مردم قرار داده‌اند همين فهم از انتخابات را دارند؟!
4- مردم بايد حس كنند كه يك عقل جمعي با چند نگاه تيمي يا گروهي و حزبي وجود دارد كه به دنبال حل مشكلات كشور هستند. رقابت در اين فضا مثبت و متضمن مشاركت جدي و قوي است. مردم بايد حس كنند ابعاد، اطراف و اكناف رقابت مسئله حل‌كن هستند نه مسئله‌ساز و مسئله پاك‌كن!
5- نامزدها بايد با مردم صادق ، شفاف و روراست باشند. خداترسي ، دين‌انديشي ، مردم‌دوستي و اخلاق در كارنامه سياسي آنها يك عدد قابل قبول را نشان دهد.
نامزدها در سابقه خود در نگاه مردم بايد يك تصويري از پاكدستي ، فسادستيزي ، عدالت‌خواهي و ساده‌زيستي ارائه دهند. اين تصوير ، مردم را در هدايت به نقطه گزينش اصلح و ارجح كمك مي‌كند.
آنها بايد در تبليغات خود نشان دهند به دنبال شكل‌‌گيري يك مجلس پاكدست ، پاسخگو و غيروامدار و انتقادپذير و آگاه به حيله‌ها و مكائد دشمن هستند.
مردم بايد نمايندگان را در عمل به سوگند نمايندگي در پاسداشت استقلال و آزادي و پاسداري از اسلام و دستاوردهاي انقلاب و مباني جمهوري اسلامي، صادق بيابند.
6- نگاه تحول‌خواهانه و منتقدانه به مشكلات كشور بايد در ديدگاه‌هاي كساني كه مي‌خواهند خود را در معرض رأي مردم قرار دهند ديده شود و اين يك ضرورت است.
اين نگاه نه در ايام انتخابات بلكه در پيشينه و سابقه كاري آنها بايد وجود داشته باشد .
مردم در پاي صندوق‌هاي رأي بايد يقين كنند به كساني كه رأي مي‌دهند، آنها مي‌روند از حقوق سياسي، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي و امنيتي آنها براساس احكام الله دفاع مي‌كنند.
7- مقام معظم رهبري در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور فرمودند :«حضور در انتخابات صرفا تكليف نيست حق مردم است.»
لذا فلسفه حضور در پاي صندوق‌ها از سوي مردم اين است كه مجلسي شكل گيرد ، «تحول و تحول‌گرايي» را در دستور كار خود قرار دهد و نتيجه اين تحول استيفاي حقوق ملت باشد.
مسئله تحول در منظومه فكري امام خامنه اي (مدظله العالي) طي 30 سال گذشته در 68 سخنراني به گونه‌هاي مختلف بيان شده است. در همين بيانات آغاز 1402 در حرم مطهر رضوي 34 مرتبه موضوع تحول مطرح شده است.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/90019کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب