درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۸۰۹۲۶۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۴۱ : ۰۰ بازدید: ۱۰۴دیدگاه: ۰

شگفتانه شادپيمايي غدير

شگفتانه شادپيمايي غدير آنچه جمعه گذشته در ايران رخ داد يك انقلاب فرهنگي و اجتماعي بود. اين انقلاب ثمره خون دل خوردن علما و فقها و مراجع عاليقدر شيعه طي 1400 سال گذشته است. اين انقلاب از اعماق اقيانوس متلاطم تاريخ اسلام، گوهرهايي را براي بشريت نشان داد كه در حفظ اخلاق نبوي و رفتار علوي مي‌توان ديد. تجلي اين اخلاق و رفتار ، روز عيد غدير است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،
يارب، اين بوي خوش از روضه جان مي‌آيد؟
يا نسيميست كزان سوي جهان مي‌آيد؟
يارب، اين آب حيات از چه وطن مي‌جوشد؟
يارب ، اين نور صفات از چه مكان مي آيد؟
چه سماعست كه جان رقص‌كنان مي گردد؟
چه صفير است كه دل بال‌زنان مي‌آيد !
مژده  مژده همه عشاق ! بكوبيد دو دست
كانك از دست بشد دست زنان مي‌آيد
هركسي در عجبي و عجب من اينست!
كو نگنجد بميان ، چون بميان مي‌آيد
بس كنم ، گرچه كه رمزست بيانش نكنم
خود بيان را چه كني؟! جان بيان مي‌آيد!
نام علي (ع) و ياد غدير امسال پر پژواك‌ترين صدا در ايران، منطقه و جهان بود!
آنانكه 70 روز پس از رحلت پيامبر اكرم رسول خدا زير عهد و پيمان خود با امير مؤمنان علي (ع) زدند و مسير تاريخ اسلام و جهان را از حق و حقيقت جدا كردند ، اگر مي‌دانستند پس از گذشت 15 قرن مردم ايران اين روز تاريخي را جشن ‌مي‌گرفتند و بيعت با علي (ع) را به جهانيان اعلام مي‌كنند ، چنين خبط و خطايي را مرتكب نمي‌شدند.
اگر امت پيامبر (ص) پيام غدير را كه «اكمال دين» و «اتمام نعمت» بود ادراك مي‌كردند اينهمه فجايع در تاريخ اسلام در عصر امويان ، عباسيان و ... رخ نمي داد.
اگر امت پيامبر (ص) در مسير غدير حركت مي‌كردند جهان در قرن بيستم به دره هولناك نحله‌هاي الحادي چون كمونيسم ، ليبراليسم و فاشيسم كه ميليون‌ها انسان را در جهان به كام مرگ كشاند، نمي‌افتادند.
روز جمعه گذشته مصادف با روز غدير ، جهان شاهد بزرگترين تجمع مذهبي بود.
ملت ايران در نقطه نقطه كشور به خيابان‌ها آمدند و تصوير زيبايي از وحدت ملي و انسجام اسلامي را در قاب دوربين ها و نزديك‌بين‌هاي رسانه‌هاي جهان به نمايش گذاشتند.
مردم فضايل مردي را يادآور شدند كه ثمره قيام همه انبيا و اولياي الهي بود.او و خانواده‌اش گل سرسبد هستي و اهل بيت آخرين پيامبر خدا بودند.
مردم تهران در يك مهماني 10 كيلومتري هم مهمان و هم ميزبان بودند.
ميدان امام حسين (ع) ، ميدان انقلاب اسلامي و ميدان آزادي و مسيرهاي رفت و برگشت يك جمعيت ميليوني را دربرمي‌گرفت كه اين حضور، تفسير اين حقيقت است كه «با منطق حسين (ع) بايد انقلاب كرد تا به آزادي و حريت رسيد.»
مردم آمده بودند بگويند :«تقليل و تحريف غدير بس است» خورشيد عالم‌تاب انديشه‌هاي ناب علي (ع) و مكتب اهل بيت عليهم‌السلام با گذر تاريخ فرسوده نمي‌شود روز غدير نقطه عطف تاريخ بشر است. نمي‌شود با خودآگاهي و خودانگيختگي بشر بازي كرد و خداخواهي او را ناديده گرفت!
مردم آمده بودند بگويند؛ صداي واقعي ملت را از « ميدان امام حسين (ع)»، ميدان انقلاب و ميدان آزادي بشنويد صداي ما صداي علي است.
مردم ايران يكصدا به ميادين شهرها آمده بودند تا يك روز تاريخي و حماسي را در كنار روز قدس ، 22 بهمن ، سالگرد ارتحال امام (ره) ، روز عاشورا و تاسوعا و شب‌هاي احيا و قدر را به ثبت برسانند و آن روز بزرگ عيد غدير بود. مردم حق اين روز بزرگ را ادا كردند . مردم آمده بودند تا همه ارزش ها و معيارهاي الهي كه در وجود مقدس امير مؤمنان علي (ع) بود و ناكثين و مارقين و قاسطين منكر آن بودند و يا تحمل نمي‌كردند به تجليل و تكريم بنشينند.
آنچه جمعه گذشته در ايران رخ داد يك انقلاب فرهنگي و اجتماعي بود. اين انقلاب  ثمره خون دل خوردن علما و فقها و مراجع عاليقدر شيعه طي 1400 سال گذشته است. اين انقلاب از اعماق اقيانوس متلاطم تاريخ اسلام، گوهرهايي را براي بشريت نشان داد كه در حفظ اخلاق نبوي و رفتار علوي مي‌توان ديد. تجلي اين اخلاق و رفتار ، روز عيد غدير است.
شگفتانه شادپیمایی عید غدیر در سال 1402 خود انگیختگی یک ملت بزرگ برای برپایی پرچم امامت و بازخوانی و باز تولید آموزه های وحیانی در هزاره سوم میلادی است. این پیامی است که بیش از هر زمان بشریت محتاج معنویت،‌به آن نیاز دارد.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80926کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب