درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۴۰۱۷۳۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷ : ۱۳ بازدید: ۳۶۵دیدگاه: ۰

اگر مرهم زخم‌های ملت ایران نیستید، نمک بر آن نپاشید

اگر مرهم زخم‌های ملت ایران نیستید، نمک بر آن نپاشید این که تحریم ها بر اقتصاد و شاخص های اقتصادی ما اثر گذاشته، سخن حقی است، اما القای لزوم کنار آمدن با تحریم کنندگان برای رفع مشکلات اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی و حل کسری بودجه و مشکل اشتغال، تداعی گر همان اراده باطل است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه

امام علی(ع) در باره ی شعار" لا حکم الا لله" که گروهی حافظ قرآن و نمازشب خوان در مقابله با ایشان و عملاً به نفع نظام سلطه ی معاویه سرداده بودند، فرمودند: سخن حقی است که از آن اراده باطل شده است.

 

چندی پیش آقای حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر نکاتی را در ارتباط با تحریم های اقتصادی توسط آمریکا و اذنابش و تاثیر آن بر پودجه و اقتصاد  کشور مطرح و منتشر کرده و در جایی اشاره داشته اند که:«کسری بودجه ما محصول غیرعادی بودن وضعیت ایران در سطح بین المللی است» و در ادامه طوری موضوع را مطرح کرده اند که انگار دشمنی کشورهای استکباری با ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و اعمال تحریم ایران توسط آنها، تقصیر ایران است و باید برای بهبود شرایط از آرمان های خود دست بکشد.

در این رابطه جوابیه و توضیحاتی را لازم دانسته که تقدیم میدارد:

این که تحریم ها بر اقتصاد و شاخص های اقتصادی ما اثر گذاشته، سخن حقی است، اما القای لزوم کنار آمدن با تحریم کنندگان برای رفع مشکلات اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی و حل کسری بودجه و مشکل اشتغال، تداعی گر همان اراده باطل است. به چند دلیل باید گفت، بقول شهید دکتر آیت: ملتها از ترس شکست شکست می خورند و از ترس مرگ می میرند. به عبارت دیگر، ضریب تاثیر تحریم ها با میزان اعتماد به نفس، قدرت معنوی، میزان استقامت و توکل و ایمان و اطمینان به امدادهای غیبی رابطه ی معکوس دارد.

 

1- تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است، اما با وجود شرایط سخت ناشی از عدم استقرار کامل نظام اسلامی، جنگ مسلحانه گروهکهای مسلح ضدانقلاب به ویژه در کردستان، آذربایجان غربی، آمل و گنبد، آشوب های خیابانی، ترور مسئولین، جنگ تحمیلی، قطع کامل صادرات نفت در مقطعی و وجود پرقدرت جریان نفوذ و نفاق در تمامی مراکز حساس و...، نظام نوپای اسلامی توانست با راهبری و رهبری امام راحل و حضور مسئولینی عموماً صادق، مومن، دلسوز، دست پاک و ولایتمدار، از آن شرایط بسیار بحرانی و سخت به سلامت عبور نماید. در دورانی که خزانه کشور تقریباً خالی، مخارج سرسام آور دفاع مقدس، درآمدهای ارزی بسیار ناچیز و...بود، سطح اشتغال و ارزش پول ملی و کسری بودجه مانند دوران حاکمیت دولت غربگرای حسن روحانی، سقوط و تنزل نداشت. خبری از تورکود(وجود همزمان تورم و رکود) با این شدت و حدت دوران روحانی نبود. پس باید ریشه ی مشکل را در جای دیگر و وجود عوامل دیگر جستجو نمود.

 

2- اگر علت العلل همه ی مشکلات و نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را تحریم ها بدانیم و به تبعیت از آن، شاه کلید حل مشکلات را رفع تحریم ها دانسته و چشم انتظار عنایات غرب باشیم تا مشکل اشتغال و مسکن و آب و نان مردم حل شود، این راه رفته ی دولت غربگرای روحانی بود که به بن بست رسید. فاعتبروا یا اولی الابصار. خوب است همگام با زمان، حرکت و تحلیل و توصیه داشته باشیم، البته، امروزه، مدیریت استراتژیک صحبت از آینده پژوهی و آینده سازی می کند.

 

3- در همین سالهای تحریم، آنجا که مدیریت کار در اختیار نیروهای ارزشی و مخلص و متعهد و دلسوز و ولایت مدار بود از جمله در صنایع دفاعی، موشکی، هسته ای، پزشکی، فضایی، نانو و سلول های بنیادی و ...، پیشرفت ها آنقدر چشمگیر و ارزشمند بوده و هست که حتی غربی ها هم بدان اعتراف نموده اند. پس، آنچه بیش از تحریم ها بر اقتصاد و کشور فشار مخرب و مضاعف واردنموده و اثرات تحریم ها را با ضریب فزاینده تشدید نمود، همسویی استراتژیک دولتمردان و مسئولین غربگرا(دوستان شما) با سیاست های استعمار و نظام جهانی سلطه و امپراتوری رسانه ای غرب بوده است. از جمله:

  • مانع تراشی تعمدی در راه حمایت از رونق تولید داخلی
  • عدم توجه به ظرفیت های ایران و به توانایی ها و توانمندی های ایرانیان
  • پذیرش سیاست های استعماری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی
  • پذیرش سند فضاحت بار 2030
  • خیانت آشکار و نابخشودنی باند ناکثین و قاسطین در جریان فتنه سال 88 که به واقع فرصت های طلایی ملت بزرگ ایران را به تهدیدهای بزرگ تبدیل نمود.
  • فضاحت برجام حسن روحانی- ظریف و جان کری
  • عدم مبارزه جدی با فساد اداری و رانت خواری و قاچاق کالا و ارز
  • تغییر ملاک ها و معیارهای عزل و نصب از اسلامی و انقلابی و صرف و صلاح ملت به معیارها و ملاک های باندی و جناحی و حزبی و تملق گویی و چاپلوسی که کار از دست اهلش خارج شد و بر سر اقتصاد و بازارسرمایه(بورس) و ارز و سکه و خودرو و مسکن و ... ، آن آمد که آمد.
  • در حالی که یکی از صنایعی که موجب رونق صدها گروه شغلی و ایجاد آرامش برای اقشار ضعیف از ناحیه مسکن می شود(صنعت ساختمان)، وزیر سرمایه دار دولت روحانی و نماینده باند فتنه در مذاکره با مقام معظم رهبری-آخوندی- افتخارش را عدم توجه به پیگیری و تکمیل مسکن مهر که از دولت قبلی کلید خورده بود، می نامد و همین موضوع موجب 10 برابر شدن قیمت مسکن گردید.
  • تخصیص ارز برای واردات کالاهای لوکس مورد مصرف اقشار مرفه و بی درد و بی عار و همچنین برای واردات مدفوع انسان و سنگ پا و امثالهم و در عین حال عدم تخصیص ارز کافی برای واردات مواد اولیه صنایع تولیدی و صنعتی و دارویی.
  • عدم توجه به بازارها و سرمایه های کشورهای اسلامی و به ویژه همسایگان که فرصت های طلایی را از کشور گرفت، به ویژه در زمان تحریم ترکیه توسط روسیه و تحریم قطر توسط باند آل سعود.
  • عدم اهتمام به سیاست موازنه منفی و بهره گیری از ظرفیت های بازاری و سرمایه ای و ترانزیتی روسیه و هند و چین
  • عدم اهتمام جدی به مولفه های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون خام فروشی منابع زیرزمینی
  • عدم اهتمام به بهره گیری از ظرفیت های بی شمار قاره آفریقا و دهها نمونه از این دست که اگر نبودند، هیچ تحریمی نمی توانست و نمی تواند کارساز باشد. خداوند بزرگ آنقدر به ایران عزیز نعمت داده که اگرمدیریت دلسوز و فداکار و انقلابی و کارآمد و اثربخش بر مبنای شایسته سالاری مصدر امور باشند، دنیا خواهد دید که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با توکل و ایمان به خدا و حضور جانانه مردم در صحنه، ابرقدرتها را به خاک مذلت می نشاند. هیچ قدرتی نمی تواند ایران الهی را شکست دهد.

 

4- هرکس و هر جریانی با هر نیت و قصدی بخواهد موجب سلب اعتماد به نفس و خودباوری و ایمان انقلابیون و مردم در مقابله با نظام جهانی سلطه و امپراتوری رسانه ای بشود، بخواهد با القای قدرت دشمنان اسلام و ایران و لزوم سازش و پذیرش ننگ تسلیم برای حل مشکلات مردم، نسخه شفابخش تجویز نماید، دانسته یا ندانسته در خدمت دشمنان اسلام و ایران و بشریت می باشد. خوب است یکبار هم به توانمندی ها و ظرفیت ها و مزیت ها و منابع عظیم زیرزمینی و موقعیت ژئوپلوتیکی ایران توجه شود. خوب است همه ی جهان را محدود به 4 کشور سلطه گر و استعمارگر آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان نبینند، بیش از 200 کشور را نمی توان ندید.

 

کلام آخر: اگر مرهم زخم‌های فراوان ملت بزرگ ایران نیستید ، نمک برآن نپاشید. ما را بیاد آن مورچه نیندازید که وقتی در استکان آبی افتاد، فریاد برآورد: آی مردم دنیا را آب برد فرار کنید. و السلام علی من اتبع الهدی

 

علیرضا غنی زاده

پیشکسوت امور کارگری

15 دی 1400

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/40173کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب