درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۲۷۰۷۴۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳ : ۰۷ بازدید: ۲۷۱دیدگاه: ۰

هشدار دهلی نو به پکن؛

هند موشک بالستیک با قابلیت اتمی آزمایش کرد

 هند موشک بالستیک با قابلیت اتمی آزمایش کرد وزارت دفاع هند اعلام کرد که این کشور موشک بالستیک «آگنی-۵» با برد پنج هزار کیلومتر را به طور موفق آزمایش کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، در شرایطی که تنش‌های مرزی بین هند و چین طی ماه‌های گذشته خبرساز بوده است، دهلی نو روز چهارشنبه (دیروز) یک موشک بالستیک با قابلیت اتمی آزمایش کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های هندی، وزارت دفاع هند اعلام کرد که این کشور موشک بالستیک «آگنی-۵» با برد پنج هزار کیلومتر را به طور موفق آزمایش کرد.

«ایندین اکسپرس» خبر داد که این موشک زمین به زمین، دارای قابلیت اتمی و برد پنج هزار کیلومتری بوده و در بحبوحه تنش‌های هند و چین در منطقه مرزی «لداخ» به طور موفق آزمایش شده است.

به گفته مقام‌های هندی، این موشک بالستیک در ساعت ۱۹:۵۰ روز چهارشنبه (دیشب) از جزیره «عبدالکلام» در ایالت اودیسا واقع در شرق شبه قاره هند شلیک شد.

وزارت دفاع هند درباره این آزمایش موشکی اعلام کرد: «آزمایش موفقیت‌آمیز آگنی-5 مطابق با سیاست اعلام‌شده هند برای داشتن حداقل بازدارندگی معتبر است که زیربنای تعهد به "عدم استفاده اولیه" است».

اواسط ماه گذشته (مهرماه) رسانه‌ها از شکست مذاکرات هند و چین برای حل اختلافات در منطقه مرزی «لداخ» خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، اواسط مهرماه سیزدهمین دور مذاکرات بین فرماندهان نظامی هند و چین شکست خورد و هر دو طرف دیگری را متهم  به اخلال در روند مذاکرات کردند. به دنبال این تحولات، رسانه‌ها از تحرکات ارتش چین و اعزام تانک به نقاط مرزی با هند خبر دادند.

تنش بین نظامیان هند و چین در پنجم ماه می سال گذشته (۲۰۲۰)  در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه پانگونگ شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند.

رسانه‌ها همچنین خبر دادند که در حال حاضر چین و هند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال ۱۹۶۲ در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/27074کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب