درحال بارگذاری

گروه: ورزشی / حوزه فوتبال ایران/ایران شناسه: ۲۳۴۲۶۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۹ : ۱۹ بازدید: ۱۸۶دیدگاه: ۰

صدرنشینی مقتدرانه تیم ملی ایران با هدیه بزرگ تکنولوژی

صدرنشینی مقتدرانه تیم ملی ایران با هدیه بزرگ تکنولوژی تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین مسابقه از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 با پیروزی مقابل امارات 9 امتیازی شد و مقتدرانه در صدر جدول باقی ماند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات در مرحله انتخابی جام جهانی از ساعت ۲۰:۱۵ امروز پنجشنبه در ورزشگاه زعبیل شهر دبی برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. مهدی طارمی(۷۰) برای ایران گل زد.

تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، امید نورافکن(۴۶ علی قلی زاده)، وحید امیری، سعید عزت اللهی، احمد نورالهی(۸۵ میلاد سرلک)، سردار آزمون(۹۴ کریم انصاریفرد)، علیرضا جهانبخش(۷۸ احسان حاجی صفی) و مهدی طارمی به میدان رفت. امید نورافکن تنها بازیکن اخطاری ایران در این دیدار بود.

این دیدار در شرایطی آغاز شد که برخی اعتقاد داشتند حریف حرف خاصی برای گفتن نخواهد داشت اما امارات سفیدپوش در دقایق ابتدایی بازی نمایش خوبی داشت و در چند موقعیت تا نزدیک دروازه ایران هم جلو آمد اما نتوانست دروازه بیرانوند را تهدید کند.

ملی پوشان قرمز پوش کشورمان اما با میل تهاجمی بیشتر کار را شروع کردند و هر چند تا پشت محوطه جریمه حریف خوب پیش می آمدند اما نتوانستند خطر جدی را ایجاد کنند.

تا دقیقه ۲۰ دو تیم نتوانستند خطر جدی روی دروازه ها ایجاد کنند و بیشتر توپ در میانه زمین و پشت محوطه جریمه تیم ها در جریان بود. با این حال تمایل شاگردان اسکوچیچ برای رسیدن به گل بیشتر از میزبان بود.

در دقیقه ۲۵ امارات صاحب یک ضد حمله خوب شد اما توپ در شرایطی درون محوطه جریمه به خلیل ابراهیم رسید که تعادل لازم برای ضربه زدن را نداشت و ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۹ مهدی طارمی می توانست کار گروهی خوب ملی پوشان ایران را به گل تبدیل کند اما در زدن ضربه آخر کم دقت بود. در این صحنه نورافکن از جناح چپ پایه گذار حمله تاثیرگذاری شد و سردار آزمون توپ ارسالی را با سر برای طارمی آماده کرد اما این بازیکن نتوانست ضربه نهایی را به توپ وارد کند.

دقیقه ۳۸ ایران می توانست به گل برسد اما مهدی طارمی که تا این دقیقه در زدن ضربات آخر کم دقت بود بازهم نتوانست توپ ارسالی را به سمت دروازه بزند. البته او در موقعیت آفساید بود و حتی اگر این توپ هم به گل تبدیل می شد از سوی داور استرالیایی مورد قبول واقع نمی شد.

دقایق پایانی نیمه اول مثل دقایق قبل پیگیری شد و هر چند تیم ملی ایران تمایل بیشتری برای رسیدن به گل داشت اما افت مشهودی که در این تیم نسبت به دو دیدار گذشته وجود داشت اجازه نداد تا دروازه امارات به طور جدی تهدید شوند.

با شروع نیمه دوم دراگان اسکوچیچ دست به تغییر ترکیب تیمش زد و علی قلی زاده را به جای نورافکن به زمین فرستاد تا با این تغییر هجومی بتواند سیستم منظم تیم امارات را دچار اختلاف کند و به گل برسد.

در دقیقه ۵۹ و در حالی که ایران تیم برتر میدان بود و حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی می کرد امارات صاحب یک ضد حمله شد که غفلت مدافعان باعث تک به تک شدن خلیل زاده با مهاجم حریف شد و او چاره ای جز خطا نداشت تا با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شود.

در حالی که بازیکنان امارات آماده زدن ضربه ایستگاهی بودند مجددا داور ویدئویی صحنه را بررسی کرد و از سوی داور اعلام شد که بازیکن امارات در آفساید بوده است. به این ترتیب شجاع خلیل زاده به زمین برگشت و ضربه ایستگاهی هم از امارات گرفته شد.

دقیقه ۷۰ ثمره ماندن شجاع خلیل زاده در زمین مشخص شد و سردار آزمون که قرار بود تعویض شود در زمین ماند و با پاسی تماشایی مهدی طارمی را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و در حالی که دروازه بان امارات خروج اشتباهی کرده بود، مهاجم پورتو با ضربه ای دقیق دروازه حریف را باز کرد.

در ۱۰ دقیقه پایانی تیم ملی ایران تلاش کرد فشار روی بازیکنان حریف را از زمین حریف انجام دهد تا فشاری روی دروازه بیرانوند وارد نشود. با این حال اماراتی ها حملات خود را افزایش دادند تا در زمین خودشان شکست نخورند.

در دقیقه ۸۸ مهدی طارمی وارد محوطه جریمه امارات شد و توسط مدافعان این تیم سرنگون شد تا داور استرالیایی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. سردار آزمون پشت توپ ایستاد و این ضربه را به جایی زد که گلر حریف ایستاده بود و توپ را مهار کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در دقایق وقت اضافه هم می توانست به گل دوم دست پیدا کند اما طارمی که در دقایق پایانی موتورش روشن شده بود نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

شاگردان اسکوچیچ با این پیروزی 9 امتیازی شدند و صدر جدول را از کره جنوبی گرفتند تا جدال روز 20 مهر این دو تیم در ورزشگاه آزادی از اهمیت و حساسیت دو چندانی برخوردار شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/23426کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب